X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקצין, סרן ר', כופר בהאשמות נגדו; בתוכניתה של אילנה דיין ייחשפו הערב לראשונה הקלטות של רשת הקשר מזמן האירוע, בהן נשמע קולו של המ"פ המאשר לכאורה כי ביצע וידוא הריגה בנערה
▪  ▪  ▪

בבית הדין הצבאי של פיקוד הדרום הוגש היום (ב', 22.11.04) כתב אישום נגד סרן ר', מפקד הפלוגה (מ"פ) בחטיבת גבעתי, החשוד בביצוע וידוא הריגה בנערה הפלשתינית אימאן אל-המס.
המ"פ הואשם בעבירות של שימוש בנשק שלא כחוק, בשיבוש הליכי משפט, חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת. הוא כופר בכל ההאשמות נגדו. פרקליטו, עו"ד שמואל שנפלד, אמר אתמול ל-Nfc, כי מרשו בטוח בחפותו.
בכתב האישום נטען, כי המ"פ עמד לידה וירה בה שתי יריות מטווח קצר. אחר כך התרחק, כיוון את נשקו כלפי מטה וירה כעשרה קליעים עד שרוקן את מחסניתו. לאחר התחקיר כינס הנאשם את חיילי הפלוגה וביקש מאחד הסמלים שישנה את עדותו למג"ד, ויאמר, שאולי הובן שלא כהלכה. כמו כן, ניסה לשכנע שני חיילים בדרגת סמל ראשון לומר, כי הם הבחינו רק בירי סמוך לגופה ולא בירי לכיוונה.
בגלי צה"ל דווח, כי בתוכנית של אילנה דיין שתשודר הערב בערוץ 2, ייחשפו לראשונה הקלטות של רשת הקשר מזמן האירוע, בהן נשמע קולו של המ"פ המאשר לכאורה כי ביצע וידוא הריגה בנערה.
כזכור, מדובר בתקרית שאירעה לפני כחודש וחצי, כאשר כוח צה"ל ירה למוות בנערה בת 14 באזור רפיח בעת שהתקרבה למוצב גירית.
אתמול פרסמנו ב-Nfc עדויות חדשות של פלשתינים שהיו עדים לאירוע. לפי אחת העדויות, הכוחות במקום כרזו לנערה לעצור, אך היא לא שעתה לקריאות. עו"ד שנפלד אמר, כי היה שמח אילו צה"ל היה דורש את הקליעים במהלך חקירת הפרשה.
חמישה ימים לאחר התקרית ליד מוצב גירית הורה הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אבי מנדלבליט, לפתוח בחקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) בפרשה.
בעקבות התחקיר שנערך במקביל בפיקוד הדרום, הוחלט להשעות את המ"פ מתפקידו. התחקיר הוצג בפני הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, שאמר, כי מדובר באירוע קשה בעל תוצאות קשות, אולם הדגיש, כי הימצאות הנערה במקום מעוררות שאלות. ההשעיה נומקה ב"ליקויים מבצעיים בתפקודו" של המ"פ. סרן ר' טען, כי ההאשמות נובעות מקנוניה שנרקמה נגדו מצד החיילים.
בתחקיר נחשפו שגיאות ותקלות מקצועיות המתייחסות לאי הגילוי המקודם של הנערה המתקרבת, וכן באופן היציאה מהמוצב ושיקול הדעת המבצעי. ממצאי התחקיר קבעו, כי לא נתגלו כשלים בתפקוד הלוחמים ומפקד הפלוגה במהלך האירוע. עם זאת, נמצאו בעיות התנהגות קשות ביחסי מפקד-פקודים.
למרות הכל, בסוף החודש שעבר נעצר המ"פ על-ידי המשטרה הצבאית, בחשד שהגירסה שמסר בתחקיר לא הייתה נכונה. מדובר צה"ל נמסר אז, כי הרמטכ"ל רואה את הדברים בחומרה רבה ובתום החקירה ולפי ממצאיה יבחן נקיטת צעדים נוספים. בדברים שנשא בטקס סיום קורס קציני יבשה בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) כמה ימים לאחר מכן כבר תיקן יעלון את הטיהור הפומבי שהעניק למ"פ. "קצין שמשקר - לא יהיה קצין. קצין שיורה סתם כך - לא יהיה קצין", אמר.

תאריך:  22/11/2004   |   עודכן:  22/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן, אלונה קורן
זאת בשל "העדפתו של אולמרט את האינטרסים העסקיים על פני אלה של הצרכנים וכוונתו לקצץ את תקציב המועצה ב-40%"; אולמרט: אין זה מתפקידה של אבישי להכתיב את הרכב הדירקטוריון של המועצה; באשר לתקציב - כל תקציבי המשרד קוצצו באחוזים ניכרים
מיכאל דבורין
במכתב ששלח לגורמי האכיפה בישראל דורש ז'ורבין לנקוט בצעדים חריפים ומידיים כנגד פרטנר אשר לטענתו הציבה אנטנות לא חוקיות באישור הדירקטוריון תוך שהיא נהנית מיכולת אכיפה דלה של הרשויות ומקנסות מגוחכים המוטלים עליה
רנית נחום-הלוי
שרון הודיע בישיבת ועדת החוץ והביטחון: בימים הקרובים - פגישת תיאום ישראלית-פלשתינית בעניין הבחירות; מבטיח לאפשר לערביי ישראל להשתתף בבחירות; פרס דורש: לסייע לאבו מאזן ולאבו עלא; הם עדיפים על ההנהגה הצעירה
יואב יצחק
השר עזרא פנה אל היועמ"ש מזוז לפני כשבועיים, מייד לאחר פסיקת בית המשפט העליון, פסיקה המאמצת את דוח רובינשטיין נגד מזרחי; ההיתר של מזוז מפריך את הטענות כאילו מדובר בהחלטה בלתי תקינה ופוליטית
אורלי ממן
אין להגדיל הגרעון או להטיל מסים חדשים; זוהי תוצאה של שיעורי ההשתתפות הנמוכים בכוח העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il