X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי תמונות לווין ומידע מודיעיני עוסקת טהרן בפיתוח גרעיני למטרת ייצור נשק להשמדה המונית
▪  ▪  ▪

חמישה ימים של דיונים בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (IAEA) הסתיימו השבוע במעין תחושה של אי-ודאות - האם אפשר לסמוך על אירן ועל הצהרותיה, כי עצרה לחלוטין את פעילות הגרעין שלה?.
ארה"ב עדיין אינה בוטחת באירן ומעדיפה כי מי שיטפל בנושא יהיה מועצת הביטחון של האו"ם, שכידוע תשתמש, ככל הנראה, באם אירן אכן תאכזב - בהטלת סנקציות נגד המדינה.
הסוכנות, אשר מבוססת בווינה שבאוסטריה, אישרה השבוע את ההחלטה לשיתוף הפעולה בין טהרן לבין האיחוד האירופי במסגרת הסכם שהושג בין הצדדים - אך לא יהיה זה הסכם זה אשר ישים קץ לחששות מצדם של כמעט כל מי שמעורב בתהליך.
אירן כבר הגיעה להסכמים דומים עם האירופים בעבר, רק בחודש יולי נסוגה מהסכם אשר נחתם באוקטובר 2003 - אך מעבר לכך, אירן דאגה גם בשבועות האחרונים לטעת חשש כשהודיעה כי היא מסכימה להשעות את העשרת האורניום - אך לא לגמרי, ואחר כך כי היא מוכנה להשעות לגמרי - אך לא לתמיד, וכך הלאה.
כעת, דורשים פקחי האו"ם לקבל גישה לשני מתקנים גרעיניים סודיים באירן, בהם לפי החשש עוסקת טהרן בפיתוח גרעיני למטרת ייצור נשק להשמדה המונית. זאת, בשעה שאירן מכחישה כל האשמות מסוג אלה וטוענת כי כל פיתוח בו עסקה - הוא לשם שלום בלבד.
הפקחים של האו"ם מאמינים, לאחר שצפו בתמונות לווין, כי במקום קיים ציוד להעשרת אורניום. המידע התקבל ממספר מקורות, בהם מדינות החברות ב-IAEA, דיפלומטים ומומחי נשק שונים, כך דווח בניו יורק טיימס.
ראש ה-IAEA, מוחמד אל-בראדי, אמר בראיון לניו יורק טיימס כי ביקש מאירן פעמים רבות גישה לשני המתקנים, אך לא נענה עד כה. עוד אמר, כי ייקח לפחות שנתיים עד שייפתרו כל המחלוקות בעניין, גם אם המדינה תשתף פעולה באופן מלא.
נראה, כי אירן עושה מאמצים "להרוויח זמן" ו"לנקות" את האתרים ולהסיר כל עדויות להמצאותו של מחקר גרעיני, כך גם טוענים גורמים באירופה.
על-פי ההסכם שנכנס לתוקפו בתחילת השבוע, הייתה אמורה אירן להקפיא את כל פעילות העשרת האורניום שלה למשך פרק זמן בלתי מוגבל, כל עוד פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית מבררים האם הצהרותיה בדבר האופי האזרחי של תוכנית הגרעין שלה אמיתיות ומדוייקות. נזכיר, כי לאורך כל הדרך עמדה אירן על כך שכל פעילותה מתקיימת לצורכי שלום בלבד. טענות אלה לא השפיעו על ההחלטה להקפיא את הפעילות - לגמרי, בשלב זה.
בתמורה להקפאת הפעילות הסכימו שלוש חברות האיחוד האירופי - בריטניה, צרפת וגרמניה - שלא להצטרף לעמדת ארצות הברית, ולא ללחוץ להעביר הדיון בעניינה של אירן למועצת הביטחון של האו"ם, שם היא חשופה לסנקציות בינלאומיות. בנוסף הבטיחו השלוש לספק לה דלק גרעיני לתחנות הכוח שלה, ולפתוח לה את דלת הכניסה לארגון הסחר העולמי.

תאריך:  02/12/2004   |   עודכן:  02/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בקניית מזגן ההוצאה הראשונית היא גבוהה, אך זהו אמצעי חימום זול יחסי; מפזר חום הוא תנור חשמלי עם מפוח לפיזור החום ומשמש לחימום אזורים קטנים וממוקדים; ניתן לטלטלו לאזור בו נמצאים
הדר פרבר
תעורכת מורשת לתולדות העיר תיפתח במוזיאון בת-ים לאמנות ע"ש דוד בן-ארי
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
חיילים יישארו לתקופה ארוכה יותר גם אחרי הבחירות; בפנטגון אומרים כי ההחלטה של שר ההגנה האמריקני באה גם על-מנת להכשיר את החיילים העירקים
ענבל אביב
במקום השני: "בנק דיסקונט - חביב, החבר הספקן"; במקום השלישי: "חוקה בהסכמה - מנהיגים מתהפכים בקברם"; הדירוג המלא יתפרסם בגיליון אותות שיופיע בקרוב
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ביקר את המדיניות של אוסטרליה בכל הנוגע לתאי המעצר של מהגרים אשר מבקשים מקלט מדיני ונתפסים על-ידי הרשויות במדינה ללא אישור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il