X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש דחה את טענותיו לגבי תנאי כליאתו ("תת רמה", "אני חושב שאני לא ברגותי"), וקבע כי עליו להפנותן לביהמ"ש לעניינים מינהליים; השופט מילנוב: נקווה שבעתיד עצירים לא יוחזקו בבתי סוהר ובתי מעצר; היועמ"ש: האמריקנים שוקדים על השלמת הכנת בקשת ההסגרה
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים האריך (יום א', 28.11.04) ב-20 ימים נוספים את מעצרו של העבריין זאב רוזנשטיין, החשוד בסחר במיליוני כדורי אקסטזי ברחבי ארה"ב ואירופה, וכן בהזמנת רציחתם של האחים יעקב וניסים אלפרון.
השופט יצחק מילנוב כתב בהחלטתו, כי "חזקה על היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא יפעל אצל הרשויות בארה"ב למען תוגש בקשת ההסגרה, בכל ההקדם האפשרי". הוא דחה את בקשת סניגורו של רוזנשטיין להשתחרר למעצר-בית, וקבע כי טענותיו באשר לתנאי כליאתו צריכות להיות מופנות לבית המשפט לעניינים מינהליים, שעתירות האסירים מצויות בתחום סמכותו.
כזכור, רוזנשטיין נעצר לפני כשלושה שבועות בתום מבצע משותף של משטרת ישראל והרשות הפדראלית למלחמה בסמים של ארה"ב (DEA). מעצרו אינו נדרש כעת לצרכי חקירה, אלא כדי לאפשר למשרד המשפטים האמריקני להגיש בקשה להסגרתו לארה"ב, אותה ניתן להגיש בתוך 70 יום מיום מעצרו. בית המשפט רשאי להוציא צו מעצר זמני לתקופה של 20 יום בכל פעם, עד לתקופה מקסימלית של 70 יום, כאמור.
היועמ"ש: האמריקנים שוקדים על הכנת בקשת ההסגרה
את הבקשה להארכת המעצר הגיש הפעם היועץ המשפטי לממשלה בעצמו, בה נאמר כי בקשת ההסגרה של האמריקנים טרם הגיע לידיו והרשויות שם "שוקדות על השלמתה". מזוז הסביר, כי ישנן נסיבות המעכבות את הגשת בקשת ההסגרה, שהעיקרית והמהותית שבהן היא הצורך בהכנת כל מסמכי הבקשה והראיות, בפרשה בה הואשם רוזנשטיין, בפלורידה שבארה"ב.
במהלך הדיון היום, קבל רוזנשטיין על תנאי המעצר בכלא "אוהלי קידר" שליד באר שבע, אותם הגדיר "מחפירים", "תת רמה", "מחרידים" ו"הכי גרועים שיש". הוא אמר לעיתונאים, כי "זה הכל עלילת דם. מעבר לזה, התנאים שאני נמצא בהם, לפי דעתי, זה מתחת לכל ביקורת. אם ברגותי יכול להיות לידי, אני חושב שאני לא ברגותי... שמו אותי בתא שבו היה פעם יגאל עמיר. זה כבר אומר הכל".
רוזנשטיין הסביר מדוע הוא סבור כי מדובר בעלילה שנרקמה נגדו. "שני העדים שהעידו נגדי עשו זאת בשביל לקבל שחרור. בשביל שחרור הם ימציאו כל דבר... יש עוד חצי כלא רמלה שיכולים להביא שיכולים להביא אותם גם, לשחרר אותם, שיבואו להעיד על כל אחד, גם עליכם [העיתונאים]".
השופט: מקווה שעצירים לא ישוכנו עם עבריינים
השופט מילנוב דחה את טענותיהם של עורכי דינו של רוזנשטיין, מוטי כץ ובני נהרי, באשר לתנאי המעצר וקבע, כאמור, כי "בנושא זה הסמכות מסורה לבית המשפט המינהלי".
"בלי קשר לעניין הסמכות העניינית", הוסיף השופט מילנוב, "אין לי אלא להביע משאלה ותקווה, כי יבוא היום, שעצירים, שחזקת החפות חלה עליהם, ישוכנו ולא יאוחסנו בבתי סוהר או בבתי מעצר כפי שהדבר נעשה כיום בישראל ובמרבית מדינות העולם, אם לא בכולן".
השופט ציין עוד, כי "ניסוח בקשת ההסגרה, ציודה בתיעוד הנדרש והגשת החומר כולו, כדת וכדין, בצינורות הדיפלומטיים למדינה המתבקשת, הן פעולות המצריכות זמן לא מבוטל".
אין נסיבות שיצדיקו חלופת מעצר
השופט מילנוב חזר על דברים שאמר כשהוציא את צו המעצר הזמני המקורי, לפני 20 יום, כשדחה את הבקשה לשחרור בערבות ולמעצר-בית. הוא קבע, כי גם בית המשפט העליון הביע את עמדתו, שבעבירות סמים מתחייב בדרך כלל מעצר עד תום ההליכים ולא ניתן להסתפק בחלופות מעצר.
הוא ציין שוב, כי "במקרה דנן לא מתקיימות במשיב נסיבות מיוחדות יוצאות דופן כמו: מצב רפואי חמור, זיקנה מפליגה, עבירות 'קלות', ניצול שואה... המשיב נראה בריא ולא נטען כי קיימת בו או לגביו מגבלה כלשהי, שתמנע הימנו לעשות כל שיוכל, על-מנת להימלט מאימת דין ההסגרה, אף אם עד כה אין לכך כל אינדיקציה".
מ' 11287/04 היועץ המשפטי לממשלה נ' זאב רוזנשטיין

תאריך:  28/11/2004   |   עודכן:  28/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
האות הוענק בכנס "עסקים למען חברה - 2004" של המועצה לפיתוח חברתי; מירי זיו: "אות זה ניתן לאגודה לאור פעילותה עתירת השנים למען החברה בישראל, ואנו גאים לקבלו"
מירב לוי
כך כתבה שרת החינוך לימור לבנת לראש התאחדות הסטודנטים לאחר שהצעותיה לפשרה בנושא ועדת וינוגרד לא נענו; מוסיפה: מצער שהתאחדות הסטודנטים מונעת הקמת ועדה שמטרתה לאפשר שיוויון הזדמנויות בהשכלה הגבוהה; שגב, בתגובה: ההתאחדות תמסור את עמדתה בימים הקרובים
גל ברגר והסוכנויות
גורמים מדיניים: ההתנגדות העיקרית תגיע מצד המתנחלים ביהודה ושומרון; בצה"ל סיימו להכין את תוכניות הפינוי, שיחל ב-3 ביולי 2005 וייארך 12 שבועות; יועץ ראש הממשלה: "שרון סבור שההתנגדות תהיה פחותה מזו שמעריך הצבא"
מיכאל דבורין
הוועדה ביקשה ביהמ"ש יקיים דיון נוסף בשאלת מירוץ ההתיישנות של תביעת הוועדה כנגד בעל של מגרש ששוויו היחסי עלה; השאלה טרם נדונה בבית המשפט; השופטת בייניש קבעה: אין כדי להצדיק קיומו של דיון נוסף
מירב לוי
כך הודיעה דוברת רש"ת בתגובה לפנייה של Nfc; השינויים יתבצעו בעתיד הקרוב; עד כה נאלצו רכבי אשכול לחנות בחנייה הרגילה ולשלם תעריף מלא על חנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il