X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההצעה טורפדה על-ידי יו"ר הכנסת וחברי הכנסת יתום וסולודקין; טרפוד הצעת החוק עורר סערת רגשות באולם המליאה ומחוצה לו; ח"כ בר-און ליתום: אתה אפס, לך תרצח עוד כמה ערבים; האופוזיציה על הצעת החוק: כתם שחור
▪  ▪  ▪
גלאון, מדינת אפטרהייד

בר-און, קילל

יתום, ספג

ח"כ צבי הנדל מהאיחוד הלאומי נכשל היום (ד', 1.12.04) להעביר הצעת חוק: יישובים לבני לאום אחד.
על-פי הצעת החוק, ניתן יהיה להקים על קרקע המדינה יישובים שמספר המשפחות המתגוררות בהם אינו עולה על 500, שהתושבים מבקשים לשמור על ציביון קהילתי מסוים, ויועדו לבני לאום מסוים.
בשבוע שעבר הציל בג"צ את הצעת החוק, כאשר דחה בקשה שהגיש יו"ר סיעת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, לפסול את הצעת החוק בנימוק שהיא גזענית. בג"צ טען, כי בקשת ח"כ ברכה לא הוגשה במועד.
עם זאת, היום נפלה הצעת החוק ברוב של 40 מתנגדים ו-38 תומכים. למעשה, טורפדה הצעת החוק בשל התנגדותו של יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין והימנעותם של חברי הכנסת אהוד יתום ומרינה סולודקין מהליכוד.
טירפוד הצעת החוק עורר סערת רגשות רבה בקרב הנוכחים במליאה. צעקות רמות וחילופי דברים נשמעו בין חברי כנסת בקואליציה לאופוזיציה. כמו-כן היה קשה להתעלם מחילופי הדברים הקשים שהיו בין ח"כ אהוד יתום לחבריו בסיעה, יו"ר ועדת הכנסת רוני בר-און. ח"כ בר-און כעס על ח"כ יתום כי בגללו ההצעה נפלה ואמר לו בצאתו מאולם המליאה: "אתה אפס. לך ותרצח עוד כמה ערבים". ח"כ יתום השיב לו: אני לא יורד לרמה שלך".
האופוזיציה: הצעת החוק - כתם שחור
קודם להצבעה כונתה הצעת החוק על-ידי האופוזיציה כ"כתם שחור בספר החוקים של ישראל" ו"הצעת חוק גזענית". יו"ר סיעת יח"ד, ח"כ זהבה גלאון אמרה: "אם הצעת החוק של הנדל היתה מתקבלת היום, זו היתה אחת החרפות הגדולות שתיכנס לספר החוקים הישראלי. זה היה חוק שיכול להכפיש אותנו כמדינת אפרטהייד ולהפוך אותנו למדינה מצורעת בקהילה הבינלאומית. זהו חוק גזעני ומוצהר המנסה לעקוף את פסיקת בג"צ שקבעה שאופיה היהודי של המדינה לא יכול להוות הכשר לאפליה על בסיס לאומי".
יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל, ח"כ מוחמד ברכה, ברך על הסרת הצעת החוק ואמר, "עצם העלאת הצעת החוק הזו היא בבחינת חרפה ואות קלון בדברי ימי הכנסת. זה מצער שנשיאות הכנסת אישרה הצעת חוק גזענית ובדלנית".
ח"כ עזמי בשארה אמר בתגובה להפלת הצעת החוק, "הכנסת הדפה הצעה גזענית של חבורצת גזענים שהיה בה שקר כיוון שנוסח הצעת החוק המקורי שונה בשביל שיעבור את מבחן היועץ המשפטי. זו היתה התנהגות מבישה של נציגי ש"ס והליכוד שחלקם גובל בגזענות. היום הופלה הצעת חוק ברוח האפטרהייד".

תאריך:  01/12/2004   |   עודכן:  01/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס שיערך ביום חמישי תחת הסיסמא: "טראומה על רקע לאומי - השבר והתקווה"; 83% מהישראלים בודקים לעיתים קרובות את שלום יקיריהם; 11.2% מהישראלים נחשפו באופן ישיר לאירועי טרור
מירב לוי
לשם כך יקצה משרד התיירות 10 מיליון ש"ח
לעידוד טיסות השכר לארץ; המטרה: לפתוח את השווקים התיירותיים מארצות כגון: מדינות דרום אמריקה, סקנדינביה שעד כה הדירו רגליהן מיעדים כמו אילת
מחלקה ראשונה
כל החנוכיות יועמדו למכירה פומבית וההכנסות יוקדשו לעמותת "ילדים של החיים"
אורלי ממן
טוענת: בעקבות גירוש העובדים הזרים ענף הבנייה בישראל על סף קריסה; חברות פושטות רגל או מעבירות עסקים לחו"ל
נועם שרביט
משרד התמ"ת החל בפעילות הסברה והדרכה להעלאת המודעות לחוקי עבודה, ובעיקר לגבי חוק עבודת נוער וחוק שכר מינימום; הפרויקט מתחיל בשפרעם, משום שהמגזר הערבי "מועד לפורענות" בתחום זה; לאחר שלב ההסברה, יערכו פקחי המשרד ביקורות ויוגשו כתבי אישום נגד מפרי החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il