X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יעלון אמר את הדברים בכנס סגל הפיקוד הכללי של צה"ל במערך המילואים; "אסור שתיווצר שחיקה בבסיס הערכי שלנו בשם הלחימה, אני מתייחס לכך בחומרה", אמר; שר הביטחון: יש לעקור העשבים השוטים, לבל יכתימו את כלל צה"ל
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, קרא אתמול לחיילי צה"ל "לשבור שתיקה" עוד במהלך שירותם הצבאי ותוך כדי האירועים עצמם. הרמטכ"ל אמר את הדברים בכנס סגל הפיקוד הכללי של צה"ל במערך המילואים.
הכנס נערך במעמד שר הביטחון, שאול מופז, הרמטכ"ל, חברי פורום מטכ"ל, קציני החיל הראשיים, מפקדי האוגדות וקצינים במילואים בדרגת אלוף משנה ומעלה. הכנס נערך לראשונה מזה חמש שנים.
מטרת הכנס: לעדכן ולשתף את סגל הפיקוד הכללי של מערך המילואים בעיקרי הפעילות והתהליכים המרכזיים בצה"ל ובמערכת הביטחון. במהלכו ניתנו סקירות על-ידי ראש אמ"ן, האלוף אהרון זאב-פרקש, (מגמות אסטרטגיות ושינויים באזור), ראש אגף התכנון, האלוף יצחק (חקי) הראל, (התוכנית הרב שנתית - "קלע" ותפיסת ההפעלה החדשה) וראש אגף כוח האדם, האלוף אלעזר שטרן, (שינויים במדיניות כוח האדם של צה"ל.
הרמטכ"ל התייחס באריכות לארבע שנות העימות והלחימה בטרור והגדיר העימות כ"עימות משולב המחייב מיצוי יכולותינו הסיכוליות כנגד הטרור ואת יכולת העמידה של צה"ל והחברה הישראלית בפרט.
יעלון סקר את תהליכי השינוי המרכזיים שעובר צה"ל והדגיש כי היכולות המרכזיות של המודיעין המדויק, האש המדויקת, ומערכות השליטה והבקרה, מאפשרות לצה"ל להגיע לרמת הישגים גבוהה בסביבת הלחימה. "צה"ל נדרש לתת מענה", אמר, "לכל קשת האיומים - מאיום האבן ועד לאיום הגרעין, תוך שמירה על ערכיו ומקצועיותו".
בדבריו, שם דגש מיוחד על הסוגיות הערכיות והנורמטיביות הנלוות ללחימה בטרור בלב האוכלוסיה האזרחית. הוא הדגיש, כי חשוב לברר את הדילמות שמעלה הלחימה בפני הלוחמים וכי שומה על המפקדים לשוחח על כך עם הלוחמים. בהתייחסו ל"שוברים שתיקה", קרא הרמטכ"ל לחיילים ל"שבור שתיקה" עוד במהלך שירותם הצבאי ותוך כדי האירועים עצמם.
יעלון אף התייחס לאירועים שהתרחשו באחרונה במהלך הלחימה ונחשפו בתקשורת. לדבריו, מדובר באירועים חמורים גם אם התרחשו לפני שנתיים-שלוש ועל מפקדי צה"ל לחקור אותם ולטפל בהם. "אסור שתיווצר שחיקה בבסיס הערכי שלנו בשם הלחימה, אני מתייחס לכך בחומרה", אמר הרמטכ"ל והוסיף, שבחלק מן האירועים נתגלו תופעות חמורות של אי-אמירת אמת, אי-אמינות וכשלים ערכיים.
שר הביטחון, שאול מופז, סקר את האיומים האסטרטגיים ואת עיקרי השינויים הצפויים להתרחש במודל שירות החובה ובמודל המילואים. בהתייחס לסוגיות הערכיות אמר שר הביטחון, כי "אסור לנו להתפשר על האמינות וערכי המוסר גם אם עומס הלחימה הוא כבד ורב". עוד אמר השר מופז, כי "צריך לעקור העשבים השוטים, ולנהוג בהם ביד תקיפה לבל יכתימו את כלל צה"ל".

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  01/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הודיע כי קיבל את ההחלטה במטרה לטפל "בעניינים אישיים" והודה לנשיא בוש על הזדמנות "נפלאה" לשרת את המדינה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מסמיכה את מזכ"ל האו"ם להקים קרן נאמנות לתרומות של המדינות החברות באו"ם במטרה לסייע בעלויות הביטחון של צוות האו"ם במבצעים בעירק
גל ברגר
מאז שעות הבוקר ועד שעות הלילה, הפגיזו הפלשתינים את ישובי גוש קטיף ללא הרף - לא היו נפגעים; בשטחי יהודה ושומרון נעצרו הלילה 18 מבוקשים - בהם 3 פעילי חמאס; המשטרה עצרה קטין פלשתיני שיידה אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים בכביש 443
מירב לוי
ישראלים רבים המתכננים חופשה בחו"ל בחג החנוכה בחרו ביעדים בחו"ל הסוחרים בדולר כמו ניו יורק, בולגריה ותאילנד ופחות ביעדי היורו
אלונה קורן
אולמרט: בירושלים מתקיים "משולש הזהב" המאפשר את התפתחות תעשיית הביוטכנולוגיה; זאת הודות לשילוב של האוניברסיטה העברית, בתי החולים של הדסה ואשכול תעשיות הביוטכנולוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il