X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבלת שבת היא סידרה של מפגשים המתקיימת אחת לחודש ועוסקת ביהדות כתרבות דרך שירה, שיחה וקריאה; המפגש הקרוב יעסוק בחנוכה, במאבק בין הלניזם ויהדות, בין גוף ורוח ובפרשת "מקץ"
▪  ▪  ▪

צוותא מחדשת מסורת תל-אביבית של דיון ביהדות כתרבות שפתח בה ביאליק באירועי "עונג שבת" באוהל-שם.
קבלת שבת היא סידרה של מפגשים המתקיימת אחת לחודש ועוסקת ביהדות כתרבות דרך שירה, שיחה וקריאה בהשתתפות אנשי רוח, אומנים, סופרים ומשוררים. הסידרה עוקבת אחרי לוח השנה העברי, פרשות השבוע, החגים והמועדים ולעונות השנה המתחלפות.
המפגש הבא, שיתקיים ביום שישי, 10.12.04, בשעה 13:00, יעסוק בחנוכה, במאבק בין הלניזם ויהדות, בין גוף ורוח ובפרשת "מקץ".
במפגש ישתתפו:
ישראל סגל, שיעסוק בפרשת השבוע שבמרכזה הקרע בין יוסף לאחיו.
סגל, שהוציא לאחרונה ספר "וכי נחש ממית" ובו תאור הקרע שבינו ובין אחיו, רב חרדי, ידבר על הסיבות שמביאות אחים להיאבק זה בזה, האם הדימוי "אח" כאדם קרוב, אולי הכי קרוב ("אחים בדם", "אחים לנשק") מוצדק, או שאחים הם פוטנציאל לעימותים קשים, מדוע כל קורות עם ישראל מבוססים על קרע בין אחים, האם הקוד התרבותי הזה מלווה אותנו עד היום והאם זהו מוטיב יהודי או כלל עולמי.
קרן ליבוביץ, ספורטאית נכה, תשוחח על חג החנוכה; על המאבק בין גוף לרוח. היהדות נתפסה כמייצגת הרוח ואילו ההלניזם, כמייצג הגוף. האם חלוקה זו נכונה, או שהיא - קרן - ההוכחה לכך שקיים קשר בלתי נפרד בין השניים? מדוע יש נטייה להפריד בין גוף לרוח? המאבק בהלניזם גרם לתרבות היהודית לבוז לגוף. כיצד ניתן לתקן את המעוות? האם היום אנו לא מגזימים היום בהערצה לתרבות הגוף ולספורט התחרותי?
אורה זיטנר תשיר שירים הקשורים באור (לאה גולדברג, נעמי שמר, סשה ארגוב) וכן שירים הקשורים ביוסף.
צבי סלטון יקרא שירים העוסקים ביוסף (אדמיאל קוסמן, לאה גולדברג, יאיר הורוביץ, איציק מאנגר ונורית זרחי), קטעים מתוך האור הגנוז של מרטין בובר, אורות מחז"ל ומן החסידות ושירים על אור (ביאליק, דליה רביקוביץ, רחל חלפי ועוד..)
אודי שפילמן ישיר קטעי חזנות אשכנזית.
בכניסה יחולק דף ובו הרחבה בנושא פרשת השבוע, מדרש, מילות השירים והסבר על מושגים ומונחים ביהדות, שיר ומדי פעם מתכון. את הערב תנחה יוכי ברנדס.
ברנדס, סופרת, עורכת ומרצה בתחום התנ"ך והיהדות. בעלת תואר ראשון בתנ"ך ותואר שני ביהדות. ייסדה וערכה את סידרת הספרים "יהדות כאן ועכשיו" בהוצאת ידיעות אחרונות (הוציאה במסגרת זו כ-30 ספרים) משתתפת קבועה בתוכנית "פרשיות השבוע" בהנחיית אדם שוב בערוץ 2. כמו כן כתבה תוכניות לימודים בתחום היהדות, עסקה בהכשרת מורים לתנ"ך ויהדות ומרצה לתנ"ך בבית שמואל ועוד. פירסמה עד כה ארבעה רומנים.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הטבת מס של 25 מיליון ש"ח ורווחי טפחות בסך 50 מיליון תרמו לגידול ברווח; זינוק בהוצאות השכר ל-250 מיליון ש"ח
גל ברגר
בבית הדין הצבאי בפיקוד הצפון הוגש היום כתב אישום נגד רס"מ אחמד רג'א אל-הייב, בדואי תושב הכפר זרזיר; הוא נעצר לפני כחודש בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה על-ידי המשטרה הצבאית וגורמי ביטחון נוספים
גלית יצחק
יחידות הטיפול הפרטיות מעניקות שירות דיאליזה לכ-1,800 מטופלים לעומת כ-3,200 מטופלים בבתי החולים, וזאת, לאור העובדה שבעבר בתי החולים שלטו בתחום ללא עוררין; כך מנתונים שמסרה אוניברסטת דרבי
אורלי ממן
15% מהעסקים בישראל מפגרים בנובמבר; ענף הבניה ממשיך להוביל עם 33.5% עסקים שמפגרים בתשלומים; ענף מוסר התשלומים הטוב ביותר- הציוד האלקטרוני
יפעת גדות
רובע "הדר" ורובו של רובע "אלון" ברמה"ש כבר מחוברים למי מקורות; צוות גדול של חברת "מקורות" החל בעבודות קדחתניות של חפירה והטמנת צינורות ענק; ראש עיריית רמה"ש איציק רוכברגר הגיע לשטח לעקוב מקרוב אחר התנהלות העבודה והביע את שביעות רצונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il