X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתיחות ביחסי ישראל-מצרים; הדחייה - בעקבות התקרית הקשה שבה נהרגו בציר פילדלפי שלושה חיילים מצרים; הנימוק הרשמי לדחייה: ועידה ערבית בשארם א-שייח' שנועדה לעסוק בשיקום כלכלת עירק; מצרים דורשת את התחקיר המלא של צה"ל על התקרית
▪  ▪  ▪

שר החוץ המצרי, אחמד אבו-ריט, וראש המודיעין של מצרים, עומר סולימאן, דחו ביקורם בישראל, שתוכנן לצאת אל הפועל ביום 24.11.04. זו הדחייה השניה של ביקורם בישראל.
בהודעה שמסרו נאמר, כי מועד חדש ייקבע בהקדם וכבר הוצעו כמה מועדים. הנימוק הרשמי לדחיית הביקור: ועידה ערבית בשארם א-שייח', האמורה לעסוק בשיקום עירק, שבה מבקש שר החוץ המצרי להשתתף. העילה הבלתי רשמית: התקרית השבוע בציר פילדלפי, שבה נהרגו שלושה חיילים מצרים [ראו קישור]. רשת אל-ג'זירה דיווחה מפי מקורות מצריים, כי התקרית היא-היא הגורם לדחיית הביקור.
ההודעה על דחיית הביקור נמסרה בשיחה שהתקיימה ביום ו' בין שר החוץ סילבן שלום, לבין שר החוץ המצרי. בשיחה זו הביע השר שלום את צערה של ישראל על התקרית. השר המצרי הבטיח לתאם פגישה במועד קרוב. גורמים במשרד החוץ מקבלים את הנימוק לביטול - שבו נקבו המצרים. יחד עם זאת, הם מאשרים כי התקרית אכן יצרה אוירה קשה, וכי היה סיכון שבמוקד הביקור היו עוסקים הצדדים בתקרית, במקום באותן סוגיות שתוכננו.
השר המצרי אמור היה להגיע לישראל ולרשות הפלשתינית, כדי לדון בקידום תוכנית ההינתקות, ובניסיון להביא לתיאום בסוגיה זו בין ישראל להנהגה החדשה ברשות הפלשתינית. ראש המודיעין המצרי, אמור היה לעסוק באיחוד מנגנוני הביטחון ברשות הפלשתינית ובניסיון לייצור תיאום ביטחוני בין ישראל לרשות.
כידוע, נשיא מצרים, חוסני מובארק, הודיע כי הוא מקבל את התנצלות ישראל על התקרית החמורה. ואולם, המצרים ממתינים עתה לקבל את תוצאות התחקיר שנערך בצה"ל, והם אינם מסתפקים בהבעת צער. המצרים דורשים במקביל לקבל דיווח על היקף הכוחות שמחזיקה ישראל באזור ציר פילדלפי.
על-פי הסכם השלום בין ישראל למצרים, נאסר על ישראל להחזיק טנקים באזור ציר פילדלפי. מצרים העלימה עין במשך שנים מכך שישראל הכניסה טנקים לאזור, וזאת נוכח ההבנה לצורכי הביטחון של ישראל [ראו קישור]. עתה היא מבקשת לרסן את כוחה של ישראל באזור זה.

תאריך:  20/11/2004   |   עודכן:  20/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרקליטיה של סוהא ערפאת טוענים כי אל-קידווה אינו זכאי לקבל את התיק הרפואי; סוהא מתנגדת לפרסום פומבי של הממצאים; טוענת לפרטיותו
אורלי ממן
מעריכים: השקל ימשיך להסחר ביציבות; ההשקעה בגילונים מומלצת
אורלי ממן
מנסה להרגיע את השווקים: הביקוש הגובר לדולר ידעך בשלב מסויים
אורלי ממן
הרקע: עליית מחירי הנפט בעולם וייסוף השקל; בהנהלת החברה מרגישים בשלים להפרטה
גל ברגר
עם זאת, הוא אומר: "ניתן יהיה לדון בדרישות ההדדיות במו"מ כחלק ממפת הדרכים"; הרשות דחתה היום את התנאים שהציב אמש ראש הממשלה שרון לפתיחה במו"מ; עריקאת: "תיפטרו מהתנאים המקדימים ומההסתה בצד שלכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il