X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משפחות שלושת השוטרים המצרים שנהרגו לפני שבוע בגבול ישראל מצרים תובעות מממשלות ישראל ומצרים פיצוי בסך 161 מיליון דולר; השלושה נהרגו מירי בשוגג של טנק צה"ל; בקהיר אומרים, שהתביעה יותר ייצוגית מאשר בעלת תוקף אמיתי; התחקיר של צה"ל בפרשה עדיין נמשך
▪  ▪  ▪

משפחות שלושת השוטרים המצרים שנהרגו לפני שבוע בגבול ישראל-מצרים מפגיעת פגז שנורה בשוגג על-ידי טנק של צה"ל, תובעות פיצוי בסך 161 מיליון דולר מממשלות ישראל ומצרים. כך מסרו הערב (ה', 25.11.04) מקורות משפטיים בקהיר לסוכנות הידיעות AP.
התביעה הוגשה לבית משפט במחוז מנופיה במצרים. השימוע הראשון בפרשה ייערך לדברי המקורות כבר בסוף החודש הבא (26 לדצמבר) ואולם בקהיר אומרים, כי התביעה היא יותר "סמלית-ייצוגית" מאשר בעלת תוקף, שכן "אין לביהמ"ש כל דרך לכפות פיצויים מממשלת ישראל". בסוכנות AP נמסר, כי לא ניתן היה להשיג את תגובת המשפחות משום שאין ברשותן מכשירי טלפון.
התקרית המביכה התרחשה בשבוע שעבר בלילה שבין רביעי לחמישי. בעקבות טעות בזיהוי נפתחה אש לעבר שלושת השוטרים המצרים - מוחמד עבד אל-פתאח, בן 22, האני סובחי א-נגאר, בן 21, ועאמר אבו באכר עאמר, בן 22, והם נהרגו במקום.
קהיר ביטלה בעקבות התקרית את ביקור שר החוץ וראש המודיעין המצרי בישראל, על אף ההתנצלות הרשמית של ממשלת ישראל, ובמצרים התקיימו הפגנות בכמה מוקדים. שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, שיגר בתחילת השבוע מסר חריף לירושלים, וקרא להציב מפקדים וחיילים ממושמעים יותר לאורך הגבול. "לא נסבול עוד תקריות כאלה", אמר.
מהתחקיר הראשוני בפרשה עולה, כי אחד הגורמים העיקריים לתקרית הוא "קצר בתקשורת" בין הכוחות החדשים שהגיעו לשטח לבין כוחות השריון בגזרה. הכשל העיקרי שזוהה הוא בתיאום בין עמדת התצפית לטנק שירה - התצפית זיהתה חוליית מחבלים, ואילו הטנק צידד לעבר השוטרים המצרים. ישראל התחייבה להעביר למצרים את ממצאי התחקיר מייד עם סיומו.

תאריך:  25/11/2004   |   עודכן:  25/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לדבריו, פקיד בנק שנדרש לתת ייעוץ אובייקטיבי ללקוח - אינו יכול לעשות זאת במצב הנוכחי
יואב יצחק
מזוז ציין עוד, כי בג"צ נתן גיבוי נחרץ להחלטת היועמ"ש היוצא רובינשטיין "ואף ציין כי ניתן היה להגיע לתוצאה חמורה יותר - הליך משמעתי"
אלונה קורן
זאת, בין היתר, על-רקע התחזקותו בעולם לשיא של 1.322 דולר לאירו
גל ברגר
אבו מאזן נבחר ע"י המועצה המהפכנית כנציגה בבחירות; מחאה בעקבות הנחת זר הפרחים ע"י שר החוץ הבריטי על קבר ערפאת; משרד החוץ, ל-Nfc: "אנו מעדיפים שמנהיגים בינ"ל יאיצו בפלשתינים לפנות לדרך חדשה ולא יתנו כבוד לדרך הישנה, שהובילה אותם לאבדון"
נועם שרביט
הילד טוען, כי נכנס לניתוח פוליפים שגרתי ויצא ללא אחת משיניו הקבועות בקדמת פיו, עובדה הגורמת לו לנזקים תפקודיים ואסתטיים קשים; חוות דעת מומחה שצירף לתביעה: הממצאים מעלים שרשרת של מעשים ומחדלים רשלניים, המנתח לא נזהר מספיק, ניתן היה להציל את השן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il