X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: בירושלים מתקיים "משולש הזהב" המאפשר את התפתחות תעשיית הביוטכנולוגיה; זאת הודות לשילוב של האוניברסיטה העברית, בתי החולים של הדסה ואשכול תעשיות הביוטכנולוגיה
▪  ▪  ▪

ועדת החממות הביוטכנולוגיות, בראשות המדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר, התכנסה בשבוע שעבר ובחרה בזכיין שיפעיל את החממה הביוטכנולוגית בירושלים.
הקבוצה שזכתה בזיכיון להפעלת החממה הביוטכנולוגית היא קבוצת "ביוליין אר. אקס" המורכבת מחברת טבע, קרנות ההון סיכון פיטנגו, גיזה, סטאר ונצ'רס, יהודה זיסאפל וכן הדסית (חברת היישום של בית החולים הדסה) והרשות לפיתוח ירושלים.
שר התמ"ת, אהוד אולמרט, ציין כי בירושלים מתקיים "משולש הזהב" המאפשר את התפתחות תעשיית הביוטכנולוגיה. זאת הודות לשילוב של האוניברסיטה העברית, בתי החולים של הדסה ואשכול תעשיות הביוטכנולוגיה בעיר. לדבריו, הקמת החממה הביוטכנולוגית החדשה היא צעד חשוב במאמץ לקידום תעשיית הביוטכנולוגיה בישראל.
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, מציין כי רק לאחרונה החליטה ועדת המחקר להכיר בתחום הביוטכנולוגיה כתחום מועדף בקבלת מענקים מקרן המו"פ. "אני מאמין שצעדים אלו יסייעו לממש את היתרון היחסי הקיים בישראל בתחום הביוטכנולוגיה".
עוד הוסיף אופר כי בישראל קיימים תנאי הבסיס לפיתוח נרחב של תעשיית הביוטק, בין היתר בשל המצוינות האקדמית, השיעור הגבוה של המחקר היישומי המסוגל לשלב בין דיסציפלינות שונות ובשל המובילות בישראלית במספר תתי תחומים ובהם חקר תאי הגזע, ומערכת העצבים.
מנהלת תוכנית החממות, רנה פרידור, ציינה כי מדובר בקבוצה רצינית ביותר המאגדת ידע טכנולוגי עשיר, הנהלה עם ניסיון מגוון בתחום, הון פיננסי זמין, התמחות בהון סיכון, גישה למאגרי ידע ועוד אמצעים אחרים שיסייעו למיזמי הביוטכנולוגיה להתפתח לכדי חברות ומוצרים מובילים.
רקע:
מינהלת החממות הטכנולוגיות בלשכת המדען הראשי פרסמה בראשית חודש יולי קול קורא, להגשת הצעות להקמת חממות ביוטכנולוגיות. הוראות הקול הקורא קבעו בין היתר כי חממה אחת תקום בירושלים.
על-פי הוראות המכרז, קבוצה שביקשה להתמודד על הקמת החממה החדשה היתה צריכה להיות רשומה כתאגיד ישראלי, בעל זכויות שימוש במבנה המתאים ל-8 פרויקטי חממה לפחות וכן תשתית מתאימה להפעלת מעבדה מרכזית. צוות החממה יעניק לפרויקטים שירותי ניהול וייעוץ חשבונאי, פיננסי, משפטי, רישום פטנטים, בקרת איכות, רגולטוריקה, מידענות וניסויים קליניים. הזכיין מתחייב להפעיל את החממה במשך 6 שנים ובהשקעה של לפחות 2.7 מיליון ש"ח בשנה.
משך השהות של פרויקט בחממה יהיה עד לתקופה של 3 שנים והתקציב המאושר לא יעלה על 8.1 מיליון ש"ח. לצורך ביצוע הפרויקט תינתן הלוואת מדינה לפרויקט בשיעור של 85% מהתקציב בשנה הראשונה, 80% בשנה השנייה ו-75% בשנה השלישית.

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  01/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך התקיף איילון בכנס הראשון של התנועה החברתית-פוליטית "תנופה"; בנושא המדיני אמר: אני רואה רק ריב ומדון, שחיתות שילטונית, אנשים מבוהלים אובדן מנהיגות; יו"ר התנועה ח"כ מלכיאור הכריז: "תנופה" תלחם בנחישות את המלחמה למען שלום החברה
אורלי ממן
אלישע קרא, שנעצר בניו זילנד בחשד לפעילות כאיש מוסד, מונה לסמנ"כל השירות של ויזה כאל
רנית נחום-הלוי
כך עולה מפגישה שהתקיימה בין יו"ר תנועת ש"ס והרב יוסף; ראש הממשלה מבהיר: שר שיצביע נגד התקציב - ילך הביתה; שינוי תתכנס לפני הצבעת התקציב ותחליט על אופן הצבעתה; המפד"ל עדיין מתנדנדת; מספירת הקולות עולה: 68 ח"כים יצביעו נגד, 47 בעד
אורלי ממן
הפסד נקי של 19 מיליון ש"ח ברבעון; עבר להפסד תפעולי; מדווח על רווח של 66 מיליון ש"ח מתחילת השנה
אורלי ממן
הרוויחה 1.5 מיליארד ש"ח מתחילת השנה; ההכנסות ברבעון- 45.3 מיליארד ש"ח; תשלם דיבידנד של 103 מיליון ש"ח למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il