X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ אלי ישי: לא ניכנס לממשלה - אנו דורשים מחיר גבוה

הממשלה הפסידה - הכנסת תמכה בשתי הצעות אי-אמון

שום מפלגה לא תיכפה את עמדתה על הליכוד, אמר שרון בישיבת סיעת הליכוד; השר לפיד: הקב"ה אומר לחרדים לא להינתקות, אך כסף לתמוך בשרון ובהינתקות - מותר; השר לפיד קרא לרה"מ להוציא את המורדים ולהכניס במקומם את העבודה: השר פורז: בעוד 48 שעות כבר לא אהיה שר
▪  ▪  ▪

הממשלה הפסידה בערב (יום ב', 29.11.04) בשתי הצבעות אי-אמון שהגישו סיעות ש"ס ועם אחד.
הצעת אי-אמון שהגישה סיעת ש"ס בשל הנתונים הקשים בדוח העוני, החשש לרעב בקרב ילדי ישראל, והורדת 100 אלף איש משכבת הביניים אל מתחת לקו העוני, עברה ברוב של 51 תומכים, 49 מתנגדים ו-7 נמנעים.
הצעת אי-אמון שהגישה סיעת עם אחד בשל דוח העוני, מצוקת הקשישים והמשך גידול הפערים החברתיים, עברה ברוב של 50 תומכים, 47 מתנגדים ו-5 נמנעים.
קודם לכן דחתה הכנסת על חודו של קול, הצעת אי-האמון שהגישה העבודה, בשל דוח העוני והפגיעה בגימלאים. 46 חברי כנסת התנגדו להצעה ו-45 תמכו.
על-אף ההפסד, אין בתוצאות אלו כדי להפיל את הממשלה [כדי להפילה דרושים לפחות 61 חברי כנסת שיצביעו נגד הממשלה].
יו"ר תנועת ש"ס: לא נכנס לממשלה
קודם להצבעות הנ"ל התקיימה פגישה בלשכת ראש הממשלה בכנסת בין ראש הממשלה, אריאל שרון, ליו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי. ח"כ ישי מסר, כי קיימת נכונות של ראש הממשלה לבחון בחיוב את דרישותיהם.
ח"כ ישי הציג לראש הממשלה דרישות בעבור הימנעות בתקציב המדינה ודרישות בעבור תמיכה בתקציב. עם זאת הוא ציין, כי לדעתו עשוי להתגבש הסכם בין הצדדים שיוביל להימנעות חברי הסיעה מתקציב המדינה.
"איני מתבייש לומר", אמר ח"כ ישי, "שמדובר במחיר גבוה, וזאת כי אני מעביר כסף גזול של נכים, מוגבלים, קשישים וילדים רעבים. אני מוכן להיקרא סחטן מעל כל במה אפשרית אם אצליח להשיב במעט את כספם הגזול. עם ישראל סבל קשות מאטימות הקואליציה, ואהיה גאה על כך אם אצליח להקל מגזרות איוב של הממשלה".
ח"כ ישי הגדיר את הפגישה כטובה, אולם ציין כי לא עלה בה נושא הצטרפותם לקואליציה. לדבריו, "איננו רוצים להיכנס לממשלה, אלא להציל את הציבור העני". בפגישה לא נכח נציג משרד האוצר.
שרון: שום מפלגה לא תכפה
דעתה בניגוד לדעת הציבור
"שום מפלגה כזו או אחרת לא תיכפה את עמדתה בניגוד לדעת כלל הציבור. ההסכם עם יהדות התורה הוא לא עילה לאף אחד להצביע נגד התקציב, זו לא שאלה של כסף, אלא יציבות הממשלה ויעדיה".
כך אמר (יום ב', 29.11.04) ראש הממשלה אריאל שרון בישיבת סיעת הליכוד. ראש הממשלה ציין עוד, כי בשנה שעברה הוטלו קיצוצים כבדים בעיקר על המגזר החרדי, יותר מאשר על שאר הציבור.
שרון אמר עוד, כי לדעתו, כבר בשבוע הקרוב יוגש תקציב המדינה וחוק ההסדרים לקריאה ראשונה בכנסת. "אנחנו חייבים להעביר את התקציב לצורך יציבות המשק והשגת יעדי הממשלה בכל התחומים", אמר שרון. רה"מ הבהיר, כי ימצה את כל האפשרויות העומדות לפניו, בטרם יקדים את הבחירות, כולל גם אפשרות להרחבת הקואליציה.
לפיד: הקב"ה אוסר על החרדים לתמוך
בהינתקות אך כסף לתמוך בשרון - מותר
בישיבת סיעת שינוי אמר יו"ר המפלגה השר יוסף (טומי) לפיד, כי הכסף שהועבר לחרדים הינו סחטנות, והדבר היחיד שיגרום לחברי הסיעה לחזור בהם מכוונתם לפרוש מהממשלה, הוא להחזיר את הכסף לקופת המדינה, "ולא להעביר גרוש לש"ס".
השר לפיד הדגיש, כי לא סיעת שינוי היא זו שמביאה להפלת הממשלה, "אלא המורדים בליכוד". הוא קרא לראש הממשלה: "להתעמת עם המורדים בליכוד, להוציא אותם, להכניס את "העבודה" במקום, את שינוי, לזכות בקולות יח"ד, וכך להתקדם כלכלית ומדינית".
לפיד אמר עוד: "אנחנו לא רוצים לפגוע בממשלה, אין לנו כלום נגד שרון, אבל לא נוכל לשבת בממשלה שמעבירה כחצי מיליארד ש"ח לחרדים. תמיד מאשימים אותנו שאמרנו שהכסף הכי מעניין אותם [החרדים]. הקב"ה אמר להם לא להינתקות, אבל מותר לקחת כסף לתמוך בשרון כדי לקיים את ההינתקות".
פורז: בעוד כ-48 שעות כבר לא אהיה שר
השר אברהם פורז יוצא גם הוא נגד הזרמת כספים לחרדים: "130 מיליון ש"ח מועברים למפד"ל - בשביל מה? למימון קמפיין נגד תוכנית ההינתקות. בשביל מה שרון עושה את זה, למה הוא רץ?... ידוע שיש לשרון אהבות מהצד, הוא הלך והתנשק עם החרדים, הראה לרב עובדיה יוסף את המפות וניסה לשכנע אותו".
פורז נערך להתפטרות מהממשלה. "ככל הנראה נאומי בכנס זה, הוא נאומי האחרון כשר הפנים. אם לא יחול שינוי אפוטר ככל הנראה מתפקידי, יחד עם כל שרי שינוי, ביום חמישי הקרוב". פורז אמר דברים אלה (יום ב', 29.11.04), בנאום שנשא בכנס של החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, בנושא מימון פרויקטים ברשויות המקומיות, בשיתוף עם הסקטור הפרטי.
בבוקר הודיע ראש הממשלה, כי שרי ממשלה שלא יצביעו בעד התקציב, יפוטרו מהממשלה. דבריו של השר פורז נשמעים על-רקע זה, וכמו-כן בעקבות דברי ראש הממשלה שאמר, כי אם שינוי תפרוש - בכוונתו לפתוח במו"מ עם החרדים [ראו קישור].
בנאומו התייחס שר הפנים למשבר הפוליטי סביב אישור תקציב המדינה, ולהסכם המתגבש עם הסיעות החרדיות. פורז ציין, כי לו היו מצויים בידו 200 מיליון שקלים, היה מעבירם למענקי האיזון לרשויות המקומיות המשוועות לכך, ולא לסיעות החרדיות. "אסור לעשות עוול למרבית ראשי הרשויות שעושים את עבודתם באופן יעיל", אמר פורז.
פורז התייחס גם לדברי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפיהם השחיתות בשלטון המקומי גדולה ורבה יותר מאשר בשלטון המרכזי. פורז ציין, כי אסור לעשות הכללה בנושא זה. "אני אומר באופן חד וברור שהשלטון המקומי אינו מושחת. רוב ראשי הרשויות מנהלים את הרשויות המקומיות בתנאים קשים בצורה טובה, יעילה ובניקיון כפיים מוחלט, ואסור לעשות להם עוול ולהציגם כמושחתים".
בכנס השתתפו עוד כ-300 מראשי השלטון המקומי, חברות עירוניות וחברות מובילות מהסקטור הפרטי. הכנס דן בדרכים ובאפיקים לשילוב המגזר הפרטי במימון פרויקטים תשתיתיים גדולים ברשויות המקומיות.

תאריך:  29/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בג"צ ימתין עם הכרעתו בעתירת 380 מבני העדה שכבר עלו לארץ, הדורשים ליישם את החלטת הממשלה מלפני כשנה וחצי, הקובעת כי יש להעלות את בני הפלאשמורה לישראל; ההכרעה תבוא לאחר דיון שיקיים ראש הממשלה בחודש דצמבר, עם תום שנת התקציב; סלי מרידור: יש לראות בחומרה את הגבלת קצב העלייה מכל מדינה שהיא
מיכאל דבורין
באיזו ערכאה משפטית - בית משפט אזרחי, בית הדין האזורי לעבודה, או שניהם במפוצל - תידון תובענה הכוללת עילות נגד מי שהיו דירקטורים ועובדים כאחת? בית המשפט העליון פסק, כי אין ברירה אלא לפצל את התביעות
יפעת גדות
מחקר חדש גילה עלייה של כמעט פי שניים במקרי השבץ האיסכמי (הנגרם כתוצאה מחסימת כלי דם) בנשים צעירות עם היסטוריה משפחתית של שבץ אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה
הדר פרבר
17 גופות התגלו בנוסף ל-15 אשר נמצאו יום קודם; הגופות נמצאו בבית קברות בעיר; הצבא ממשיך את המבצע להשבת השליטה בעיר
הדר פרבר
עד כה דווח על 14 פצועים - לא דווח על הרוגים; מרכז רעידת האדמה באי הצפוני הוקאידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il