X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציבו אולטימטום של חודש; גילויים חדשים: לפני שנקבע רשמית מותו של ערפאת קיבלה סוהא איומים: "שחררי" את ערפאת או שתאבדי את הילדה; אבו עלא, על הביקור בפריז, ליד מיטת ערפאת: "לא החזקתי מעמד והתמוטטתי ארצה"
▪  ▪  ▪

חללי אל-אקצא - האולטימטום
גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח שיגרו מסמך בן 10 נקודות לצמרת הרשות הפלשתינית, ובו מפורטות דרישותיהם מההנהגה הפלשתינית. הגדודים מציבים חודש אחד בלבד למלא אחר הדרישות, "ולא", כך הם טוענים, "יטלו את החוק לידיים וישימו קץ לכל פרשות השחיתות באמצעות הרובים".
בין היתר דורשים הגדודים לחקור את נסיבות מותו של יאסר ערפאת ולהקים ועדת חקירה משותפת לכל מוסדות התנועה ומנגנוני הביטחון הפלשתיניים; לחקור את פרשת המלט (פרשת שחיתות גדולה בה מעורבים כמה בכירים פלשתינים) ולהעמיד את האחראים לדין.
כמו כן הם דורשים, לפתוח בחקירה נגד כל אלה ששמם נקשר בפרשות שחיתות, בהם: איש הכספים מוחמד ראשיד, מפקד המשטרה לשעבר ראזי ג'באלי, חרבי סרסור (פרשת הנפט), אמין חדאד (יו"ר קרן המטבע הפלשתינית לשעבר), רמזי ח'ורי, יוסוף עבדאללה, אבו א-סעוד פאיז, וחיד מטיר, סאמי רמלאווי ומחמוד אל-בדר.
עוד דורשים הגדודים ממוסדות ההנהגה של אש"ף והפת"ח לנקוט עמדה ברורה כלפי הסכם ז'נבה והסכם נוסייבה-איילון; להקים ועדה לבדיקת תפקוד המוסדות השונים; להפסיק את פיזור הכספים באמצעות איחוד ועדות ומשרדים ואת הקצאות הכסף לעמותות פיקטיביות; ובנוסף, לרענן את שורות הסגל האדמיניסטרטיבי - הוצאה לגמלאות ופיטורי פקידים חסרי הכשרה.
אבו מאזן: אפעל נגד ארגוני הטרור
אבו מאזן המתמודד בבחירות לתפקיד יושב-ראש הרשות, הודיע כי יפעל על-מנת להבטיח שקט לקראת הבחירות הצפויות ברשות ב-9 בינואר 2005. אבו מאזן הזהיר כי אם תימשך האנרכיה, מנגנוני הביטחון יאלצו להילחם בארגוני הטרור, הפועלים בשטחי הרשות. אבו מאזן לא התייחס לפעולות טרור בשטח מדינת ישראל. במקביל, הוא דורש מישראל להפסיק לאלתר את פעילותה הצבאית בגדה וברצועת עזה.
אבו מאזן ציין, כי "ננקוט בכל האמצעים כדי לשים קץ לנשיאת כלי הנשק בפומבי". הוא הוסיף, כי "הרשות תפעל בנחישות נגד כל מי שמפר את החוק כדי שהאזרחים ירגישו ביטחון".
אבו עלא החליט: ועדת חקירה תחקור ממה מת ערפאת
הרשות הפלשתינית תשגר משלחת לפריז במטרה לקבל את התיק הרפואי של יאסר ערפאת ולשים קץ לשמועות סביב נסיבות מותו. כך החליט ראש הממשלה, אבו עלא, לאחר התייעצויות שקיים. במקביל החליט אבו עלא על הקמת ועדת חקירה, שתחקור ממה מת ערפאת.
בראיון לתחנת הטלוויזיה אל ג'זירה, סיפר אבו עלא על תחושותיו כאשר ראה את ערפאת מחוסר ההכרה בבית החולים בצרפת. הוא סיפר כי הזדעזע מהמראה: "הלוואי שלא הייתי רואה את מה שראיתי. זה מחזה קשה. לא החזקתי מעמד והתמוטטתי ארצה".
בצרפת הודיעו לפני ימים אחדים, כי על-פי החוק הצרפתי - רק קרובי משפחתו של ערפאת יוכלו לקבל דיווח אודות סיבת המוות [ראו קישור]. ראוחי פתוח, היו"ר הזמני, ציין אתמול אחר-הצהריים (ד', 17.11.04), כי ממשלת צרפת עודכנה בדבר הגעת המשלחת, אך לא נקב במועד יציאתה לפריז.
לפי הדיווחים, ההחלטה הסופית האם לשחרר אינפורמציה זו לצמרת הרשות ולעם הפלשתיני נתונה בידי סוהא ערפאת, אלמנת היו"ר. בתוך כך מתברר, כי העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" חושף מה באמת קרה מאחורי הקלעים בביה"ח "פרסי" בצרפת בכל הנוגע לתככים למרגלות מיטתו של הראיס הגוסס.
בעיתון דווח, כי סוהא ערפאת קיבלה איומים שאם תמשיך להיאחז בחוק הצרפתי המקנה לה שליטה בלעדית בכל האינפורמציה הנוגעת לבעלה, היא תאבד את האפוטרופוסות על בתה זהווא בת ה-9. זו הסיבה, לפי העיתון, להאשמות שהטיחה בשעתו בצמרת ההנהגה הפלשתינית [ראו קישור]. סוהא נמנעה כזכור מלהגיע לטקסי הקבורה של יאסר ערפאת ברמאללה.
ובהקשר אחר, מדיווחים המגיעים מדמשק עולה, כי אף בכיר סורי לא נכח בטקסי האבל שנערכו ליאסר ערפאת בתחילת השבוע במשרדי אש"ף במדינה. הסורים הסתפקו בשיגור נציגים זוטרים בלבד לטקסים. מאידך נודע, כי בטקס האשכבה שנערך ליאסר ערפאת בקהיר, נועד יו"ר אש"ף, אבו מאזן, עם הנשיא הסורי בשאר אסד, כהכנה לקראת ביקור שיערוך הראשון בקרוב בדמשק.
בינתיים, מתארגנת יוזמה לכנס את נציגי הקוורטט (ארה"ב, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי) בשארם א-שייח' כבר ביום שלישי הבא, במטרה לדון בהשלכות "היום שאחרי" יאסר ערפאת. דיפלומטים בקהיר מסרו גם, כי מתנהלים מגעים לכינוס פסגה משולשת מצרית-סורית-סעודית בעניין זה.
מירוץ הבחירות לרשות מתחמם: תנועת החמאס הודיעה אמנם, כי אין בכוונתה להשתתף בבחירות הצפויות להיערך ברשות בינואר 2005, אך אחד ממייסדי התנועה, טלאל א-סאדר, המשמש כיועץ לענייני דת לרשות הפלשתינית, הודיע על הצגת מועמדותו בבחירות. א-סאדר אחד ממגורשי מרג' א-זהור בתחילת שנות ה-90' כיהן בעבר כשר ברשות. החל משבת הקרובה ועד ה-1 בדצמבר תתאפשר הצגת מועמדות בבחירות.

תאריך:  17/11/2004   |   עודכן:  17/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הצדדים ישבו למשא ומתן על תשלום שעות נוספות ותוספת כוח אדם מקצועי
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שהגיש ח"כ חיים כץ; מטרת הצעת החוק היא לתקן את המצב הקיים בו משלמים הצרכנים כסף רב עבור שיחות טלפון וזמני המתנה ארוכים לצורך דיווח על תקלות
אלונה קורן
משרד התמ"ת פרסם את ההליך התחרותי לעידוד התעסוקה באזור שדרות; אולמרט: התוכנית תסייע ליצירת מקומות עבודה חדשים ואיכותיים לתושבי שדרות רבתי, בהיקף שנתי של 15 מיליון ש"ח לפחות
גלית יצחק
בדיון שערכה הבוקר ועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת, תבע ח"כ יהלום לקבוע לאלתר רשימה של עובדים שנחשפו בעבר וחשופים היום למתכת בריליום ולערוך להם הבדיקה לזיהוי מחלת הברליוזיס; זו חומר קטלני המשמש להכנת כתרים לשיניים
מירב לוי
51% מהתינוקות שנולדו היו בנים; בירושלים מספר הילדים הגדול ביותר במדינה; מספר הילדים הממוצע למשפחה יהודית: 2.2; ב-2002 רק מחצית מתלמידי י"ב היו זכאים לתעודת בגרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il