X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס שיערך ביום חמישי תחת הסיסמא: "טראומה על רקע לאומי - השבר והתקווה"; 83% מהישראלים בודקים לעיתים קרובות את שלום יקיריהם; 11.2% מהישראלים נחשפו באופן ישיר לאירועי טרור
▪  ▪  ▪

50% מהישראלים מודים כי תחושת הביטחון האישי שלהם ירודה והם חשים איום יומיומי עליהם ועל יקיריהם בשל מציאות הטרור עימה אנו חיים. כך עולה (יום ד', 1.12.04) מסקר שערך פרופ' אבי בלייך, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ויו"ר ועדת ההיגוי המקצועית בנט"ל (המרכז לסיוע נפשי במצבי לחץ וטראומה).
פרופ' אבי בלייך יציג ממצא זה וכן ממצאים נוספים בכנס שיערך בראשות נט"ל ויתמקד בנושא הטראומה על רקע לאומי והשפעותיה על כלל האוכלוסייה הישראלית. הכנס יערך ביום ה' (2.12.04) תחת הסיסמא: "טראומה על רקע לאומי - השבר והתקווה".
הסקר בחן גם את דרכי ההתמודדות של הישראלים עם מציאות הטרור ונמצא, כי 83% מהישראלים נוהגים לבדוק לעיתים קרובות את שלום יקיריהם, 80% נעזרים בתמיכה חברתית, 75% משלימים עם המצב ומסתגלים אליו, ואילו 64% נוהגים לחפש מידע באמצעות כלי התקשורת.
מנתוני הסקר עוד עולה, כי 11.2% מהישראלים נחשפו באופן ישיר לאירועי טרור, ו-20.2% נחשפו באופן משני, דרך קרובים או חברים שנפגעו.
יחד עם זאת, 82% מהישראלים אופטימיים בנוגע לעתידם, אך רק 56% אופטימיים בנוגע לעתיד המדינה.
בנוסף, פרופ' זהבה סולומון, מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, תציג בכנס ממצאי מחקרים חדשים שבחנו את ההשפעות הנפשיות של בני נוער ישראלים ופלשתינים שהתבגרו בצל הטרור.
מממצאי המחקרים נמצא, כי שיעור גבוה של ילדים ישראלים ופלשתינים סובלים מתגובות פוסט טראומטיות ברמה המצריכה התערבות מקצועית - 15%-19% מהמתבגרים הישראלים, יהודים או ערבים, וכ-37% מהמתבגרים הפלשתינים תושבי הרשות, סובלים מתגובות פוסט טראומטיות כתוצאה מאירועי הטרור שנחשפו אליהם.
יו"ר עמותת נט"ל, יהודית יובל רקאנטי, מסרה: "נט"ל שהוקמה מתוך הזדהות עמוקה עם מצוקותיהם של הנפגעים במלחמות ישראל, בפיגועי טרור, או באירועי דחק וטראומה אחרים על רקע הסכסוך הישראלי-ערבי, תפעיל בפעם הראשונה כנס המוקדש כולו לנושא זה מתוך התפיסה כי טראומה על רקע לאומי הפכה לצערנו לנחלת הכלל, ופוגעת במישרין או בעקיפין בכולנו".
"אנו מבקשים באמצעות הכנס, והממצאים שייחשפו בו, להביא את נושא הטראומה על רקע לאומי לסדר היום הציבורי ולהציע דרכי התמודדות באמצעות הצוות המקצועי שגייסנו", הוסיפה.
הכנס יבחן את נושא הטראומה על רקע לאומי באספקטים מגוונים ושונים באמצעות אנשי מקצוע, ויחשוף ממצאי מחקרים חדשים הנוגעים לרמת החשיפה של הישראלים לטרור ולטראומה על רקע לאומי, התגובות הפסיכולוגיות שמופיעות כתוצאה ממנה, ודרכי התמודדותם של הישראלים עם המציאות המאיימת והמתמשכת.
הכנס יתקיים, כאמור מחר (2.12.04), במרכז ענב, גן העיר, תל אביב. בין משתתפי הכנס יהיו: אלוף (במיל.) עמי איילון, ד"ר הנרי שור מבית הספר לפסיכותרפיה מאוניברסיטת תל אביב ועוד.

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  02/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
לשם כך יקצה משרד התיירות 10 מיליון ש"ח
לעידוד טיסות השכר לארץ; המטרה: לפתוח את השווקים התיירותיים מארצות כגון: מדינות דרום אמריקה, סקנדינביה שעד כה הדירו רגליהן מיעדים כמו אילת
מחלקה ראשונה
כל החנוכיות יועמדו למכירה פומבית וההכנסות יוקדשו לעמותת "ילדים של החיים"
אורלי ממן
טוענת: בעקבות גירוש העובדים הזרים ענף הבנייה בישראל על סף קריסה; חברות פושטות רגל או מעבירות עסקים לחו"ל
נועם שרביט
משרד התמ"ת החל בפעילות הסברה והדרכה להעלאת המודעות לחוקי עבודה, ובעיקר לגבי חוק עבודת נוער וחוק שכר מינימום; הפרויקט מתחיל בשפרעם, משום שהמגזר הערבי "מועד לפורענות" בתחום זה; לאחר שלב ההסברה, יערכו פקחי המשרד ביקורות ויוגשו כתבי אישום נגד מפרי החוק
מירב לוי
ההוראה תקפה גם אם אחד ההורים אינו ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il