X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית יקיימו ערב עיון לציון יום המאבק באלימות נגד נשים; היוזמים טוענים: שהצעת חוק ההתיישנות פוגעת בנגישות קבוצות חלשות באוכלוסיה למערכת המשפט
▪  ▪  ▪

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, יקיימו ערב עיון לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, תחת הכותרת: "נפגעות תקיפה מינית במרוץ נגד הזמן".
ערב העיון יתקיים ב-5 בדצמבר בבית הפרקליט בתל אביב, החל מהשעה 17:30, והוא נערך בעקבות הצעת חוק ההתיישנות האזרחית.
בין יתר הדוברים, מצויות יו"ר המועצה הארצית של הלשכה, עו"ד ארנה לין, וחברת הכנסת פרופ' יולי תמיר (עבודה). בהמשך, ייערך פאנל שיעסוק בהשלכות הצעת חוק ההתיישנות האזרחית על יכולתן של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית לתבוע בתביעה אזרחית את התוקף.
בפאנל ישתתפו הילה קרנר-סולימן, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; עו"ד ארז קמיניץ ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים; ה"פרשן" המשפטי משה נגבי; וכן עו"ד מירב ישראלי, המייצגת נפגעות ונפגעי עבירות מין. את הפאנל תנחה דוברת הלשכה, עו"ד שמרית רגב.
עיקרה של הצעת חוק ההתיישנות, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת בראשית חודש אוגוסט, הוא בקיצור תקופת ההתיישנות של תביעה לקיום זכות בהליך האזרחי מ-7 שנים ל-4 שנים. לשכת עורכי הדין ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית סבורים, שההצעה פוגעת בנגישותן של קבוצות חלשות באוכלוסיה למערכת המשפט.
יוזמי יום העיון טוענים, כי ההצעה פוגעת במיוחד בזכותן של נפגעות תקיפה מינית לתבוע בהליך אזרחי. מרבית הנשים שעברו תקיפה ו/או התעללות מינית מוכנות לדבר על החוויה הטראומטית שעברה עליהן שנים רבות לאחר המעשה. במקרים רבים מדובר בתביעה שנחשפת שנים רבות לאחר המעשה נשוא התביעה מפאת בושה, פחד, לחץ משפחתי ועוד.
לאור זאת, אומרים היוזמים, קיצור תקופת ההתיישנות פוגע במפורש בזכותן של הנפגעות לפנות להליך האזרחי, שיתרונותיו ברורים. תביעת פיצויים מן התוקף על-ידי הנפגעת עצמה, ולא על-ידי המדינה בהליך פלילי, והכרת בית המשפט בנזק הגופני והריגשי שהוא גרם לנפגעת, מאזנת במידת-מה את תחושת חוסר האונים המוחלט הנלווה לפגיעה, הפיצוי הכספי אף יכול לסייע במימון הטיפול הנפשי הממושך.
מעבר לכך, לדבריהם, במקרים רבים מעדיפה הנתקפת לתבוע בהליך אזרחי ואף לא לפנות למשטרה, נוכח הפחד, הבושה והחרדה מהחשיפה.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ביהמ"ש לתביעות קטנות חייב את חברת "מגדל" לשלם למבוטח את ההפרש בין הסכום ששילם עבור תיקון רכב במוסך שאינו "מוסך הסדר", לבין המחיר הנמוך שקבע השמאי מטעמה; בהגשת התביעה ייעץ וסייע "פורום התיקון הבטוח של איגוד המוסכים"
אלונה קורן
לקוחות הדור השלישי יוכלו לשוחח בינם לבין עצמם, וגם לראות האחד את השני באמצעות מכשיר הסלולר; מטרת החברה היא להגיע לפריסה ארצית תוך שנה
עומר שיקלר
העבודות בכביש אשר החלו בשנת 2000 מוערכות בכחצי מיליארד ש"ח; פתיחת קטע הכביש תחסוך עשרות מליוני שקלים למשק
מיכאל דבורין
מזכ"ל האו"ם התייחס לפרסומים האחרונים בנושא בהם נחשף כי בנו של אנאן, קוג'ו אנאן קיבל תשלומים סדירים מהחברה השוויצרית Cotecna, עד חודש פברואר 2004 וזאת למרות שהצהיר כי קיבל ממנה כספים רק במהלך 1999
גלית יצחק
היום הבינלאומי למאבק במחלת האיידס יחל מחר; משרד הבריאות וחברת דורקס יוצאים בקמפיין הסברה לחשיבות השימוש בקונדום; כ-40% מהישראלים מקיימים יחסי מין לא מוגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il