X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוען נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, בדברים שנשא ביום עיון במלאת מאה שנות חינוך "המזרחי"; עוד השתתפו ביום העיון: הרבנים הראשיים לישראל ולצה"ל, חברי כנסת ואנשי אקדמיה
▪  ▪  ▪
"החמ"ד הוא חינוך עם חוט שדרה"

תא"ל וייס, "החמ"ד - הנוסחא המנצחת"

"על החברה הדתית לעבור מחברה מוגנת לחברה מתמודדת. אי-אפשר לחנך אדם לשבת כל חייו עם חבריו ברוח התורה, כי כשייצא החוצה ייתקל בקונפליקטים. כשם שברפואה האדם מתחסן על-ידי היחשפות מדודה לווירוס, כך גם בחינוך - האדם צריך לחיות בחברה מעורבת, כדי שיתחסן ויידע להתמודד עם חברה ואנשים שונים". כך אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, ביום עיון במלאת מאה שנות חינוך "המזרחי" ויובל לחמ"ד (חינוך ממלכתי-דתי).
ביום העיון השתתפו, בין היתר, הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר; הרב הראשי לצה"ל, תא"ל ישראל וייס; חברי הכנסת זבולון אורלב והרב יצחק לוי מהמפד"ל, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה ואישי ציבור ובכירי אקדמיה רבים.
נשיא האוניברסיטה פתח את יום העיוןף באומרו כי "זהו יום חג. אנו גאים להיות חלק ממערכת החינוך הדתית. בר-אילן רואה עצמה כהמשך טבעי למוסדותיה החינוכיים של המערכת". עוד אמר קוה, כי "כוונת החינוך הדתי היא לחבר בין לימוד התורה והלימוד האקדמי, וכי ההצלחה העיקרית של החינוך הדתי היא הקמת דורות של ציונים שומרי תורה ומצוות בארץ ישראל. כל תלמיד של המערכת הוא נדבך נוסף במדינה בעל תרומה אדירה".
לדברי פרופ' קוה, מערכת חינוך דתית סובלת מבעיה, משום שאינה שייכת לאוטוריטה אחת. מחנך דתי כפוף הן לדת והן למדינה, דבר היוצר לא פעם קונפליקטים ומהווה אתגר עצום.
הרב האשכנזי הראשי לישראל, יונה מצגר, אמר ביום העיון כי החינוך הדתי-לאומי הציוני, שעל ברכיו גדל, סלל את הדרך להליכה בין הטיפות, ולימד כיצד להתחכך עם ציבור שלא חושב כמוהו. לדבריו, "הייחוד של חמ"ד הוא חינוך עם חוט שדרה, המאפשר התחככות עם השונה יחד עם שמירה על הדת".
הרב הראשי לצה"ל, תא"ל ישראל וייס, ציין כי החינוך הממלכתי-דתי נותן את הנוסחה המנצחת לממלכתיות מחד, ודתיות מאידך, כשני חצאים המשלימים את השלם. עוד אמר תא"ל הרב וייס, כי "החיבור בין העבר והעתיד נעשה בעוצמות הראויות על-ידי הציבור הדתי-לאומי".

תאריך:  21/11/2004   |   עודכן:  21/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הארגון כולל 10 קולג'ים במדינות שונות בעולם, המוקדשים לפיתוח הההבנה הבינלאומית, סובלנות ודרך דו-קיום; בקולג'ים משלימים ה"שגרירים הצעירים" תוכנית של שנתיים, המשלבת לימודים אקדמיים עם פעילות אומנותות והתנדבויות עניפה
אלונה קורן
שני השרים רואים בהודו את אחת משתי הכלכלות הגדולות שבסחר עימן יש פוטנציאל עצום לגידול הפעילות הכלכלית של ישראל
גלית יצחק
נעמת משיקה פרויקט בשיתוף ההסתדרות למניעת אלימות באמצעות מקום העבודה; עו"ד טליה לבני: "מקומות העבודה צריכים להפנים כי אלימות במשפחה יכולה גם לפגוע כלכלית בעבודה"
מיכאל דבורין
מנכ"ל דסק"ש לשעבר הגיש הבקשה עם זיכויו; הפרקליטות התנגדה להחזרת הקנס והערבויות עד להכרעה בבקשת רשות ערעור שהיא עשויה להגיש; ביהמ"ש קיבל את עמדת תדמור
נועם שרביט
התקדים בהחלטה: האישור ניתן למפרע, בבחינת "כרטיס פתוח" שיבוצע בכל רגע שהחולה תחליט, מבלי לפנות שוב לביהמ"ש, ובתנאי שתהיה חוות דעת פסיכיאטרית שתאשר את צלילותה; השופט לינדנשטראוס: בהחלטה יש כיבוד אוטונומיית הרצון של האדם, שהיא חלק מערכי המדינה כיהודית ודמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il