X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' סאקס מביה"ס לרפואה בהרווארד: בין מטרות הכנס היא לעורר דיון ציבורי לגבי חשיבותו של החינוך המדעי לעתיד הכלכלי והביטחוני של ישראל
▪  ▪  ▪

כנס הזדהות בינלאומי ייערך בירושלים ביום שני (22.11.04) לתמיכה במדע בישראל. בין המשתתפים בכנס: זוכי פרס וולף לרפואה ומדענים מארה"ב, בריטניה, צרפת ושוודיה.
מטרת הכנס, שנערך זו השנה השלישית, היא להוות תמיכה בינלאומית במדע ובמחקר בישראל, וזאת על אף הגורמים האקדמיים הקוראים להחרים חוקרים ישראליים. לדברי פרופ' בנימין סאקס מביה"ס לרפואה באוניברסיטאת הרווארד: "מטרת הכנס היא יצירת שיתוף פעולה בין מדענים ישראליים ובין קהילת המדענים בחו"ל. שיתוף פעולה מיוחד זה הינו הכרחי לקידום המדע בישראל, עקב החרם האקדמי".
מטרה נוספת של הכנסת, מסביר סאקס, היא לעורר דיון ציבורי-ישראלי לגבי חשיבותו של החינוך המדעי. "העתיד הכלכלי והביטחוני של ישראל תלוי בידע שהיא צוברת ובמפעל המחקרי שלה. החשש הקיים כיום, הוא כי התמקדותה של ישראל בתוכניות קצרות טווח לפתירת בעיות כלכליות וביטחוניות, ללא תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לעידוד הסקטור המחקרי, תפגע בה בעתיד".
פרופ' סאקס מביא כדוגמא להצלחה בקידום המדע, את טיוואן. "טיוואן, כמו ישראל, הנה מדינה קטנה המתודדת עם בעיות כלכליות וביטחוניות. לפני כמה שנים החליטה הממשלה הטיוואנית על מדיניות לעידוד מדענים צעירים. חוקרים בראשית דרכם קיבלו תמיכה כלכלית מהמדינה, מהאוניברסיטאות והמתעשיה כדי להמשיך את לימודיהם באוניברסיטאות בארה"ב. זאת מתוך מחשבה כי הם יחזרו לטיוואן עם הידע שירכשו.
אסטרטגיה זו הובילה להצלחה גדולה בקידום המחקר וכיום טיוואן נחשבת למעצמה בתחום זה. חשוב כי כם ישראל תפתח תוכנית דומה לתמיכה במדענים צעירים, כדי שגם בעתיד יהיו זוכי פרס נובל ישראליים".
בין המרצים בכנס: פרופ' ניקולס וולד, מנהל המכון לרפואה מונעת בלונדון וזוכי פרס וואף לרפואה: ד"ר מריו קפצ'י מהמכון לגנטיקה באוניברסיטת יוטה, ארה"בL פרופ' רות ארנון ופרופ' מיכאל סלע מהמחלקה לאימיונולוגיה במכון ויצמן ברחובות.

תאריך:  18/11/2004   |   עודכן:  18/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
טוענת: "מימון אבטחת נסיעותיו העיסקיות של ברק אינן צריכות ליפול על הקופה הציבורית"; רוה"מ, ועדת הכספים, שר האוצר וברק עצמו נדרשים להגיב לעתירה תוך 45 יום
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה ד"ר מינה פארן לקראת כנס שנתי של העמותה הישראלית לצמחי מרפא; מיץ הרימונים עשוי לעכב את התפשטות מחלת טרשת העורקים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אם אכן מדובר בזכייה של קרי באוהיו - יזכה הסנאטור במספר האלקטורים הדרוש כדי להיבחר לנשיא ארה"ב
רנית נחום-הלוי
חילופי האשמות בשל תמונת ערפאת כשלידה דגל שחור שהציב ח"כ טיבי על שולחן משרדו; ח"כ חזן במכתב שהעביר ליו"ר הכנסת: פה זו כנסת ישראל ולא המוקטעה
מירב לוי
הייקור: 15 דולר לקטע טיסה, למעט בטיסות להונג קונג וקנדה; המחירים החדשים ייכנסו לתוקפם ב-23.11.04
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il