X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בטקס חנוכת הספריה הנשיאותית הנושאת את שמו; 30 אלף מכובדים הגיעו להשתתף באירוע; בוש לשר שלום: תהליך השלום בראש סדר העדיפויות
▪  ▪  ▪
ביל קלינטון נושא את נאומו בגשם שוטף

הנשיא לשעבר קלינטון והנשיא המכהן בוש

ביל והילרי קלינטון

בגשם שוטף הגיעו (יום ה', 18.11.04) יותר מ-30 אלף מכובדים לליטל רוק, ארקנסו , על-מנת לחגוג את חנוכת הספריה הנשיאותית על-שם נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון.
עם המכובדים שהגיעו על-מנת לחלוק כבוד לאחד הנשיאים האהודים ביותר בתולדות ארה"ב, נמנים: הנשיא המכהן, ג'ורג' בוש ורעייתו, ג'ורג' בוש האב, שכיהן אף הוא כנשיא עם רעייתו, הנשיא לשעבר קרטר ורעייתו. הנציגים הישראלים באירוע היו, שר החוץ סילבן שלום, שמעון פרס, אהוד ברק, וכן ילדיו של רה"מ המנוח, יצחק רבין.
בנאומו, שהתקיים בגשם שוטף, אמר קלינטון: "האכזבה הגדולה ביותר שלי היא חוסר היכולת להשכין שלום בין ישראל לפלשתינים". קלינטון הוסיף, "אני מצטער. ניסיתי כמיטב יכולתי".
קלינטון שיבח את הנשיא בוש וסיפר, "בפעם הראשונה שבה שמעתי את ג'ורג' בוש נואם באיווה, התקשרתי לחבר ואמרתי, 'תשמע, הבחור הזה יכול להביס אותנו. הוא פוליטיקאי טוב'". קלינטון המשיך וקרא לבוש לנצל את המצב החדש שנוצר לאחר מות ערפאת ולנסות לחדש את תהליך השלום במזרח התיכון. "אני מקווה שתזכור להגיע לארץ המובטחת... יש לך הזדמנות טובה וכולנו מתפללים בשבילך", אמר.
הנשיא בוש בירך בנאומו את קלינטון ואמר, כי "הנהיג את אמריקה באופטימיות". בוש האב הוסיף ואמר, כי "קלינטון הוא מהאנשים המחוננים ביותר בפוליטיקה האמריקאית".
במהלך האירוע שוחח הנשיא בוש עם שר החוץ שלום, ואמר לו כי קידום תהליך השלום במזה"ת נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשל האמריקני.
בימים שלפני פתיחת הספריה הושמעו טענות, כי נעשה ניסיון מכוון להסתיר את פרשת מוניקה לוינסקי. במקום אין תמונות שלה ואיזכור הפרשה נדחק לאגף צדדי במבנה.
בספריה ניתן למצוא 80 מיליון פריטים נשיאותיים. לדוגמה: העתק של החדר הסגלגל בבית הלבן, לימוזינה משוריינת, סט סקסופונים. בנוסף מוצגים במקום מסמכים נשיאותיים שונים וביניהם מסמכים מתהליך השלום בין ישראל לרשות הפלשתינית. בארכיון יש כ-2 מיליון תמונות. בנוסף, מוצגת במקום תעודה מכיתה א' של התלמיד בילי בליית' - שם המשפחה של קלינטון לפני שנישואי אימו בשנית וכרטיס הצופים שלו.
הקמת ספריה נשיאותית הינה מסורת אמריקנית רבת שנים. לאחר שנשיא מסיים את כהונתו הוא זוכה לספריה הנושאת את שמו, בה הוא יכול להציג את מורשתו ותקופת נשיאותו. עלות הקמת הסיפריה נאמד ב-165 מיליוני דולרים ורוב המימון הגיע מתרומות.

תאריך:  19/11/2004   |   עודכן:  21/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
יו"ר ועד עובדי טפחות: "לא ניתן ליונס לעשות מה שעשה לעובדי בנק הפועלים; צריך לזכור שאנחנו עובדים ולא עבדים"
אלונה קורן
מנכ"ל בזק: עיסקה זו משתלבת היטב במדיניות בזק למקד את פעילותה ב'עסקי הליבה' שלה
אלונה קורן
הגיוס - לצורך רכישת חברת שירותי הדרך "שגריר"; העיסקה צפויה להכניס את שגריר "בדלת האחורית" לבורסת הנאסד"ק שבה נסחרת נקסוס
גל ברגר
בהודעת הארגון נמסר: "רבין היה מנהיג האסירים במחנה מעצר רפיח, שמיר נאסר כטרוריסט ועל ראשו של בגין הונח פרס ועל ידיו דם של מאה אזרחים - חרף זאת הפכו השלושה לראשי ממשלה והתקבלו בכבוד רב בבריטניה"
גל ברגר
הפלשתינים ידרשו ללחוץ על ישראל לסגת מהגדה בטרם הבחירות; הרשות ביקשה פיקוח בינלאומי על הבחירות ופרסמה את הקריטריונים להצגת מועמדות; ביום ראשון תבחר תנועת הפת"ח מועמד מטעמה; תנועת החמאס דורשת לשנות שיטת הבחירות לפרלמנט [צילום ארכיון:AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il