X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המלך נישל הערב מתפקידו את הנסיך - בנם של המלך חוסיין והמלכה נור, באמצעות הודעה שמסר בטלוויזיה הירדנית; לפי שעה התפקיד לא יאוייש; על-פי החוקה בירדן, מותר למלך למנות לתפקיד את בנו הבכור - הנסיך חוסיין
▪  ▪  ▪

עבדאללה מלך ירדן נישל הערב (א', 28.11.04) את אחיו למחצה, הנסיך חמזה, מתואר יורש העצר הירדני. הנסיך חמזה הוא בנם המשותף של המלך חוסיין והמלכה נור.
לפי שעה, התפקיד לא יאוייש. על-פי החוקה הירדנית, המלך רשאי למנות לתפקיד את בנו הבכור, במקרה הזה - הנסיך חוסיין.
בהודעה שמסר המלך בטלוויזיה הרשמית של ירדן אמר עבדאללה, כי התואר כבל את ידיו של הנסיך הירדני, אך לא פירט בנושא. "החלטתי לשחרר אותך מתואר יורש העצר ולאפשר לך חופש פעולה", הודיע לחמזה.
המלך הירדני הסביר, כי תואר יורש העצר הוא תואר של כבוד שאין בצידו סמכויות או אחריות. "זה מנע ממני להעניק לך סמכויות מסויימות", טען, והוסיף כי "הנסיך היה חייל כן של האומה".
עבדאללה, בנו הבכור של המלך חוסיין מנישואיו השניים לנסיכה מונה, הוא זה שמינה בפברואר 1999, על-פי צו אביו, את בן הזקונים, הנסיך חמזה, ליורש העצר.
חמזה, בן 24, התחתן בחודש מאי האחרון. הוא בוגר האקדמיה הצבאית המלכותית בבריטניה. במסגרת תפקידו, ייצג את המלך בעת ששהה מחוץ לממלכה, פיקח על כמה מוסדות רשמיים במדינה ועמד בראש צוותי חשיבה. בעבר אף שירת במסגרת כוח לשמירת השלום ביוגוסלביה.

תאריך:  28/11/2004   |   עודכן:  28/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הבנק ממליץ להגדיל את החלק של ישראל בתיק ההשקעות של השווקים המתפתחים ב-20%; תחזיות אופטימיות בנוגע לחברת טבע ולמניות הטלקום הישראליות
גל ברגר
את תמונתו של החייל ו' בצירוף שמו המלא, מפיצה ברחבי העולם סוכנות הידיעות AP; החייל צולם מוקדם יותר היום בבית המשפט הצבאי בקסטינה; לא ברור מדוע התיר צה"ל את פרסום התמונה, באופן שעלול לאפשר בעתיד להעמידו לדין בביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג; דובר צה"ל בתגובה: "איננו יכולים למנוע זאת"
נועם שרביט
בתום פגישת פיוס שערכו ראשי מועצת יש"ע עם ראשי תשלובת תנובה, התנצל רייכמן על שכינה את ההתיישבות כ"סרטן ממאיר בלב המדינה", וטען כי לא כיוון דבריו נגד אנשי ההתיישבות, אותם הוא מחשיב כ'מלח הארץ'; בתגובה, הוסר החרם הצרכני ומועצת יש"ע הודתה לתנובה על הפצת מוצריה "במסירות ובהתמדה" גם תחת אש
גל ברגר
ויכוח נוקב באחד הפורומים של החמאס, בשאלה מדוע כל העמדת הפנים וההילולה סביב ערפאת לאחר מותו; אחד מחברי הפורום: "הוא הרי היה מסוכן יותר מהיהודים עצמם"; אחר תוהה: "מדוע בכלל לדבר עליו?"; ויש גם הברקות: "אבא שלו מכר כיפות למהגרים היהודים"
רנית נחום-הלוי
במסגרת ההסכם יועברו כ-290 מיליון ש"ח למוסדות החינוך החרדי; קיימת תוכנית להקים קואליציה תקציבית משותפת עם ש"ס, כאלטרנטיבה לשינוי; לפיד מאיים: נפרוש מהממשלה; ראש הממשלה ייפגש עם ישי לקראת ההצבעה על התקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il