X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מכינוס שנערך בוושינגטון די.סי; תרופת הטמיפלו מיועדת לפעול נגד כל נגיפי השפעת הרלוונטיים מבחינה קלינית; עשויה להקל ב-38% בתסמינים; משרד הבריאות אישר ב-2003 את נטילת טמיפלו לטיפול בשפעת
▪  ▪  ▪

תרופת 'טמיפלו' נמצאה אפקטיבית לטיפול כנגד נגיף H5N1 של שפעת אנושית ועופות. כך נמסר (יום ג', 29.11.04) במהלך כינוס שנערך בוושינגטון די.סי, העוסק בחומרים אנטי-מיקרוביאליים וכימותרפיה.
משרד הבריאות אישר כבר בשנת 2003 את נטילת טמיפלו לטיפול בשפעת בקרב במבוגרים וילדים מגיל 13. [ראו קישור] אולם נתונים אלה חשובים בימים אלה, מאחר ומומחים סבורים שזנים של שפעת העופות כגון: H5N1 הינם המקור הסביר ביותר של זנים מחוללי מגיפות, אשר התרופות האנטי-נגיפיות הישנות אינן יעילות נגדם.
אתמול דווח כאן, כי בתחילת השבוע התגלה מקרה ראשון בעונת החורף של נגיף השפעת מסוג A בישראל. הנגיף התגלה אצל שתי אחיות בנות 25 ו-28 המתגוררות בירושלים. האחות הצעירה חלתה ראשונה לפני מספר ימים והאחות השנייה פיתחה סיפטומים ארבעה ימים לאחר-מכן. [ראו קישור].
H5N1 הינו זן פתוגני המצוי כעת בוייטנאם ובתאילנד ואחראי למותם של יותר מ-30 בני אדם מאז חודש ינואר 2004. תרופת הטמיפלו מיועדת לפעול נגד כל נגיפי השפעת הרלוונטיים מבחינה קלינית. היא פועלת באמצעות חסימת פעולת אנזים הנוירואמינידאז על-פני הנגיף. אחרי עיכוב הנוירואמינידאז, הנגיף אינו מסוגל להתפשט ולזהם תאים אחרים בגוף.
תרופה זו עשויה להקל ב-38% בתסמינים, ולהפחית ב-67% את הסיבוכים המשניים שעלולים להיווצר, כגון: דלקת הסמפונות (ברונכיטיס), דלקת ריאות ודלקת הגת (סינוסיטיס) בבני אדם בריאים בדר"כ.
כמו-כן, התרופה מקצרת ב-37% את משך מחלת השפעה. ממחקרים שנערכו עולה, כי הטמיפלו מספקת עד 89% מהיעילות המגוננת הכוללת מפני שפעת קלינית במבוגרים ובני נוער אשר נמצאו במגע קרוב עם חולים שנדבקו בשפעת.
בקרב ילדים הטמיפלו מספקת הפחתה של 36% בחומרת ומשך תסמיני השפעת, וכן צמצום של 44% בשכיחות דלקת האוזן התיכונה בהשוואה לטיפול סטנדרטי .
"נתונים אלה מתווספים למחקרים קודמים של ארגון הבריאות העולמי והמרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב, ורומזים שניתן לצפות כי תרופת טמיפלו תהא יעילה נגד כל מוטציה של נגיף השפעת, דהיינו נגד הגורם המרכזי למגיפה", אמר פרופ' ג'והן אוקספורד מסט. בארטס ובית הספר לרפואה ורפואת שיניים ע"ש המלכה מארי בלונדון, בריטניה.
לדבריו, "מאחר וניתן לאגור תרופות אנטי-נגיפיות כגון טמיפלו, אנו מתכוונים להדגיש כי אנו נמצאים בעמדה טובה כדי להילחם במגיפה הבאה. ואולם, רק מעט מדינות מחזיקות מלאים מספיקים. אני קורא לממשלות לפעול לפי הנחיות ארגון הבריאות הלאומי ולוודא הכנה מראש של מלאי מספק של תרופות אנטי נגיפיות".
האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה לחלות בשפעת הן: מבוגרים החל מגיל 65 ומעלה, חולים שמערכת החיסון שלהם חלשה (חולי סוכרת, מחלות ריאה כרוניות כולל אסטמה ו-COPD) חולי לב, חולים במחלת כליות כרונית, חולים הנמצאים בטיפול תרופתי ממושך המשפיע גם על המערכת החיסונית וכן ילדים צעירים עם מערכת חיסונית חלשה.
תסמיני המחלה הם: חום, כאבי שרירים, כאבי ראש, תשישות קשה, וסימני בדרכי נשימה עליונים: אף סתום, נזלת בהירה, כאב גרון ושיעול יבש. המחלה עשויה להמשך כ-7 ימים.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עלות הפרויקט נאמדת ב-328,000 פאונד והוא יימשך שנתיים; ראש הפרויקט: טכנולוגיית הטלפונים הסלולריים והשימוש בהם ממשיכים להתפתח ולכן המחקר חיוני
אורלי ממן
הסיבה: איחוד תוצאות קבוצת טראופאן שרשמו הפסד של 19.3 מיליון ש"ח; עלייה במחירי חומרי הגלם שחקה הרווחיות וקיזזה עלייה במחירי מוצרי החברה
הדר פרבר
המטוס המריא מבסיס חיל האוויר בבגרם ולא הגיע ליעדו או ליעד אחר; על המטוס שלושה אזרחים ושלושה חיילים אמריקנים
גל ברגר
במפקדת אוגדת עזה נערך היום טקס חילופי מפקד האוגדה; המפקד הנכנס: תת-אלוף אביב כוכבי, מפקד האוגדה המובחרת "עוצבת האש" ומח"ט צנחנים לשעבר; תת-אלוף זכאי הנמצא בחופשת פרישה מצה"ל, לא הגיע למעמד טקס החילופים
אורלי ממן
הרווח הסתכם ב-9.7 מיליון ש"ח; גידול של 21% במכירות לרמה של 1.3 מיליארד ש"ח; בחברה שוקדים על שינוי מבנה ההון של החברה ע"י מימוש נכסים והנפקת חברות בנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il