X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את תמונתו של החייל ו' בצירוף שמו המלא, מפיצה ברחבי העולם סוכנות הידיעות AP; החייל צולם מוקדם יותר היום בבית המשפט הצבאי בקסטינה; לא ברור מדוע התיר צה"ל את פרסום התמונה, באופן שעלול לאפשר בעתיד להעמידו לדין בביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג; דובר צה"ל בתגובה: "איננו יכולים למנוע זאת"
▪  ▪  ▪

תמונתו של החייל ו' ת' מגדוד הסיור הבדואי (הגדס"ר) בפיקוד דרום, המואשם בהריגת פעיל זכויות האדם הבריטי, תום הורנדל, מתפרסמת היום (א', 28.11.04) ברבים על-ידי סוכנות הידיעות AP.
התמונה מלווה בכיתוב הבא: "חייל ישראלי ו' ת' [במקור מובא השם המלא], ממתין היום לדיון בעניינו בבית המשפט הצבאי בקסטינה שליד אשקלון. ת' הואשם בהריגת הפעיל הבריטי תום הורנדל, במהלך מבצע של הצבא בעזה באפריל 2003. הורנדל, בן 22, מת בינואר האחרון לאחר שהוגדר 'צמח' מאז הפגיעה". החייל נראה בתמונה כשהוא לובש מדים ופניו חשופות לחלוטין.
לא ברור מדוע איפשר צה"ל לפרסם את תמונתו של החייל, אך נראה כי יש כאן כשל נוסף של מערך הצנזורה. מדובר במשפט המתנהל בין כתלי הצבא, ולצה"ל אמורה להיות שליטה מלאה על כלי התקשורת במקום, ובמקרה זה - לאפשר שחרור תמונות לתקשורת רק לאחר בדיקת כל ההיבטים המשפטיים והביטחוניים הרלוונטיים. למעשה, הגנת החייל ת' מפני העמדה לדין בחו"ל (בבית הדין הפלילי בהאג, למשל) הוסרה היום כליל.
דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "אתמול והיום התקיימו דיונים במשפטו של החייל המואשם בהריגתו של תומאס הורנדל. התביעה סיימה להביא את עדיה והמשפט מצוי עתה בראשית פרשת ההגנה. מובן, שהנאשם לא הורשע עדיין בדבר".
"המשפט ככלל מתקיים בדלתיים פתוחות, למעט מספר עדויות, שנשמעו בדלתיים סגורות בגלל סיווגו של המידע הצבאי שנשמע בהן. תוכנן של עדויות אלה לא ניתן לפרסום, בהתאם להוראותיו של חוק השיפוט הצבאי".
"מעבר לכך, לא קיים בתיק צו איסור פרסום וצו כזה לא התבקש גם על באי כוחו של הנאשם. לפיכך, הגם שאנו מציעים בדרך כלל שלא לפרסם שמות נאשמים, איננו יכולים למנוע זאת".
באחרונה עלתה מחדש שאלה הגנת המפקדים והחיילים מפני משפט בינלאומי, בעקבות חשיפת פני החיילים במוצב גירית בפרשת "המ"פ ווידוא ההריגה". בקלטת שנחשפה בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין, נראו החיילים, כשפניהם חשופות, במעין "הילולת ניצחון", שעות ספורות בלבד לאחר הרג הילדה הפלשתינית אימאן אל-המס. פרקליטת המשפחה, עו"ד לאה צמל, איימה אף להגיש תביעה בהקשר לאירוע בבית הדין הבינ"ל בהאג. כפי שדווח כבר לפני שבוע ב-Nfc, הקלטת המדוברת לא עברה צנזורה.
תזכורת
: בפברואר 2003 נורה פעיל ארגון הסולידריות הבינ"ל (ISM), תום הורנדל (22), על-ידי צלף במחנה הפליטים רפיח, ונפצע אנושות מפגיעת כדור בראשו. מאז הוגדר 'צמח'.
באוקטובר 2003 הורה הפרקליט הצבאי הראשי דאז, האלוף ד"ר מנחם פינקלשטיין, למצ"ח לפתוח בחקירה בפרשה, בעקבות לחץ המשפחה והתערבות אישית של ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. בינואר השנה מת הורנדל בבית החולים בלונדון. חודש לאחר מכן הוגש כתב אישום נגד החייל, המייחס לו עבירה של הריגה.
מבריטניה הגיעו בשעתו דיווחים, כאילו ההמחאה על סך 8,370 ליש"ט שניתנה למשפחת הורנדל בגין הוצאות הטסתו מישראל, היתה ללא כיסוי. ואולם, שגרירות ישראל בלונדון הכחישה את הדיווח.
לאורך כל התקופה, לא האמינה המשפחה לתחקיר של צה"ל ודרשה לקיים תחקיר חיצוני. לפי דיווחים זרים, הנספח הצבאי הבריטי קיבל לידיו את התחקיר הראשוני בפרשה וקרע אותו לגזרים, לאחר שהתברר לו כי המיקום שהוצג בתחקיר אינו תואם כלל את זירת ההתרחשות. בישראל מחאו על ההתנהגות ה"לא-דיפלומטית".

תאריך:  28/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בתום פגישת פיוס שערכו ראשי מועצת יש"ע עם ראשי תשלובת תנובה, התנצל רייכמן על שכינה את ההתיישבות כ"סרטן ממאיר בלב המדינה", וטען כי לא כיוון דבריו נגד אנשי ההתיישבות, אותם הוא מחשיב כ'מלח הארץ'; בתגובה, הוסר החרם הצרכני ומועצת יש"ע הודתה לתנובה על הפצת מוצריה "במסירות ובהתמדה" גם תחת אש
גל ברגר
ויכוח נוקב באחד הפורומים של החמאס, בשאלה מדוע כל העמדת הפנים וההילולה סביב ערפאת לאחר מותו; אחד מחברי הפורום: "הוא הרי היה מסוכן יותר מהיהודים עצמם"; אחר תוהה: "מדוע בכלל לדבר עליו?"; ויש גם הברקות: "אבא שלו מכר כיפות למהגרים היהודים"
רנית נחום-הלוי
במסגרת ההסכם יועברו כ-290 מיליון ש"ח למוסדות החינוך החרדי; קיימת תוכנית להקים קואליציה תקציבית משותפת עם ש"ס, כאלטרנטיבה לשינוי; לפיד מאיים: נפרוש מהממשלה; ראש הממשלה ייפגש עם ישי לקראת ההצבעה על התקציב
נועם שרביט
ביהמ"ש דחה את טענותיו לגבי תנאי כליאתו ("תת רמה", "אני חושב שאני לא ברגותי"), וקבע כי עליו להפנותן לביהמ"ש לעניינים מינהליים; השופט מילנוב: נקווה שבעתיד עצירים לא יוחזקו בבתי סוהר ובתי מעצר; היועמ"ש: האמריקנים שוקדים על השלמת הכנת בקשת ההסגרה
גלית יצחק
האות הוענק בכנס "עסקים למען חברה - 2004" של המועצה לפיתוח חברתי; מירי זיו: "אות זה ניתן לאגודה לאור פעילותה עתירת השנים למען החברה בישראל, ואנו גאים לקבלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il