X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהלך, בעקבות דבריו של מנכ"ל החברה, שכינה את ההתיישבות ביש"ע "סרטן ממאיר" שחובה לטפלו באופן מיידי: מתיישבי בנימין כבר הפיצו עצומה והחרימו את תוצרת החברה; יו"ר מועצת יש"ע שיגר מכתב ליו"ר תנובה ובו הוא דורש את התנצלות החברה
▪  ▪  ▪
רייכמן, "ההתיישבות - סרטן"

בנצי, דורש התנצלות

מועצת יש"ע החלה בהחרמת תוצרת חברת תנובה. המועצה פתחה בקמפיין וקוראת לנאמניה ולציבור החרדי להחרים את תוצרת החברה, בעקבות דברי מנכ"ל החברה, אריק רייכמן, שהתבטא בגנות ההתיישבות ביש"ע.
בראיון לאתר האינטרנט Ynet ביום 27.10.04, תיאר רייכמן את ההתיישבות ביש"ע, כסרטן ממאיר שחובה לטפלו. לדבריו, "השליטה שלנו בשטחים היא כמו סרטן ממאיר בלב המדינה. לא תהיה חברה בריאה בלי הינתקות מסרטן הכיבוש... ההינתקות שווה כל מחיר כלכלי הבעיות של המדינה הן גדולות יותר מהתקציב שלה, וצריך לפתור אותן".
בעקבות דברים אלה, החליטו ביש"ע ליישם את דבריו של רייכמן ולפגוע כלכלית בחברה. בעלי מכולות באזור בנימין כבר החלו להחרים את תוצרת תנובה. דובר מועצת יש"ע, יהשוע מור-יוסף מסר, כי כמה חנויות ניסחו עצומה פרטית נגד תנובה, זאת ועד שרייכמן יחזור בו מדבריו.
יריב אופנהימר, יו"ר שלום עכשיו, אמר בתגובה לחרם, כי המתנחלים פועלים בדרך כוחנית ואלימה. דווקא המתנחלים שגרמו לא אחת לחרם בינלאומי על ישראל, משתמשים בנשק החרם כנגד חברה ישראלית המעסיקה אלפי עובדים. "מעניין אם ההחלטה להחרים את תנובה היא חלק ממסע ההסברה 'יש לנו אהבה והיא תנצח'", הוסיף.
יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, העביר במקביל (יום ד', 24.11.04) מכתב ליו"ר תנובה, נפתלי בן-סירא, הדורש את התנצלותו לדברים שאמר מנכ"ל החברה, רייכמן. במכתבו מציין ליברמן את מוניטין החברה, העובדה שאלפי תושבי יש"ע פתחו בחרם - ולכן יש לדעתו להעמיד את רייכמן על חומרת דבריו.
נוסח המכתב:
"כידוע לך, מוצרי תנובה אינם נרכשים כיום בהרבה מאוד משקי בית בישראל במחאה על השימוש הציני שעשה המנכ"ל בבמה הכלכלית שניתנה לו. אני מקבל, כל יום, עשרות פניות מאזרחים, תושבי ישראל, הגרים בכל רחבי הארץ, המביעים תמיכה בהחרמת מוצרי תנובה באופן גורף.
"אני פונה אליך, כיו"ר תנובה, להעמיד את המנכ"ל על חומרת דבריו להעריך את הנזק שנגרם, ועוד ייגרם, בהחרמת מוצרי תנובה בשל התבטאויותיו ולהביא לידיעתנו, כצרכני תנובה, כיצד מתכוון המנכ"ל לפעול נוכח העלבון הקשה שחשים הצרכנים".
"אני פונה אליך כיו"ר תנובה, חברה שמוניטין מוצריה אינם מוטלים בספק וציבור רחב וגדול נאמן לה לאורך עשרות שנות פעילותה... אני מוקיר ומעריך את החברה שאתה עומד בראשה, שלאורך השנים האחרונות שיווקה את תוצרתה לרחבי יש"ע, גם בימים הקשים ביותר, ימי מלחמה וטרור".
"החלום המשיחי ההרסני, שהורס את הכלכלה וכל דבר אחר במדינה, כפי שהתבטא מנכ"ל חברה כלכלית, שמוצריה נרכשים על-ידי ציבור רחב וגדול (ולא בהכרח מתגורר ביש"ע) לו מיוחסת אמירה זו, היא מסוג האמירות שאדם פרטי רשאי לומר לכל מי שחפץ לשמוע. אריק רייכמן אינו אדם פרטי – הוא מייצג חברה, מרואיין כמי שעומד בראשה וכל התבטאויותיו מיוחסות לחברה אותה הוא מייצג".

תאריך:  24/11/2004   |   עודכן:  24/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המוצר הראשון שייצרה החברה היה איטריות; דן פרופר היה אורח במפגש המנהלים של האוניברסיטה הפתוחה בנושא אסטרטגיה וכיוונים עסקיים
אורלי ממן
סלקום הציגה גידול קל בלבד בהכנסות וברווחים ברבעון השלישי של השנה; גידול נטו של 27 אלף לקוחות ברבעון
נועם שרביט
את הוועדה הקים ועד מחוז ת"א בראשות עו"ד אילן בומבך; יוזם הועדה והעומד בראשה הוא ראש עיריית אור יהודה, עו"ד יצחק בוכובזה; לדבריו, אוכלוסיות חלשות כלכלית אינן מגיעות לבית המשפט; "שורש העוני הוא בחולשת הקהילה ולא בחולשת הפרט"
אורלי ממן
ההכנסות ברבעון הוכפלו לכ-68 מיליון דולר; מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-178.3 מיליון דולר לעומת 82.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד
הדר פרבר ואיי. פי.
במשך 19 חודשים היה מאחורי הסורגים לפני שזוכה על-ידי חבר מושבעים בדצמבר אשתקד, אך התביעה הגישה ערעור ודרשה משפט נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il