X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוען כי ניסה להניא את בן-לאדן מדרכו ופנה אליו שיסיר את שמו מהאחריות לפיגועים; לדבריו החל מ-1992 נותק הקשר ביניהם
▪  ▪  ▪

אוסאמה בן-לאדן קצת ירד מהכותרות לאחרונה, הוחלף אולי על-ידי אבו מוסאב א-זרקאווי, אך בל נשכח - הוא עדיין מסתובב "חופשי". CNN ערכו ראיון בלעדי עם בן-דודו ומי שנחשב לחברו הטוב ביותר, ג'מאל ח'ליפה, אשר טוען - כי אינו מתפלא שארה"ב טרם הצליחה לשים את ידה על המבוקש שעל ראשו פרס של 50 מיליון דולרים.
בראיון, אמר ח'ליפה כי "במשך 10 שנים הרוסים לא הצליחו לתפוס אפילו מנהיג אחד של המוג'הדין באפגניסטן, עם כל הכוחות שלהם בכל מקום. לכן אני חושב שזה יהיה קצת קשה..."
ח'ליפה מנהל בימים אלה מסעדת דגים בסעודיה. במשך 10 שנים היו השניים זה לצד זה באוניברסיטה וגרו תחת קורת גג אחת. הם נפגשו במהלך הלימודים בשנות השבעים המאוחרות והפכו לחברים טובים ביותר. בראיון מספר בן-דודו של הטרוריסט המבוקש, כי לשניים היה מורה משותף, עבדאללה עזאם, אשר מאוחר יותר ייסד יחד עם בן-לאדן את ארגון הטרור אל-קאעידה. הם הצטרפו לג'יהאד נגד הכוחות הסובייטים באפגניסטן אשר פלשו למדינה ב-1979.
לדבריו של ח'ליפה, באותו זמן לא היה מודע לכך - כי הוא עד להיווצרותה של אל-קאעידה - וכי לא אהב את מה שראה. "אוסאמה, אתה עושה משהו לא בסדר. אתה הולך בכיוון הלא נכון", כך טוען בן-דודו של הטרוריסט, כי אמר לבן-דודו בתחילת הדרך. לדבריו, בשנות השמונים נפרדו דרכיהם של השניים, אך הם עדיין נשארו בקשר. בפעם האחרונה שראה אותו, לטענתו, היתה זו תחילת שנת 1992.
את הקלטת אשר שודרה בערוצים הערביים, ראה ח'ליפה ואמר כי האדם בתמונות נראה "מישהו שהזדקן מאד". מדובר בקלטת בה לוקח בן-לאדן אחריות לפיגועי ה-11 בספטמבר 2001. לדבריו של ח'ליפה, בן-לאדן היה מנהיג ההתקפות אך לא היה זה אשר ארגן אותן. "הוא לא יכול לארגן שום דבר... אני האדם אשר מוביל אותו, בתפילות..."
נזכיר, כי לפני כשנה פרסם ח'ליפה מכתב לבן-לאדן בו הוא פונה לבן-דודו להכחיש כי הטרור נעשה בשמו: "בבקשה תצהיר על כך, תאמר לאותם אנשים לעצור", כתב, "אתה האדם אשר יכול לומר להם זאת, ואתה האדם אשר יכול לעצור זאת". לדבריו מעולם לא קיבל תשובה למכתבו.
נזכיר עוד, כי בעת ההתקפות ב-11 בספטבמר 2001 היה ח'ליפה בנסיעת עסקים, כך טען, בדרום מזרח אסיה. עם שובו לסעודיה נעצר למספר חודשים וכיום הוא טוען - כי הוא עדיין לא יודע מדוע. כיום טוענים גורמים כי ח'ליפה אינו מהווה איום ביטחוני.

תאריך:  25/11/2004   |   עודכן:  25/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
חיידר עבד א-שאפי, מי ששמו עלה באחרונה כמועמד אפשרי לרוץ בבחירות ליו"ר הרשות בינואר, פותח תיבת פנדורה; מאז מותו של הראיס, הוא הראשון שמעז לצאת בגלוי נגד ערפאת ונוגע באחת הסוגיות הבוערות כיום בזירה הפלשתינית: "אחדות לאומית כלל לא עניינה אותו"
מירב לוי
בן 79 היה במותו; בתקופתו שוקם עמק החולה, מפעל "נגב של צמיחה", ושוקמו אדמות עמק יזרעאל; היה מנכ"ל הסוכנות היהודית וקונסול ישראל בניו-יורק בשנות ה-50
הדר פרבר
מכנה את אנשי הדת משתפי פעולה אשר מאכזבים במסירת הארגון לאויב ובשיתוף פעולה עם "הכופרים"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
נהרג במהלך התקפה מחוץ "לאזור הירוק" בבגדד; עבד בבגדד במסגרת משימה אמריקנית
יפעת גדות
לדברי מנכ"ל משרדי הדסה ישראל: "הפרויקטים נועדו לקדם נשים בכל המגזרים בארץ, הדגש הוא על העצמה כלכלית של נשים משכבות המוחלשות חברתית וכלכלית; אלימות כלפי נשים קיימת בכל השכבות הסוציו-אקונומיות, יחד עם זאת לנשים החסרות עצמאות כלכלית קשה יותר לצאת ממעגל האלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il