X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרקע: חשד לתיאום עמדות בין הבנקים להפסקת מתן אשראי לרשויות המקומיות ובדיקות הרשות לקראת הכרזה על הבנקים כמונופול
▪  ▪  ▪
השלטון המקומי: הבנקים משתמשים ברשויות המקומיות כבנות ערובה
אורלי ממן
בתגובה לדוח בכר אמר: "אף מדינה מתוקנת לא היתה עוברת לסדר היום כאשר המערכת הבנקאית מפסיקה להעניק אשראי ללווה מוסדי עם ביטחונות טובים; זאת, בעוד היא נותנת אשראי במיליארדים לאילי הון עם ביטחונות מפוקפקים"; קורא לממונה על ההגבלים עסקיים לסיים במהרה את חקירתו
לרשימה המלאה

פשיטה של היחידה לחקירות ברשות ההגבלים העסקיים התבצעה היום במקביל במשרדי ההנהלה של שני הבנקים הגדולים בישראל - לאומי ופועלים. חוקרי היחידה נמצאים במחלקות האשראי השונות של הבנקים - תוך איסוף מסמכים הרלבנטיים לפעילות מול הרשויות המקומיות בעיקר.
הרקע לפשיטה הוא חשד ששני הבנקים תיאמו עמדות בנוגע להפסקת המימון לרשויות המקומיות, עובדה שהחריפה באופן כמעט נואש את מצבן של הרשויות, ומנעה קידומו של הסדר ההבראה שהושג בהסדר בין הרשויות והממשלה, בתיווכו של בית הדין הארצי לעבודה.
קבוצת ריכוז
השערה נוספת היא, כי הפשיטה קשורה גם לבדיקות מקיפות כלליות שעורכת הרשות בחודשים האחרונים בעניין כוונה להכריז על הבנקים כ"קבוצת ריכוז" (דהיינו מונופול).
לרשות נודע על מצוקת האשראי של הרשויות בישיבה דחופה של וועדת הכספים של הכנסת שנערכה בנושא לפני כמה שבועות. בישיבה האמורה הועלו טענות קשות של נציגי הרשויות המקומיות על התנהלות הבנקים כלפיהם תוך חסימה מוחלטת ומחנק אשראי קיצוני.
בדיקה נוספת העלתה כי גם ברשויות שאין להם, לכאורה, בעיות כספיות סירבו הבנקים לתת אשראי נוסף. העובדה כי שני הבנקים המובילים במשק מסרבים בו זמנית לחדש את קווי האשראי יותר מרומזת, על פניו, על תיאום מוקדם כלשהו שנעשה בענין. במידה ובכך הם פני הדברים, הרי מדובר בהתארגנות קרטלית וניצול כוח לרעה של קבוצת ריכוז, תוך הפרה ברורה של החוק.
בנוסף, כוונת שטרום להכריז על הבנקים "כקבוצת ריכוז" על-פי חוק ההגבלים העסקיים, מחייבת גם היא בדיקות מוקדמות של הרשות בטרם ההכרזה. הגבלות אלה מכפיפות את הגוף המונופולי או את אלה המוכרזים כ"קבוצת ריכוז" לחיובים סטוטוריים קפדניים, שמן הסתם אינם רצויים בעיני הבנקים.
לפיכך, הפעילו הבנקים בתקופה האחרונה לחצים שונים בניסיון למנוע כוונה זו לצד נסיונות טרפוד המשך הבדיקות שמבצעת הרשות להגבלים. דרך אחת "לריצוי" הרשות היתה הסכמתם של הבנקים להנהיג "עסקות חבילה" בנושא העמלות הנגבות מהבנקים.
בישיבה אחרונה שהתנהלה בענין העמלות בוועדת הכלכלה של הכנסת, הודיע שטרום כי לפי שעה אין בכוונתו להפסיק את הבדיקות האמורות.
תגובת הבנקים
מבנק לאומי נמסר בתגובה כי "הבנק משתף פעולה עם הרשות וחוקריה וכי בבנק משוכנעים כי כל פעולות הבנק נעשו ללא דופי וכי אין עילה לחשדות האמורים".
מבנר פועלים נמסר בתגובה כי "בנק הפועלים פעל ופועל תוך הקפדה על קיום הוראות החוק. אי לכך, הבנק סמוך ובטוח שככל שהרשות מנהלת חקירה בנושא האשראי לרשויות יתברר כי מאחורי חשדות אלה אין ולא כלום".

תאריך:  29/11/2004   |   עודכן:  29/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מועצת הנגידים של IAEA תתכנס היום וככל הנראה תאשר את ההסכם אשר הושג בין האיחוד האירופי לבין אירן
הדר פרבר
שרק 2 דורג במקום הראשון בטקס פרסי Bafta; המומחים בחרו בהארי פוטר
מירב לוי
תלמידים בבתי הספר העל-יסודיים יעברו קורס הקלדה עיוורת בערבית; הקורס הועבר לראשונה בהצלחה בחטיבת הביניים ג'יסר א-זרקה
רנית נחום-הלוי
שום מפלגה לא תיכפה את עמדתה על הליכוד, אמר שרון בישיבת סיעת הליכוד; השר לפיד: הקב"ה אומר לחרדים לא להינתקות, אך כסף לתמוך בשרון ובהינתקות - מותר; השר לפיד קרא לרה"מ להוציא את המורדים ולהכניס במקומם את העבודה: השר פורז: בעוד 48 שעות כבר לא אהיה שר
נועם שרביט
בג"צ ימתין עם הכרעתו בעתירת 380 מבני העדה שכבר עלו לארץ, הדורשים ליישם את החלטת הממשלה מלפני כשנה וחצי, הקובעת כי יש להעלות את בני הפלאשמורה לישראל; ההכרעה תבוא לאחר דיון שיקיים ראש הממשלה בחודש דצמבר, עם תום שנת התקציב; סלי מרידור: יש לראות בחומרה את הגבלת קצב העלייה מכל מדינה שהיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il