X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשבר - לאור אי ההסכמה בעניין יישום דוח דברת; במהלך היום הוחלפו נוסחי מכתבים בין הצדדים; ביום ג' ייפגש יו"ר תנועת ש"ס עם נציג משרד האוצר והממשלה לדון בנושא הימנעותם בהצבעה על תקציב המדינה
▪  ▪  ▪

יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, הודיע בערב (יום ב') לסיעת הליכוד, כי המפד"ל לא תוכל לתמוך בתקציב המדינה הואיל והממשלה סירבה להתחייב שבמסגרת הרפורמה בחינוך [דוח דברת] לא תפגע הממשלה בחינוך הממלכתי דתי ולא במעמדו העצמאי.
במהלך היום הוחלפו נוסחי מכתבים בין לשכת השר זבולון אורלב, שניהול את המו"מ, ללשכת שרת החינוך לימור לבנת. בדרך זו ניסו הצדדים להגיע לפשרה בנושא ביטול דוח דברת לחינוך הממלכתי דתי. עם זאת, הנוסח [המצוין להלן] שהעבירה השרה לבנת, לא ריצה את המפד"ל.
נוסח ההתחייבות מצד השרה לבנת:
"במסגרת הרפורמה בחינוך יש בכוונת הממשלה להגן על אורח חייו של החינוך הממלכתי דתי, ואין בכוונתה לפגוע בחינוך הממלכתי דתי. הממשלה רואה בחינוך הממ"ד חלק מהותי וחשוב מהחינוך הציבורי".
נוסח ההתחייבות אותו דורשת המפד"ל:
"במסגרת הרפורמה בחינוך [דוח דברת], הממשלה לא תפגע בחינוך הממלכתי דתי ולא במעמדו העצמאי בהשוואה למקובל עד כה. מנכ"ל משרד החינוך ויו"ר מועצת חמ"ד במשותף, יופקדו על יישום האמור לעיל".
לדברי יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ סלומיאנסקי: "המשבר הוא בגלל דוח דברת. לא קיבלנו נוסח שריצה אותנו. אני מקווה שהדבר ישתנה עד מחר, אך זה לא תלוי בנו. מבחינת המילים ודיבור, אנחנו משדרים על אותו גל ואין כוונה לפגוע בחינוך הממ"ד, אך שצריך לכתוב ולהתחייב עך כך, אנו רואים את ההבדל".
ל-Nfc נמסר, כי חברי הסיעה יתמכו בתקציב המדינה שיובא ביום רביעי לאישור הכנסת, זאת אם יושגו הבנות בנושא דוח דברת. עם זאת נודע, כי סיעת המפד"ל תעמוד בפני דילמה גדולה אם יתברר שביכולתה להפיל את הממשלה ביום זה - לאור התנגדות סיעות האופוזיציה לתקציב. אזי, תיאלץ הסיעה לבחור בין הפלת ממשלה - מה שהבטיחה לבוחריה, לשמירת צביון החינוך הממ"ד.
לקראת אישור התקציב, עומדים להיפגש נציגי תנועת ש"ס עם נציג משרד האוצר וראש הממשלה, כדי לדון בנושא תמיכתם או הימנעותם בתקציב. לאחר הפגישה שהתקיימה (יום ב') בין יו"ר התנועה, ח"כ אלי ישי לראש הממשלה, אריאל שרון, אמר ישי כי דרישות ש"ס אינן נמוכות, אך אלה נועדו להשיב את הגזילה מהנכים, המוגבלים והילדים הרעבים. "אני מוכן להיקרא סחטן מעל כל במה אפשרית אם אצליח להשיב במעט את כספם הגזול", אמר.

תאריך:  29/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך גבר ח"כ אפרים סנה על קולות הממשלה והקואליציה, כאשר העביר בקריאה טרומית את הצעת החוק; החוק יחייב העברת כספים לסל הבריאות על-פי גידול האוכלוסיה; ח"כ סנה: זה הסוף לגירעונות מערכת הבריאות
נועם שרביט
משה ורנר, בן 60 מחיפה, תלה עצמו בשירותים שבתאו בבוקר יום שישי ונתגלה ע"י סוהרים; הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ והיום מת מפצעיו; משפחתו תרמה את איבריו להשתלה; חבריו ומקורביו: העיתוי תמוה, פרקליטיו היו על סף כיבוש הסדר טיעון בעניינו
אלונה קורן
450 עובדים יפרשו בשנת 2004; עד סוף 2005 יפרשו 155 עובדים ומספר זהה - עד סוף שנת 2006
נועם שרביט
מי שמוגדר כ"פצוע הפיגועים הקשה ביותר", יונה מלינה, מבקש מביהמ"ש לנתקו ממכונת ההנשמה ולא להאריך את חייו; מלינה, רווק בן 38, נפצע באורח אנוש בפיגוע בקו 26 בירושלים, לפני כ-9 שנים, מאז הוא משותק בכל חלקי גופו מהצוואר ומטה, ואינו מסוגל לנשום בכוחות עצמו
אלונה קורן
פרטנר מעריכה את הנתח שלה בענף הסלולר בכ-32% מהשוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il