X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הארבה פשט על אילת והגיע עד לים המלח; בחבל שלום נצפו נחילים נוספים; משרד החקלאות פועל להדביר את הנחילים; נחילים נוספים נצפו בסיני; ככל הנראה, הארבה יתקדם צפונה עם משבי הרוח
▪  ▪  ▪

נחילי הארבה שנחתו בארץ ביום שישי, ממשיכים להתפשט ברחבי הנגב והערבה. הלהקות אשר נחתו בערבה, מגיעות מאזור מצרים וחצי האי סיני והבוקר פלשו גם לתוך העיר אילת. בשעות אחר הצהריים דווח, כי להקות ראשונות הגיעו לחבל שלום שבאזור המועצה המקומית אשכול.
בחיל האוויר דיווחו (ב', 22.11.04) כי זיהו נחיל ארבה באורך של כעשרה קילומטרים אשר נצפה בדרכו מסיני לנגב. חרקים בודדים החלו נראים באזורי מרכז הארץ כתל אביב וירושלים.
מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, ד"ר אלדד לנדס, אמר, כי"בטמפרטורות האלה [קור וגשם; ע.ש.], תושבי המרכז יכולים להיות רגועים. הבוקר התחלנו לרסס באזור אילת, כי התנחלויות גדולות של ארבה הגיעו לאזור אתמול אחר הצהריים". אמש, אמר לנדס: "אנחנו נערכים לכשלושה שבועות בהם הארבה יהיה בישראל".
נחילים הגיעו גם לאזור אופקים ופשטו על שדות של גידולים חקלאיים השייכים לשדה תימן ולקיבוץ אורים. בנוסף, בשעות הלילה ניצפו נחילי ארבה באזור המועצה האזורית לכיש, דרומית מזרחית לאשקלון.
ד"ר לנדס הבסיר, כי "בקור הארבה לא פעיל, הוא לא זז מהמקום. אנחנו מעריכים שאם תימשך ירידת הטמפרטורות ויהיה קר, אז הארבה לא יהיה פעיל". הוא ציין, כי צפויות רוחות חזקות ו"אנחנו מקווים שהרוחות לא יהיו לכיוון צפון, כי הארבה יעוף לאן שתיקח אותו הרוח".
אתמול (א'),בשעות אחר הצהריים המאוחרות החלו להגיע להקות הארבה גם לאזור צאלים והנגב. נחיל ארבה גדול אותר באזור המושבים יבול, תלמי-יוסף ושדה-ניצן שבנגב המערבי.
הלהקות העצומות של המזיקים גרמו לבהלה גדולה בקרב תושבי אילת, ורבים מהם דיווחו כי הארבה ממלא את החצרות ואוכל את גינות הירק.
תושבי אילת סיפרו לכלי התקשורת, כי החגבים האדומים נראים בכל מקום והבריכות במרכז העיר נצבעו אדום כשמאות חגבי ארבה טבעו בהן. הארבה הגיע אפילו לבית החולים "יוספטל" בעיר, שם החלו לזלול את הדקלים. מאיה ברונרוט סיפרה ל-NFC, כי בשעות הצהריים מילאו את העיר נחילים גדולים של ארבה. "הארבה בצבע חום-אדמדם הם גדולים, בערך 7 ס"מ כל אחד והם ממלאים את השמיים והרחובות".
נחילי ארבה החלו לפשוט ביום ו' (19.11.04) על שדות וחממות באזור כרם שלום, ניצנה וקדש-ברנע שבמערב הנגב וכן באיזור אילת. היום הנחילים התרבו באילת והצפינו לאזור צומת הערבה ונחל פראן.
בנוסף, פשטו כאמור אנשי מחלקת התברואה של העיר אילת על הנחילים, והחלו במבצע ריסוס מסיבי מהקרקע. במקביל, מטוסי ריסוס של משרד החקלאות ריססו את אזור יער הולנד ובית העלמין באילת. יש להדגיש, כי ריסוס בתוך אזורי מגורים הינו בעייתי ומסוכן ולכן נמנעים מריסוס בסביבת בתי מגורים.
במקביל, החלו להשתלט על הנחילים אשר נחתו באזורים החקלאיים בנגב. גורמים חקלאיים באזור מסרו, כי הם מטפלים במזיקים כמו שצריך והצליחו להרוג את כל המזיקים באזור. בנוסף רוססו שטחים רבים באזור הערבה.
ד"ר לנדס אמר, כי בוצע ריסוס באזורי יהל ועובדה. בנוסף, מתוכננים ריסוסים נוספים בהמשך היום גם באיזור פארן. "אנשי משרד החקלאות בודקים את הלהקות שנמצאות בצומת הערבה, כיכר סדום וים המלח ואם נצטרך נפעיל מטוסי ריסוס גם שם".
ד"ר לנדס הוסיף, כי "אתמול היתה תנועה נוספת של ארבה ממצרים, שהגיע לערבה. אבל הארבה לא נשאר שם ועבר לירדן. לא כל הלהקות חונות בארץ ובמה שחונה אנחנו מטפלים בצורה יעילה".
באזור הערבה ניצפה נחיל גדול בנחלים פארן, ברק וזעף, אולם הבעיה היא הקירבה של הארבה לכביש הערבה, שעליו אי אפשר לרסס. החשש הוא שהארבה יגיע לשטחים החקלאים של הקיבוצים. הארבה נראה נע לכיוון המושבים צופר ועידן. באזורי השדות, הריסוס נעשה הן מהאוויר והן מהקרקע באמצעות טרקטורים.

תאריך:  21/11/2004   |   עודכן:  22/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחל טופצ'י, יחסי ציבור
- הודעה מטעם קודקוד
אורלי ממן
מציגה רווח נקי של 44 מיליון ש"ח ברבעון השלישי ל-53 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד; בכוונת החברה למכור אחזקות בסך 10 מיליון דולר בהן אין לה השפעה
גלית יצחק
אלמונים פרצו הלילה למתחם "צער בעלי חיים" וגרמו למותם של 10 חתולים וגור כלב אחד; לפני כשלושה שבועות אירע מקרה דומה בו מתו 13 חתולים
אורלי ממן
ברבעון יולי-ספטמבר נרשמה עליה של 4.7%לעומת 6.5% ברבעון הקודם ולעומת כ-11% ברבעון הראשון של 2004
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בארה"ב ופורסם ב-JADA; ממצאי המחקר הראו, כי 38% מרופאי השיניים חווים באופן תמידי מצבים של לחץ ודאגה; פרופ' אילנה אלי: סביבת העבודה היא אחד הגורמים להתפתחות מצבי לחץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il