X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענים: אולמרט העניק לחברות הסלולר 'מתנה' של 400 מיליון שקלים בשנה
▪  ▪  ▪
אורלי ממן, אלונה קורן
מנכ"ל המועצה לצרכנות התפטרה במפתיע בשל חילוקי דעות עם אולמרט

דמי הקישוריות בסלולר יופחתו ב-29% לרמה של 32 אגורות לדקה
אורלי ממן
זאת - החל ממארס 2005; ההפחתה תהיה מדורגת כשבסופה יופחתו דמי הקישוריות ל-22 אג' לדקה ב-2008; העלות הנוכחית: 45 אגורות לדקה; אולמרט מתכוון לקבוע תעריף אחיד לשיחה סלולרית יוצאת
לרשימה המלאה

אלונה קורן
המועצה לצרכנות: לבטל לחלוטין את תעריפי הקישוריות בסלולר

המועצה הישראלית לצרכנות השמיעה היום (ג', 23.11.04) בוועדת הכלכלה של הכנסת ביקורת חריפה כלפי ה"ויתור" שעשה שר התקשורת, אהוד אולמרט, לחברות הסלולר בעניין הפחתת דמי הקישוריות בסלולר.
כמו כן השמיעה המועצה ביקורת חריפה לגבי סירוב המשרד להעביר למועצה את פרטי דוח חברת היעות אנליסיס, ששימש לכאורה את המשרד לצורך החלטותיו בנושא.
נציג המועצה הודיע כי המועצה רואה עצמה מחויבת לשמור על האינטרס הצרכני, ולשם כך היא מתכוונת לבחון, בסיוע מומחים, את החלטות משרד התקשורת. נציג המועצה הודיע כי עד עתה סירב המשרד לפניותיה להעביר אליה את הדו"ח - ואם לא ישנה החלטתו בהקדם היא תפנה לערכאות משפטיות.
בדיון ציין נציג המועצה כי הפער בין הכוונה המקורית של השר להפחית את תעריף הקישוריות ב-32 אגורות לדקה - לעומת ההחלטה שהוא קיבל בסופו של דבר על הפחתה של 27 אגורות בלבד - מהווה מתנה של כ-375 מיליון ש"ח לחברות הסלולר:
"כל אגורה בקישוריות שווה לחברות הסלולר כ-75 מיליון ש"ח ומכאן ששווי הוויתור על הפחתה של 5 אגורות הוא 400 מיליון ש"ח.
נציג המועצה לצרכנות הדגיש כי ההיתר שנתן משרד התקשורת לחברות הסלולר, לפצל את התעריפים לתשלום נפרד עבור זמן אוויר אליו מתווספים דמי התקשרות למנויים מרשתות אחרות, הנו מחדל מתמשך רב שנים של המשרד, שעולה הון עתק של מיליארדי שקלים לצרכנים, תוך שההחלטות בנושא נעשות מעל ראשי הצרכנים בדיונים בין המשרד לחברות.
"משרד התקשורת יודע מזה שנים שמבנה התעריפים המעוות בשוק מאפשר לחברות לתת ללקוחות גדולים ועתירי מנויים מחירים מגוחכים, בידיעה שאת הכסף הם ירוויחו על השיחות הנכנסות. התוצאה היא סבסוד העסקים והמגזר הציבורי על ידי ציבור הצרכנים", אמר נציג המועצה.
המועצה לצרכנות שבה והבהירה כי התעריף המפוצל מעמעם את התעריפים ולכן מונע תחרות אמיתית בשוק הסלולר. כדי לפתור את הבעיה יש לבטל כליל את דמי הקישוריות, כך שחיוב הצרכנים יבוצע בתעריף אחד בלבד, להפסיק את החיובים בין רשתות הסלולר בגין שיחות נכנסות, ולגבש מתכונת חלופית לתמחור השיחות הנכנסות - כך שהצרכן ישלם מחיר אחד, שקוף שיש עליו תחרות אמיתית.
עוד דורשת המועצה כי משרד התקשורת יבטל עוות נוסף בתעריף הסלולר - הפחתת יחידת החיוב העומדת היום על 12 שניות ליחידות בנות שניה אחת. המועצה מסרה כי לפי פרסומי משרד התקשורת שיטת חיוב זו מייקרת את השיחות בכ-5.5% (קרי מאות מיליוני שקלים בשנה).
"לאחרונה שר התקשורת אף הודיע כי הוא מתכוון לבטל השיטה הקיימת ולהנהיג יחידות חיוב של שניה, דבר שגם ממנו נסוג והודיע כי שינוי זה צפוי להיכנס לתוקף רק בראשית 2009", אומרים במועצה.

תאריך:  23/11/2004   |   עודכן:  23/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
פרקליטות המדינה מתנגדת לשחרורו מהמאסר של אדריאן שוורץ, שהורשע ב-91' באונס ומבקש כעת משפט חוזר בשל תוצאות בדיקת DNA שלכאורה מטהרת אותו מהחשד; טוענת: המומחית מהמכון באבו כביר טעתה בניסוח, והיא מבהירה כי לא ניתן לשלול את האפשרות ששוורץ ביצע את האונס
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה שירותי בריאות כללית; כ-51% מבני הנוער אוכלים בזמן שעמום; 64% שותים 2 עד 5 כוסות בלבד של נוזלים במהלך היום
רנית נחום-הלוי
כך עולה מסקר שפורסם בשיתוף מרכז מוסאוא וחברת הכנסת יולי תמיר; המרואיינים בסקר התומכים במפלגות ליכוד וש"ס מאמינים יותר ליהודים, חושבים שצריך להטיל פיקוח על עיתונאים ערבים ולהחמיר את הצנזורה
מירב לוי
שבעה מתיישבים הקימו את הצריף הראשון על קרקע שוממה; העיר נקראת על שם הרצל, חוזה המדינה; אוכלוסייתה מונה כ-95,000 תושבים
עומר שיקלר
כך כתב בסיפרו החדש אשר רואה אור בימים אלו; למרות זאת הספר עוסק בעניינים אישיים יותר ומציג מכתבים אשר כתב לנכדותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il