X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאשים את ערוץ 2 בגרימת ההתאבדות; יצחק הרשקוביץ, בכיר במע"צ, התאבד אתמול לפנות בוקר אחרי התחקיר שפורסם בערב שבת; הוא ניסה למנוע פרסום התחקיר ובית המשפט דחה בקשתו; בערוץ 2 מביעים צער וזעזוע, אך מדגישים: התחקיר שודר רק לאחר אימות העובדות, העדויות והמסמכים; הרשקוביץ יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין בנצרת עילית
▪  ▪  ▪
מאשים: ערוץ 2 גרם להתאבדות

התחקיר, ההתאבדות
בכיר במע"צ החדשה - יצחק הרשקוביץ (58), מהנדס מחוז הצפון ומחוז תל אביב, התאבד אתמול לפנות בוקר בירייה לראשו, וזאת אחרי תחקיר שפורסם בעניינו על-ידי העיתונאי כרמל לוצטי, בערוץ 2 ("אולפן שישי", 19.11.04). בתחקיר יוחסו לו מעשים בלתי תקינים לכאורה, ונמתחה ביקורת על הכוונה לקדמו לתפקיד בכיר יותר, סמנכ"ל במע"צ.
הרשקוביץ יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין בנצרת עילית.
הנהלת מע"צ זומנה לדיון דחוף בצהריים, בשבת. בכירים בהנהלת מע"צ תוקפים בחריפות את ערוץ 2, וטוענים כי גורמים אינטרסנטיים, המבקשים למנוע הקמת מע"צ החדשה, הם העומדים מאחורי התחקיר שפורסם. נטען עוד, כי ערוץ 2 פרסם רק חלק מהתגובות שניתנו, וגרם בכך עוול בלתי הפיך להרשקוביץ ולבני משפחתו. הבן, אלעזר הרשקוביץ, סיפר כי אמש, מייד לאחר שידור התחקיר, הלין אביו ואמר: בתחקיר הפכו אותי ל"רוצח סדרתי".
הרשקוביץ, המתגורר בנצרת עילית, התאבד סמוך לביתו באמצעות אקדח שהחזיק ברשיון. בני משפחתו אמרו, כי לאחר השידור הוא היה נסער מאוד. לפנות בוקר הוא יצא מהבית. עובר אורח שהבחין בכמות גדולה של דם על גרם מדרגות המחברות בין שני רחובות, הוא שמצא את הגופה ברחוב הסמוך לבית והזעיק את כוחות ההצלה. לרופא במגן דוד אדום שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו.
הרשקוביץ פנה לבית המשפט - ונדחה
הרשקוביץ והנהלת מע"צ ידעו, מבעוד מועד, על הפרסום הצפוי וניסו למנוע זאת. במשך כמה שבועות נוהלו מגעים בין הצדדים. הרשקוביץ ומע"צ אף פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה שיוציא צו מניעה נגד פרסום הכתבה. הם הזהירו, ומראש, כי ערוץ 2 עומד להעמיס על הרשקוביץ, אישית, ולא בצדק, את האחריות לשרשרת של תאונות קטלניות, ובמיוחד לתאונה הטראגית בפרשת ה"פנויים-פנויות". השופטת שרה סירוטה דחתה ביום 11.11.04 את הבקשה, וקבעה כי ניתן לפרסם את הכתבה, אך בדרך שלא תצביע על הרשקוביץ כאשם בפרטי כתב אישום שהוגש נגדו. ערעור שהוגש לבית המשפט העליון על החלטת סירוטה, נדחה אף הוא.
ואכן, בכתבה ששודרה בערוץ 2 נטען, כי הרשקוביץ הוא האחראי לשורה של תאונות דרכים קשות. כמו כן נמתחה ביקורת על הנהלת מע"צ, על כך שקידמה את הרשקוביץ ונתנה בידיו את תפקיד מהנדס מחוז תל אביב, וזאת למרות כתב אישום שהוגש נגדו ב-2002 בפרשת "פנויים-פנויות".
באותה פרשה שאירעה ב-1999, נהרגו 17 מנוסעי אוטובוס, בתאונת דרכים קשה שבה נפל לתהום האוטובוס בו נסעו. האחריות לתאונה הוטלה על מע"צ בכלל ועל הרשקוביץ בפרט. נגד הרשקוביץ נטען, כי ידע על הליקויים בכביש בכבוש שבין צומת גולני לצומת קדרים ולא פעל לתקנם. הרשקוביץ מואשם מגרימת מוות ברשלנות, שיבוש מהלכי משפט ובעבירות נוספות. משפטו מתנהל מ-2002 בבית המשפט המחוזי בנצרת.
דובר מע"צ תוקף במילים חריפות את ערוץ 2 וכתביו. נטען, כי ערוץ 2 עשה ליצחק הרשקוביץ "משפט שדה וגרם למותו". הרשקוביץ הינו "מעמודי התווך של הנדסת הכבישים והבטיחות בכבישי הארץ", נאמר לזכותו.
ערוץ 2: "אנחנו מזועזעים"
בערוץ 2 מביעים זעזוע מהתאבדותו של הרשקוביץ. בתגובה רשמית נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה על האסון. תחקיר מע"צ לאולפן שישי נערך במשך חודשים ארוכים, תוך שמירה קפדנית במיוחד על כללים של עבודה עיתונאית. התחקיר הובא לשידור רק אחרי שאיסוף העובדות, העדויות והמסמכים עברו מבחנים מחמירים ביותר, ולאחר שנאספו תגובות מכל המעורבים. אך מעל לכל ולפני הכל – אנחנו מזועזעים ממותו של יצחק הרשקוביץ".
השר שטרית: עשו להרשקוביץ משפט שדה
שר התחבורה, מאיר שטרית, מביע זעזוע מהתאבדות הרשקוביץ. הוא מסר, כי בכוונתו לבדוק את האירועים שהובילו למקרה הטראגי. השר הביע תנחומיו למשפחה, ואמר כי הרשקוביץ עבד במשך 29 שנים במע"צ והקדיש את כל זמנו לפרויקטים גדולים.
שטרית מאשים את ערוץ 2 בחריצת דינו של הרשקוביץ ובגרימת מותו בדרך של "סיכול ממוקד". על התקשורת להבין, אומר שטרית, כי לא לכל אישי הציבור ועובדי המדינה יש 'עור עבה'. הרשקוביץ הוא אדם רגיש, והוא לא עמד בלחץ הזה. "בניגוד לבית המשפט", אומר שטרית, שם מתברר משפטו של הרשקוביץ, "אותו תחקיר גם שפט, גם הרשיע וגם הצביע עליו כאשם". שטרית מותח ביקורת על ערוץ 2, על כך שהתחקיר לא היה מאוזן. הוא מציין, כדוגמא, שערוץ 2 נמנע מהכנסת תגובות שהיו יכולות לאזן את התמונה השחורה שהציגו כלפי הרשקוביץ.
ח"כ רן כהן הביע צער על ההתאבדות, ואמר במקביל כי בכוונתו ליזום דיון דחוף בכנסת כדי לבחון את ההאשמות החמורות של ערוץ 2 כלפי מע"צ.
התאחדות הקבלנים: "התחקיר - ניסיון לפגוע במעבר למע"צ החדשה"
מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יהודה (יודקה) שגב, טוען כי "בתחקיר ששודר בערוץ 2 בוצע רצח אופי של מר יצחק הרשקוביץ ז"ל וזאת בזמן שעניין אחריותו לתאונות נידון ממילא בבית המשפט".
לדבריו, גורמים אינטרסנטיים מנסים, זה מכבר, לחבל בתהליך המעבר ממע"צ הישנה למע"צ החדשה ובמסגרת זו הם נוקטים בכל האמצעים, גם הנלוזים ביותר, על-מנת לפגוע בבעלי התפקידים.
שגב מציין, כי "התאחדות הקבלנים פנתה במכתב אל תחקירנית התוכנית, הגב' רימונה פרקש ואל הכתב, כרמל לוצאטי, וביקשה את זכות התגובה לתחקיר כארגון המייצג את קבלני ישראל ונמצא בקשרים הדוקים עם מע"צ. למרות הפנייה וההזהרה במכתב כי מדובר בגורמים שכל מטרתם בפרסום התחקיר הוא לקעקע את המהלך שיהפוך את מע"צ לחברה מתקדמת ומיקצועית, וזאת מתוך אינטרסים אישיים, ערוץ 2 לא פנה לקבל תגובה מהתאחדות הקבלנים, ובחר להציג תמונה מעוותת וקשה, שתוצאתה מרה".
שגב מציין, כי הפתרון לבעיות ומעשי השחיתות במע"צ עליהם דובר בכתבה, הוא המעבר לעבודה מסודרת במסגרת חברה מקצועית ומתקדמת. לדבריו, מנכ"ל מע"צ החדשה, אלכס ויזניצר, מנהל מגעים הדוקים עם התאחדות הקבלנים במהלך השנה האחרונה וזאת על-מנת ליצור דרכי התקשרות תקינות בין הקבלנים למע"צ שימנעו הישנות של מקרי שחיתויות, חריגות ופיקוח לא תקין על העבודה.
תאריך:  20/11/2004   |   עודכן:  21/11/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין וסוכנות אי.פי
סוכנות AP חושפת: לפי בדיקות שעשתה, כשליש מ-2,000 מגייסי התרומות המובילים של ג'ורג' בוש בבחירות של שנת 2000 מונו לתפקידי מפתח בממשל; מהבדיקה עולה כי ככל שגוייס יותר כסף כך קיבל המגייס תפקיד בכיר יותר
יואב יצחק
מתיחות ביחסי ישראל-מצרים; הדחייה - בעקבות התקרית הקשה שבה נהרגו בציר פילדלפי שלושה חיילים מצרים; הנימוק הרשמי לדחייה: ועידה ערבית בשארם א-שייח' שנועדה לעסוק בשיקום כלכלת עירק; מצרים דורשת את התחקיר המלא של צה"ל על התקרית
יואב יצחק
פרקליטיה של סוהא ערפאת טוענים כי אל-קידווה אינו זכאי לקבל את התיק הרפואי; סוהא מתנגדת לפרסום פומבי של הממצאים; טוענת לפרטיותו
אורלי ממן
מעריכים: השקל ימשיך להסחר ביציבות; ההשקעה בגילונים מומלצת
אורלי ממן
מנסה להרגיע את השווקים: הביקוש הגובר לדולר ידעך בשלב מסויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il