X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום עיון שיערך ביום ו' הקרוב באוניברסיטת בר אילן יספרו מטפלים באומנויות על דרכי טיפול ועל מטופליהם; המטפלים באומנויות מצליחים להגיע לעולמם הפנימי של המטופלים באמצעות חוויה אומנותית
▪  ▪  ▪

יום עיון שיעסוק בעבודתם של מטפלים באומנויות המספרים על דרכי טיפול בכלל ועל מטופליהם בפרט יתקיים ביום שישי (26.11.04) באוניברסיטת בר אילן.
המטפלים באומנויות מצליחים להגיע לעולמם הפנימי של המטופלים באמצעות חוויה אומנותית. התרפיה באומנויות עוסקת במגוון תחומים: פסיכודרמה, דרמה תרפיה, ביבליותרפיה, תרפיה במוסיקה, בציור, פיסול ותרפיה בתנועה.
נחמה יהודה, תרפיסטית במוסיקה, תספר את סיפורו של נועם (שם בדוי) בן ה-11, ילד הסובל מחרדות, התפרצויות זעם, קשיי למידה, ריכוז, קואורדינציה ודיבור.
נועם טופל באמצעות כתיבת ספר קלטת, לו כתב את העלילה, אייר והלחין את המוסיקה. התהליך הנפשי שעבר נועם באמצעות הטיפול חיזק והפגיש אותו עם תחושות חדשות של יכולת, הצלחה וסיפוק, והפך אותו לילד חברותי ונינוח יותר, המסוגל ליצור קשרים חברתיים.
אורית גרוס, מרפאה בתנועה, תדבר על משמעות חדר הטיפול. ארבעת קירות חדר הטיפולים יכולים לשמש כעריסה לתינוק בן יומו או כמרחבים אינסופיים אדירים. המטופל נע בחדר ובעזרת דמיונו, משנה את מיקומו, גודלו או עיצובו וכך נוצרת סביבה טיפולית תומכת עבור המטופל.
ג'ניס שפירא, מטפלת באומנות, תספר על עבודתה עם תמרה, מטופלת שבהיותה בת 19 אושפזה מרצונה בבית חולים פסיכיאטרי לאחר ניסיון התאבדות.
באמצעות האמנות עיבדה תמרה את סיפור חייה לציורים רבי משמעות. בפעם הראשונה ציירה אי בודד. בעבודה אחרת נראית תהום עמוקה וחשוכה שמעליה גשר צר.
במקביל לציורים, מתנהל דו-שיח במילים עם המטפלת באמנות, שמנסה להבין ולתת משמעות לציורים. בתהליך הטיפול תמרה מבטאת יותר ויותר את עוצמות מצוקותיה. לאחר שנתיים של טיפול המתקרב לסיומו, תמרה הרגישה שהיא עברה כברת דרך משמעותית.
מירי שייפלד, מרפאה בפסיכודרמה, תחשוף את סיפורה של שרה, בת 41, אשר עומדת בפני מיסוד פרק ב' בחייה. עם כל המאמץ להתמודד עם משבר הגירושין שעברה היא חווה ריקנות וכאב.
במהלך הטיפול עולה שרה על הבמה ומשחקת את הדמויות והאירועים בעברה. היא מתמקדת באביה ובמשפחת המוצא שלה, שם חוותה קשיים וקונפליקטים רבים. שימוש בחילופי תפקידים מאפשר לשרה לראות ולחוות גם את הצד האחר, הדמות האחרת. באמצעות הבמה שרה מתמודדת עם עברה וילדותה. כך נפתחת הדלת לרגשות אחרים, של קבלה, שמביאים אותה בסופו של טיפול לרגיעה ובניית זהות מגובשת יותר.
יום העיון יתקיים באודיטוריום בניין מוסיקה באוניברסיטת בר-אילן בין השעות 9:00-13:00.

תאריך:  24/11/2004   |   עודכן:  24/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
את הדברים אמר שר ההגנה העירקי; גורם אמריקני טוען כי המשפט ככל הנראה לא ייערך לפני סוף השנה
הדר פרבר
"קשרים כלכליים עדיפים כעת על קשרים פוליטיים"; טורקיה מקווה להצטרף לאיחוד האירופי בקרוב
אלונה קורן
10.7% אבטלה היא עובדה קשה; האוצר לא טעה בעיקרון בכך שהבין שאין מנוס מלקצץ את ההוצאה הציבורית; ואולם, האם אנו יכולים לסכן את הסולידריות החברתית של ישראל?
מירב לוי
ההוזלות שמעניקות חברות התעופה נעות בין 25% עד 50%; מחזור המכירות של כרטיסי הטיסה במחלקות העסקים בחברות התעופה הסדירות הגיע ב-2004 מעל ל-150 מיליון דולר
קריות באינטרנט
מדרכות שייסללו בעיר בעתיד ירוצפו באספלט צבעוני ומעוצב; העירייה תכין מספר עיצובים של מדרכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il