X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלוף פיקוד המרכז קיבל היום את מסקנות התחקיר בפרשת "הפלשתיני והכינור" במחסום בית איבא בשכם; בתחקיר נמסר, כי הפלשתיני לא נדרש לנגן בכינור, אך עם זאת באירוע הופגן "חוסר רגישות"; "מחסום ווטש": הפלשתינים יעשו הכל כדי לעבור במחסומים
▪  ▪  ▪

אלוף פיקוד המרכז, האלוף משה קפלינסקי, קיבל היום (ג', 30.11.04) את מסקנות התחקיר שנערך ברמת חטיבת שומרון בפרשת "הפלשתיני והכינור".
מהתחקיר עולה, כי הפלשתיני ניגן בכינור מרצונו ולא נדרש לעשות כן על-ידי החיילים במחסום. עם זאת נמסר, כי "באירוע הופגן חוסר רגישות, אך לא הייתה כל כוונה להפגין חוסר כבוד וזלזול כלפי הפלשתיני".
מדובר באירוע שאירע ביום שלישי לפני שלושה שבועות (9/11), בו תועד הפלשתיני כשהוא מנגן בכינור במחסום בית איבא, על-ידי נשות "מחסום ווטש". הפרשה נחשפה לפני שבוע מאז נפתח בצה"ל תחקיר בנושא.
מתחקיר צה"ל עולה, כי הפלשתיני הגיע אל המחסום והתבקש על-ידי החיילים לפתוח את נרתיק הכינור. הוא הוציא את הכינור מהנרתיק והחל לנגן בו. לאחר מספר שניות נתבקש על-ידי קצין המנהל האזרחי להפסיק לנגן.
"הפעילות במחסומים הינה פעילות קשה ומורכבת אשר מעלה דילמות רבות לכלל הכוחות. המחסומים הינם הכרח ביטחוני ונועדו למנוע יציאת מחבלים והעברת אמצעי לחימה לשטחי הארץ. יעילות המחסומים הוכחה פעמים רבות, בדגש על היציאה מהעיר שכם", נמסר.
"חיילי צה"ל באים במגע יומיומי במחסומים עם האוכלוסייה הפלשתינית, כל מגע כזה יוצר דילמה מורכבת - לבודק, למפקד המחסום ולמערכת הצה"לית. הדילמה הינה בין הצורך לבצע בדיקה קפדנית לצורכי ביטחון לבין שמירה על כבודם של הפלשתינים".
התחקיר, אומרים בצה"ל, הסתמך בין היתר על עדויות שנגבו מהחיילים אשר שהו במחסום בזמן האירוע. בתחקיר הוצגה הקלטת אותה צילמו נשות "מחסום ווטש". "כמו כן, הוצג מכתב אותו שלחו בעקבות האירוע אשר מגבה את דברי החיילים, בדגש על העובדה שהפלשתיני לא נדרש לנגן".
"מחסום ווטש": פלשתיני יעשה הכל כדי לעבור
תגובת "מחסום ווטש" לתחקיר: "כולנו למדנו לפקפק בתחקירים הצבאיים. נשות מחסום WATCH לא תיעדו את השיחה אלא את הסיטואציה שבה גבר פלשתיני שלא יכול לעבור בגלל גילו (15-30) במחסומים הפנימיים בלב הגדה, יעשה כל דבר על מנת לעבור".
"במחסומים מתרחשת מדי יום ביומו פגיעה קשה ביותר בזכויותיהם הבסיסיות של בני אדם. מניעת ניידות, השפלות ועלבונות מסוגים שונים, פגיעה בגוף ובנפש - כולם קשים לאין-ערוך מאפיזודת האיש עם הכינור".
עוד נמסר, כי "הזוועה בסיפור איננה בשאלה האם דרש זאת החייל, אלא העובדה שהפלשתינים אותם אנו פוגשות במחסומים, מוכנים, ביאושם, לספוג כל השפלה, ובתנאי שיוכלו לממש את זכותם הבסיסית לחיים".
"הקצין ביקש ממני לנגן"
הפלשתיני סיפר ביום ראשון ל'ידיעות אחרונות', כי החייל במחסום איים להכות אותו. לדבריו, קצין שהגיע למקום, ביקש ממנו להוציא את הכינור ולהתחיל לנגן. "הקצין אמר לי לנגן מנגינה עצובה, לא היתה לי ברירה... אחרי שתיים שלוש דקות הקצין אמר לי 'חלאס, קח את הכינור, אתה יכול לעבור'... הם רצו לעשות ממני צחוק, להשתעשע. בשבילם זו היתה הופעה זולה". כאמור, בצה"ל מדגישים הערב, שהפלשתיני ניגן בכינור מרצונו.

תאריך:  30/11/2004   |   עודכן:  30/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הנהגים השובתים זכו לנצחון כאשר בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע התיר להם להמשיך בשביתה ואסר על החברה להביא נהגים חיצוניים; בהסתדרות בירכו על החלטת בית הדין
מיכאל דבורין
במסגרת התקציב השנה תמשיך הלשכה לגבות את דמי החבר במרוכז, וכל מחוז יהיה זכאי לתמיכה קבועה בסך 1.5 מיליון ש"ח לשנה ובנוסף יהא זכאי לתמיכה נוספת בסכום של 140 ש"ח לכל חבר ולהשלמות נוספות
גלית יצחק
תופעה זו נחשפת עתה בעקבות בדיקה שנערכה בפרויקט איידס ירושלים; ח"כ מלכיאור דורש ממשרד הבריאות לקבוע תוך שבוע תקנות מתאימות שיסדירו נושא זה
הדר פרבר
גורמים שנשארו אנונימיים מסרו כי ככל הנראה המטוס התרסק בהרים במרכז המדינה כבר בסוף השבוע; למחרת נמסר כי ששת האמריקנים שהיו על המטוס - נהרגו
הדר פרבר
לפחות 31 בני אדם נהרגו ורבים נפצעו; ככל הנראה הגורם לתאונה הוא תנאי מזג האוויר הקשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il