X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סריקת מוח תוכל בעתיד להוכיח בצורה מדוייקת הרבה יותר מזו של מכונת הפוליגרף האם אנשים משקרים; במחקר שנעשה עם מתנדבים, בכל המקרים, ה-MRI והפוליגרף זיהו בצורה נכונה את השקרנים ואת אלו שדברו אמת
▪  ▪  ▪

סריקת מוח, בעזרת סורק תהודה מגנטי (MRI), תוכל בעתיד להוכיח בצורה מדוייקת הרבה יותר מזו של מכונת הפוליגרף האם אנשים משקרים. כך במחקר שהוצג אתמול (ב', 29.11.04) בכינוס השנתי של 'איגוד הרדיולוגים של צפון אמריקה' בשיקגו.
לדברי המומחים שהופיעו בכינוס, כשאנשים משקרים הם משתמשים בחלקים שונים של המוח מאלו הפעילים בזמן אמירת האמת. בשינויים נוירולוגים אלו ניתן לצפות בשימוש ב-MRI - מכשיר המודד שינויים המתרחשים בעת פעילות המוח. לדבריהם, הם הצליחו ליצור פעילות מוחית עקבית ומשמעותית הקשורה לתהליכים של הולכת שולל כפי שהם מתרחשים במציאות.
במחקר לקחו חלק 11 מתנדבים. לשישה מהם נאמר לירות באקדח צעצוע עם כדורי סרק ואז לשקר לגבי המעשה, כשהם נבדקים ב-MRI וכן במכונת פוליגרף, שמדדה שינויים בנשימה, לחץ דם והזעה. בכל המקרים, ה-MRI והפוליגרף זיהו בצורה נכונה את השקרנים ואת אלו שדברו אמת.
ישנם אנשים המסוגלים לשטות במכונת הפוליגרף על-ידי ויסות תגובותיהם הפיסיות כשהם נחקרים, אך עדיין מוקדם מדי לדעת האם ניתן לשטות גם ב-MRI.
החוקרים הדגישו כי מדובר במחקר התחלתי וכי זוהי רק תחילת ההבנה של הפוטנציאל הגלום בבדיקת ה-MRI לגבי לימוד התנהגות שקרית. הם מתכננים לחקור את הפוטנציאל של ה-MRI הן כבדיקה בפני עצמה והן כתוספת למכונת הפוליגרף, כשהמטרה היא ליצור כמובן מבחן מדוייק ביותר.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בתחרות הארצית השתתפו אלפי בני נוער מכל הארץ; בפרויקט השתתפו תלמידים בגילאי 11-13 מרחבי הארץ, שביטאו באמצעות העבודות שהכינו את משמעות ה"שלום" כפי שהוא מצטייר בעיני רוחם
הדר פרבר
משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולווין יקיימו שימוע בנושא עוצמת הקול של הפרסומות והקדימונים בשידורי הטלוויזיה
אורלי ממן
קיטון של 13% בהכנסות הרבעון שהסתכמו ב-915 מיליון ש"ח; ורדי-זר: "התוצאות הכספיות הן ראי של מצב ענף הנדל"ן והתשתיות בארץ, שאינו צפוי להשתפר בזמן הקרוב"
גלית יצחק
כך עולה מכינוס שנערך בוושינגטון די.סי; תרופת הטמיפלו מיועדת לפעול נגד כל נגיפי השפעת הרלוונטיים מבחינה קלינית; עשויה להקל ב-38% בתסמינים; משרד הבריאות אישר ב-2003 את נטילת טמיפלו לטיפול בשפעת
יפעת גדות
עלות הפרויקט נאמדת ב-328,000 פאונד והוא יימשך שנתיים; ראש הפרויקט: טכנולוגיית הטלפונים הסלולריים והשימוש בהם ממשיכים להתפתח ולכן המחקר חיוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il