X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליט המדינה אישר להגיש את כתב האישום נגד ישראל סדן, שני סגניו בלדב וגמליאל, ונגד שני חברי מועצת העיר אנגל ויהושע, בכפוף לשימוע שייערך להם; החשד: סדן ביקש להרחיב הקואליציה העירונית ב"דרך מושחתת של מתן הטבות כספיות ואחרות לחברי אופוזיציה"
▪  ▪  ▪

פרקליט המדינה, ערן שנדר, אישר (יום ד', 24.11.04) להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית חדרה, ישראל סדן, שני סגניו – אברהם בלדב ואריה גמליאל ושני חברי מועצת העיר – מרדכי אנגל ויואל יהושע, בגין ביצוע עבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד ואי-פרסום הסכמים לפי חוק הרשויות המקומיות.
ההחלטה כפופה לתוצאות שימוע שייערך לכל החשודים. הודעה בדבר ההחלטה שנתקבלה ובדבר האפשרות לקיים הליך שימוע נמסרה היום לחשודים או לבאי כוחם.
טיוטת כתב האישום שהכינה הפרקליטות, הכוללת שלושה סעיפים, עוסקות בניסיון של סדן להרחיב את הקואליציה העירונית החל מנובמבר 2003, ב"דרך מושחתת של מתן הטבות כספיות ואחרות לחברי אופוזיציה". מדובר בשלושה הסכמי מעבר לקואליציה, שני הסכמים חתומים והסכם אחד בשלבי התגבשות.
טיוטת כתב האישום מייחסת לראש העיר סדן 3 עבירות של מתן שוחד ו-2 עבירות של אי פרסום הסכמים; לאברהם בלדב, סגן ראש העיר, מיוחסות 2 עבירות של מתן שוחד ועבירה של אי פרסום הסכמים; לאריה גמליאל, סגן ראש העיר, מיוחסת עבירה של מתן שוחד; למרדכי אנגל, חבר מועצת העיר, מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד ואי פרסום הסכמים; ליואל יהושע, חבר מועצת העיר, מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, של מתן שוחד ואי פרסום הסכמים.
שני הסכמים חתומים ואחד בשלבי גיבוש
על-פי טיוטת כתב האישום, ההסכם הראשון נערך בין סדן ובלדב לבין אנגל. הסכם זה כלל, בין היתר, התחייבות לכיסוי חובות סיעתו של אנגל במועצה - "השכונה שלנו", בסך של 150,000 ש"ח, "מציאת" תפקיד בשכר, בהיקף של חצי משרה ו/או בסך 10,000 ש"ח לחודש לאנגל, מתחילת שנת 2004 ועד לסוף 2008. בכתב האישום נטען, כי סדן אכן דאג לכיסוי חלק ניכר מהחוב וכי ההסכם נחתם בעותק אחד בלבד ו"הופקד למשמרת", הרחק מעין הציבור.
ההסכם השני היה בין סדן לבין יהושע, שהיה חבר סיעת ש"ס. הסכם זה כלל, בין היתר, התחייבות של ראש העיר לספק עבודה לאשתו של יהושע וכן התחייבות בשם העיריה, לשכור נכס שנמצא בבעלות משפחתו של יהושע, לתקופה של 48 חודשים. כן סוכם כי ראש העיר ידאג לשפות את יהושע בגין כל נזק שייגרם לרכושו כתוצאה מהצטרפותו לקואליציה. על-פי טיוטת כתב האישום, גם הסכם זה "הופקד למשמרת", הרחק מעין הציבור.
ההסכם השלישי נועד להיחתם בין סדן למימון תורג'מן, כאשר המגעים עם תורג'מן היו בידיעת המשטרה. במגעים לקראת חתימת הסכם זה השתתפו, באופן פעיל, גמליאל, בלדב ויהושע. במסגרת זו הובטחו לתורג'מן הבטחות שונות, לרבות הבטחה להעברה כספית בסך 150,000 ש"ח, הבטחה כי העיריה או עמותות הפועלות מטעמה יבצעו רכישות מוצרי מזון מעסק המצוי בבעלות בנו של תורג'מן וכן יבצעו רכישות רהיטים מעסק בבעלות בן אחר של תורג'מן. כן הובטח, כי סדן יפעל כדי לספק משרה באיגוד ערים לכיבוי אש חדרה לבן שלישי של תורג'מן.
ישראל סדן מיוצג על-ידי עו"ד יעל גרוסמן. מרדכי אנגל מיוצג על-ידי עו"ד נתי שמחוני ואת אברהם בלדב מייצגים עורכי הדין איל שומרוני-כהן וארז נפתלי.

תאריך:  24/11/2004   |   עודכן:  24/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הפרויקט מוצע ל-200 תלמידים ומטרתו לפתח חשיבה מדעית וטכנולוגית
רנית נחום-הלוי
המהלך, בעקבות דבריו של מנכ"ל החברה, שכינה את ההתיישבות ביש"ע "סרטן ממאיר" שחובה לטפלו באופן מיידי: מתיישבי בנימין כבר הפיצו עצומה והחרימו את תוצרת החברה; יו"ר מועצת יש"ע שיגר מכתב ליו"ר תנובה ובו הוא דורש את התנצלות החברה
מירב לוי
המוצר הראשון שייצרה החברה היה איטריות; דן פרופר היה אורח במפגש המנהלים של האוניברסיטה הפתוחה בנושא אסטרטגיה וכיוונים עסקיים
אורלי ממן
סלקום הציגה גידול קל בלבד בהכנסות וברווחים ברבעון השלישי של השנה; גידול נטו של 27 אלף לקוחות ברבעון
נועם שרביט
את הוועדה הקים ועד מחוז ת"א בראשות עו"ד אילן בומבך; יוזם הועדה והעומד בראשה הוא ראש עיריית אור יהודה, עו"ד יצחק בוכובזה; לדבריו, אוכלוסיות חלשות כלכלית אינן מגיעות לבית המשפט; "שורש העוני הוא בחולשת הקהילה ולא בחולשת הפרט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il