X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גזים רעילים אופפים את האתר ומקשים על צוותי החילוץ לפעול; 103 כורים עדיין לכודים במקום
▪  ▪  ▪
   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
סין: מחפשים אחר 141 כורים בעקבות פיצוץ

   יפעת גדות
187 לכודים במכרה בסין

הסיכוי למצוא ניצולים נוספים בתאונה במכרה הפחם בסין הולכים ופוחתים. 103 כורים עדיין לכודים, במשך כ-24 שעות, במכרה בצפון מערב המדינה. גורמי ההצלה מאבדים את תקוותם ואומרים, כי הגזים הרעילים האופפים את האתר מקשים על פעולת החילוץ.
מספר ההרוגים עלה ל-63 ואם לא יצליחו צוותי החילוץ לסייע לכורים נוספים הלכודים במכרה - תוכרז התאונה כקטלנית ביותר שאירעה בתעשיית הכרייה הסינית מזה עשור.
סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי המחלצים ירדו לעומק המכרה כדי לתקן את מערכת האוורור ולשאוב החוצה את הגזים הרעילים, אך לא ברור אם הצליחו גם לאתר את הכורים הלכודים. בנתיים נאמר, כי כאשר יובטחו התנאים הנאותים "יוגברו מאמצי החילוץ".
גורם רשמי במחלקת הפיקוח על המכרות במחוז שאנצ'שי אמר שהסיכויים של הכורים לשרוד "קלושים ביותר" מאחר שבפיר בו הם לכודים האוויר רווי בגז הרעיל חד-תחמוצת הפחמן. "אנחנו חייבים לשמור על ביטחון העובדים", אמר המפקח, שהזדהה רק בשם משפחתו, צ'ן. "אם הם ירדו עם בלוני חמצן ותהיה דליפה, אפשר שיהיה עוד פיצוץ. אם הם ירדו בלי בלוני חמצן, הם ימותו תוך רגע".
התאונה אירעה שבועות בודדים לאחר פיצוץ במכרה פחם אחר במרכז סין, אשר גרם למותם של 148 בני אדם בתאונה הקטלנית ביותר מאז 2000. עם זאת, תאונות מסוג זה אינן נדירות בסין וקורות בעיקר בשל תנאי בטיחות ירודים.
מכרות הפחם של סין הם הקטלניים ביותר בעולם - 4,153 בני אדם כבר נהרגו בתאונות שונות במכרות בתשעת החודשים הראשונים של שנה זו בלבד, כתוצאה משריפות, הצפות ואסונות נוספים. בממשלה אומרים כי מכרות הפחם בסין עומדים מאחורי כ-80% מסך מקרי המוות במכרות הפחם בעולם כולו - נתונים הנכונים לשנה שעברה. פיצוצים במכרות קורים לעתים קרובות כאמור כתוצאה ממחסור בציוד בטיחותי וגז אשר דולף ומסכן את חיי הכורים.
בספטמבר אמרה הממשלה הסינית, כי שיעור מקרי המוות במכרות בסין השנה עומד על 13% מתחת לזה אשתקד, בעקבות טיפול בכל נושא הבטיחות השנה. אך תאונות רבות עדיין מדווחות כמעט כל יום.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בעניין הרפורמה בשוק ההון אמר נתניהו כי 70% מהאשראי הבנקאי בישראל ניתן ל-2% בלבד מהלקוחות; "העיוות הזה נוצר בגלל שהמערכת אינה תחרותית"
אלונה קורן
המניות שיימכרו אינן מהוות חלק מגרעין השליטה בבנק, ונקנו ככל הנראה במחירי שפל
רנית נחום-הלוי
עו"ד שחל, לברק: הפכת את הכינוס של המפלגה לכינוס מרכז הליכוד; "אני בוש ונכלם"; שלושה מועדים הוצעו לפריימריז: פברואר, אפריל או נובמבר; פרס: "היה חלק ארגוני לא מוצלח. אני לוקח על עצמי את האחריות"
אלונה קורן
תקציב זה נמוך בכ-2.6% מתקציב התפעול של שנת 2004; חברת החשמל: אנו ממשיכים במגמת ההתייעלות בתפעול יצור החשמל; חברת החשמל אינה מתוקצבת ע"י תקציב המדינה
אלונה קורן
מנהל אתר דימונה-נט: בישראל יש פערים חברתיים מהגבוהים בעולם המפותח; פערים אלו הם הסכנה האמיתית לדמותה, לאיכותה ואף לקיומה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il