X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נחתם תקציב משרד הביטחון בסך 35 מיליארד ש"ח; יהדות התורה חתמה על הסכם עם הממשלה על תמיכה בתקציב ותקבל 290 מיליון ש"ח; ש"ס לאחר פגישה עם נציגי הממשלה: נמנע בתקציב; במפד"ל נמשכים המגעים לביטול יישום דוח דברת על החינוך הממ"ד; העבודה ויח"ד מתנגדות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון לא הצליח, עד כה, להשיג רוב לאישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים. למרות זאת, שרון עומד על דעתו: להביא חוקים אלה מחר (יום ד') לאישור הכנסת בקריאה ראשונה.
ההערכות הן, כי שרון ואנשיו ימשיכו לקיים מגעים עם סיעות האופוזיציה, ממש עד ההצבעה, כדי שיתמכו בתקציב.
סיעת ש"ס - עשויה להימנע
בינתיים, בכנסת ובממשלה שוררת מתיחות רבה לקראת ההצבעות. נוכח זאת, נמשכו גם היום המגעים עם תנועת ש"ס. מהפגישה עולה, כי חברי הסיעה יגבשו עמדתם רק סמוך להצבעה על התקציב. ההערכות בש"ס הן כי הסיעה תימנע.
בצהריים (יום ג') התקיימה פגישה בין יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי, מזכיר מועצת חכמי התורה, רפאל פינחסי וחברי ועדת הכספים בש"ס. מצד הממשלה נכחו: קובי הבר ממשרד האוצר, וישראל מיימון, מזכיר הממשלה. בש"ס מציינים כי הפגישה, שארכה כשעה ורבע, היתה טובה.
המפד"ל - מתנדנדת
גם המגעים עם סיעת המפד"ל נמשכים. אמש הודיע יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, כי המפד"ל לא תוכל לתמוך בתקציב המדינה הואיל והממשלה סירבה להתחייב שבמסגרת הרפורמה בחינוך [דוח דברת] לא תפגע הממשלה בחינוך הממלכתי דתי ולא במעמדו העצמאי.
ח"כ סלומיאנסקי אמר ל-Nfc, כי הסיעה הגיעה להבנות בנושא העברות הכספים, אולם סירב לציין בכמה מדובר. ההערכות הן, כי המגעים שמקיים ח"כ זבולון אורלב לגיבוש נוסח מוסכם עם שרת החינוך, לימור לבנת, לשם ביטול יישום דוח דוברת לחינוך הממ"ד, יתגבש היום.
העבודה - תצביע נגד
21 חברי הכנסת בסיעת "העבודה" יצביעו מחר נגד תקציב המדינה. ח"כ יצחק הרצוג מסביר ל-Nfc, כי העבודה מתנגדת לפגיעה בגימלאים, חד-הוריות, נכים, נפגעי תאונות עבודה, מקבלי פיצויי פיטורים, פגיעה בנגב ובגליל והעדר מחוללי צמיחה - כמו השקעה במחקר ופיתוח. דובר הסיעה מסר, כי הממשלה לא טרחה לפנות למפלגה כדי ליישב או להגיע להסכם בנושא זה. "לא דיברו איתנו ולא ניהלו איתנו שיחות. חד-משמעית - נצביע נגד", נמסר.
יח"ד - תצביע נגד
סיעת יח"ד, בראשות ח"כ זהבה גלאון, החליטה אמש בישיבת הסיעה השבועית, כי ששת חבריה יצביעו נגד תקציב המדינה. דובר הסיעה מסר ל-Nfc: "אנו רוצים מדיניות סוציאל-דמוקרטית וביבי מביא מדיניות הכי קפיטליסטית שיש. הביקורת שלנו היא כמעט על כל תחום בתקציב".
דובר הסיעה מציין, כי לא קיימת מחלוקת בין יו"ר התנועה יוסי ביילין, לחברי הסיעה. לדבריו, התעוררה מחלוקת מה לעשות בנוגע להצבעה, האם לשפר את התקציב או להצביע נגד. "הסיעה החליטה להצביע נגד ודי. התקציב הוא כל כך בעייתי שאין מה לנסות ולתקן", נמסר.
יהדות התורה - בעד
חמשת חברי סיעת יהדות התורה יצביעו מחר בעד תקציב המדינה וסעיפי חוק ההסדרים. לאור ההסכם שנחתם בין הממשלה לחברי הסיעה, יצביעו החמישה בעד התקציב גם בהבאתו לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. הממשלה הניחה היום על שולחן מזכירות הכנסת את ההסכם שנחתם עם יהדות התורה להעברת 290 מיליון שקל תמורת תמיכה בתקציב. להלן פירוט ההסכמות:
- לא יוטלו קיצוצים יחודיים על תקציבי המגזר החרדי מעבר לקיצוצים שהוטלו על כלל המגזרים;
- יימשך הטיפול המואץ של משרד ראש המשללה בנושא המועצות הדתיות על-מנת להעניק שירותי דת הולמים;
- יוקצו 140 מיליון ש"ח לתקציב הישיבות הגבוהות והכוללים;
- יוקצו 150 מיליון ש"ח עבור: גני ילדים, הסעות תלמידים, סמינרים, פנימיות, ביטוח תלמידים, תרבות יהודית ותת"ים.
נחתם תקציב משרד הביטחון:
יעמוד על 35 מיליארד ש"ח
תקציב משרד הביטחון לשנת 2005 עומד על 35 מיליארד ש"ח. כך עידכן (יום ג', 30.11.04) מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, את חברי ועדת הכספים של הכנסת.
בפני הוועדה הופיעו גם שר הביטחון, שאול מופז, הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, וסגן הרמטכ"ל, האלוף דן חלוץ. התקציב השנה, בניגוד לשנים קודמות, מוסכם עם האוצר.
יו"ר הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, ח"כ אברהם הירשזון, הודיע כי הוא מקים ועדת משנה שתלווה לראשונה במומחים חיצונים במגמה לבחון לעומק את סוגיית תקציב הביטחון.
שר הביטחון, שנמנה בשנה שחלפה עם המתנגדים החריפים לתקציב, ציין היום, כי הקיצוצים שנעשו בשנה שעברה הביאו לשינויים מערכתיים ניכרים בתוך צה"ל. לדבריו, "בעקבות הקיצוצים על צה"ל לבנות כוח אדם איכותי כדי שיוכל להתמודד מול האפשרויות הכלכליות במשק. נדרשת מלאכת התאמה של סידורי הכוחות מול התקציב שגובש תוך ירידה משמעותית של כח האדם".
הרמטכ"ל יעלון עמד על הצורך לגבש תוכנית רב-שנתית, שתאפשר שיפור מערך האימונים אשר, לדבריו, נפגע קשות בעקבות אירועי האינתיפאדה והקיצוצים בתקציב. מנכ"ל משרד הביטחון עמד אף הוא על הצורך החיוני בגיבוש תקציב רב-שנתי, הצביע על חשיבות פיתוח מערכות טכנולוגיות בישראל תוך שמירת הידע ומניעת בריחת מוחות מחוץ למערכת הביטחון.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
BDI מתחרה ב-D&B: משיקה דירוג חדש של חברות ציבוריות ופרטיות; הדירוג החדש בוחן פרמטרים כמותיים ואיכותיים גם יחד
גלית יצחק
מיום 1.12.04 (יום ד') יופיעו אזהרות לגבי הסכנות שבעישון על החפיסות ב-12 נוסחים שונים; יכנס לתוקף תיקון צו האוסר שימוש בטקסט הרומז שמוצר הטבק מזיק פחות ממוצרי טבק אחרים, לפיכך, ייאסר שימוש במונחים כגון: לייט, אולטרה לייט, מילד וכדומה
אלונה קורן
ירידות של 3.37% עד 3.6% במחירי הבנזין; ירידה חדה של 8%-16% במחירי המזו"ט עשויה להשפיע בכיוון של ירידת מחירי החשמל
רנית נחום-הלוי
כך הודיע שליח האו"ם למזרח התיכון לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת; לעניין יחסי ישראל-האו"ם אמר: היחסים טובים. עובדה שאני פה; יו"ר הוועדה: זה לא הזמן לפתוח במו"מ - זאת עד שסוריה תכריז על ויתור על רמת הגולן
יפעת גדות
קבלת שבת היא סידרה של מפגשים המתקיימת אחת לחודש ועוסקת ביהדות כתרבות דרך שירה, שיחה וקריאה; המפגש הקרוב יעסוק בחנוכה, במאבק בין הלניזם ויהדות, בין גוף ורוח ובפרשת "מקץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il