X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סטיבן טידי אמר את הדברים בעקבות הודעתה הרשמית של רוסיה כי בכוונתה למכור את, יוגנסקנפטגז, החטיבה העיקרית של יוקוס, תמורת כ-8.6 מיליארד דולר; המכירה תתבצע ב-19 לדצמבר יום לפני התכנסות בעלי המניות של "יוקוס" לדיון גורלי בעתידה
▪  ▪  ▪

קרן הנכסים הפדרלית ברוסיה הטילה היום (19.11.04) פצצה רבתי כאשר הודיעה, כי בכוונת רוסיה למכור את 76.8% ממניותיה בחטיבת יוגנסקנפטגז, החטיבה המרכזית בענקית הנפט הרוסית "יוקוס" תמורת סכום המוערך בכ-8.6 מיליארד דולרים. יוגנסקנפטגז מפיקה כ-60% מכלל הנפט שיוקוס שואבת.
המהלך נעשה על-מנת לאפשר ל"יוקוס" להחזיר את חובותיה לרשויות המס ברוסיה הנאמדים בלמעלה מ-18 מיליארד דולר, זאת בגין העלמות מס בין השנים 2000 ל-2003.
על-פי ההודעה הרשמית, צפוייה המכירה של יוגנסקנפטגז השואבת למעלה ממליון חביות נפט ביום, להתבצע ב-19 בדצמבר כאשר במהלך החודש הקרוב מוזמנים קונים פוטנציאליים להגיש את הצעותיהם. המכירה פתוחה גם לרוכשים זרים.
מנכ"ל יוקוס, סטיבן טידי, הגיב בזעם על המהלך והכריז כי "זוהי עוד הדגמה לזלזול שרוכשת הממשלה לשלטון החוק". טידי הוסיף, כי "מה שאנחנו עדים לו הוא בפשטות גניבה מאורגנת של הממשלה הנובעת ממניעים פוליטיים של סגירת חשבונות". טידי הוסיף וטען, כי מחיר הפתיחה שננקב למכירה (8.6 מיליארד דולר) הוא נמוך משמעותית מן הערך האמיתי של יוגנסקנפטגז כפי שהוערך על-ידי אנליסטים במערב, כולל בהערכות הפסימיות ביותר.
ביוקוס ובמערב חוששים, כי הקרמלין נקב במחיר "הנמוך" יחסית על-מנת לאפשר לאחת מהחברות המקורבות לו והנשלטות על-ידי אנשי שלומו להשתלט על יוגנסקנפטגז ובכך למעשה תושלם העברתה של "יוקוס" מידיים פרטיות חזרה לידיים ממשלתיות. ואכן בין השמות הפוטנציאלים לרכישה מוזכרות חברות כגון, ענקית הגז הטבעי "גזפרום" הנמצאת בבעלות ממשלתית ברובה, וחברת נפט רוסית אחרת "סורגוטנפטגז" אשר אף לה קשרים ענפים במסדרונות הקרמלין. מכל מקום "יוקוס" כבר הודיעה כי בכוונתה לתבוע כל גוף שלישי המתכוון להשתלט על החברה או חלקים ממנה, בטריבונלים בינלאומיים.
מעניין לשים לב לתאריך שנקבע למכירה. ה-19 לדצמבר, יום לפני שנקבעה אסיפת בעלי המניות הגורלית של "יוקוס" שבה על-פי הפרסומים, עשוייה הייתה החברה להכריז על פשיטת רגל. עריכת מכירת יוגנסקנפטגז בטרם התכנסו בעלי המניות של "יוקוס", מעריכים אנליסטים ברוסיה, מבטיחה ככל הנראה לממשלה את האפשרות לבצע אותה מבלי להיכנס למערבולת פשיטת הרגל. כעת לאחר תגובתה הנזעמת של "יוקוס" למהלך, נותר רק לראות אלו מעשים תחליט היא לנקוט בזמן הקצר שנותר לה.

תאריך:  19/11/2004   |   עודכן:  19/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
תייר חרדי אשר טייל (יום ה') ברובע העתיק באיסטנבול נדקר קלות; הוא טופל בבית החולים ושוחרר; הרקע לתקיפה עדיין לא ברור; אמש, נרצח גבאי בית כנסת בבלגיה מיריות אלמוני, כנראה על-רקע לאומני
גל ברגר
הפרשה נחשפה ב"ידיעות אחרונות" ובה מצולמים חיילים בנח"ל החרדי לצד גופות מחבלים כ"תמונות למזכרת"; כמו כן, החיילים מתועדים כשהם מתעללים בגופות; הרמטכ"ל: "אל לנו להידמות לאוייבינו - נוקיע את הבודדים שנהגו כך"
עומר שיקלר
המטוס המריא משדה התעופה בהרצליה והיה, ככל הנראה, בטיסת אימון אזרחית; הטייס ושני בחורים שנלוו אליו נהרגו
גל ברגר
בקהיר עוצמים עיניים, בירושלים לא פצו פה; אך מה עשה טנק של צה"ל במקום בו אסורה נוכחות טנקים על-פי הסכם השלום בין ישראל למצרים מ-1979?; ההסכמה שבשתיקה - כך מכנים גורמי צבא את הפרת הנספח הביטחוני להסכם השלום, נוכח אוזלת היד המצרית
גל ברגר
בגוש קטיף נחתו הבוקר שש פצצות מרגמה - ארבעה בני אדם לקו בחרדה; שני מחבלים שזחלו לכיוון ציר פילדלפי בדרום הרצועה בניסיון להניח מטען, נורו ונפגעו; ששה מבוקשים נעצרו הלילה בשטחי הגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il