X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמעון פרס: יש לשים דגש מיוחד על פיתוח פתרונות מבוססי ננוטכנולוגיה בתחום התפלת מים ואנרגיה סולרית
▪  ▪  ▪
פרס: שינוי סדר העדיפויות

נתניהו, מקצץ בתקציב המו"פ

ננוטכנולוגיה
אלונה קורן
nanotechnology
לרשימה המלאה

   אלונה קורן
ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה - מנועי הצמיחה הבאים?

האוניברסיטה העברית מקימה מרכז מחקרי בתחום הננוטכנולוגיה
אלונה קורן
המרכז יוקם בקמפוס גבעת רם, ויעסיק חוקרים בתחומי הפיסיקה, הכימיה, הרפואה, מדע החומרים, מדעי החיים ועוד
לרשימה המלאה

אורלי ממן
משרד התמ"ת החליט להכיר בביוטכנולוגיה ובננוטכנולוגיה כתחומים מועדפים

הטכניון מקים קרן השקעות ומחקר בתחום הננוטכנולוגיה בהיקף של 78 מיליון דולר - כך אמר (ה', 2.12.04) שר התמ"ת, אהוד אולמרט, בכנס מו"פ 2004 שמאורגן ע"י לשכת המדען הראשי. לדבריו, קרן השקעות אמריקנית תשקיע בקרן הננוטק 26 מיליון דולר ומשרד התמ"ת יישא אף הוא בחלק מההשקעה בקרן.
ח"כ שמעון פרס, אמר בכנס כי יש לשים דגש מיוחד על מחקרים והשקעות בתחום הננוטכנולוגיה. "מהפכת הננוטכנולוגיה שקולה למהפכה האטומית ששינתה סדרי עדיפויות בכל מדינות העולם. יש לשים דגש מיוחד על פיתוח פתרונות מבוססי ננוטכנולוגיה בתחום התפלת מים ואנרגיה סולרית", אמר פרס.
ביקורת על נתניהו
פרס בירך על קרן הננוטק בהיקף 25 מיליון דולר שיזם המשקיע הארווי קרוגר (ראו קישור בעניין). "הסיכוי היחיד להביא דמוקרטיה אמיתית למזרח התיכון יהיה התפתחות הכלכלה. סין היום הרבה יותר דמוקרטית בזכות ההיי-טק המתפתח שם וכך גם הודו", אמר פרס.
"ישראל חייבת לשים במוקד את ההשקעה במדע ובמו"פ. זהו היתרון הגדול שלנו. יש לי ביקורת גדולה מאוד על השר נתניהו - לא רק על הפגיעה בתחום החברתי, אלא גם על הפגיעה בחינוך, במדע ובתקציבי המו"פ".
קיצוץ משצעותי בתקציב המדען הראשי
אולמרט אמר כי תקציב 2005 של המדען הראשי במשרד התמ"ת, צפוי לעבור קיצוץ משמעותי ולעמוד על 900 מיליון ש"ח, שהם 50% בלבד מהתקציב לשכת המדען בשנת 2001.
"בשנה שעברה תוכנן קיצוץ דומה, ולשמחתי הצלחנו לבטל את חלקו. השנה אנו נאלצים להתמודד שוב עם הגזירות הקשות. בעוד מדינות רבות בעולם ובהן הודו, סין, סינגפור, גרמניה, אירלנד, קנדה וכמובן ארה"ב - מאמצות כיוון אסטרטגי המעודד תמיכה אינטנסיבית במחקר ופיתוח התעשייתי, הרי שאנחנו פועלים במרץ לקצץ את התמיכה" הוסיף אולמרט.
נדידת המו"פ
אולמרט אמר כי נדידת המו"פ היא בעיה כלל עולמית שמדינות רבות ברחבי העולם נאלצות להתמודד איתה כיום. "אנחנו דווקא היינו ערוכים להתמודד עם התחרות הזו, אבל אצלנו מקצצים ב-50%. אני מזהיר כאן כי כאשר כדור השלג של העברת פרויקטי מו"פ אל מחוץ ישראל יתחיל להתגלגל (והוא התחיל) - יהיה קשה לעצור אותו וידרשו משאבים גדולים שבעתיים על מנת לעשות כן", מזהיר אולמרט.
"כעת צריך לפעול בשני מסלולים: בטווח המיידי יש לבטל בתקציב 2005 את הקיצוץ בתקציב לשכת המדען ולהציב אותו על 1.3 מיליארד ש"ח (כפי שהיה השנה).
גיוס אג"ח מו"פ
"בטווח הארוך יש ליצור תוכנית חמש-שנתית שתביא להכפלת התקציבים המיועדים לתמיכה במו"פ. התוכנית צריכה לכלול מחד הסתמכות על תקציב המדינה וגם איתור מקורות חלופיים כמו גיוס אג"ח מו"פ.
"בשנה שעברה עמדתי כאן והתייחסתי לשתי נקודות הנוגעות לפעילות הבינ"ל בלשכת המדען הראשי. דיברתי על כוונתנו להקים מסלול חדש של שיתופי פעולה עם חברות רב לאומיות וכן דיברתי על הצורך לחזק את שיתופי עם ארה"ב ע"י הקמת קרנות נוספות עם המדינות השונות".
"אני גאה לומר ששני היעדים הללו הבשילו לאחרונה לכדי מעשים.
לפני כשבועיים נחתם הסכם ראשון בין מדינת ישראל וחברת התקשורת הרב הלאומית "אלקטל". אני יכול לומר שאנו מנהלים מו"מ עם מספר חברות רב לאומיות נוספות בתקווה שההסכם הזה יהיה הראשון בסדרת הסכמים.
"אני יכול לספר לכם עוד, שרק ביום שני השבוע חתמתי, מול מושל מדינת מרילנד בארה"ב, הסכם להקמת קרן דו לאומית חדשה שתקדם שיתופי פעולה במו"פ בין חברות מישראל וממרילנד.
אני מאמין שעוד לפני סוף השנה ייחתם הסכם דומה גם עם מדינת ניו-יורק. הסכם נוסף צפוי להיחתם בשבוע הבא בעת ביקורי בהודו (בביקור בהודו ישתתף גם שר האוצר, בנימין נתניהו - א.ק).
השר אולמרט הוסיף כי מדובר במדיניות ברורה שמוביל המדען הראשי לקידום שיתופי הפעולה הבינ"ל ולסלילת כבישים מהירים עליהם יוכלו החברות הישראליות לנסוע בדרכם לשוק העולמי.
חוק המו"פ - חסם אמיתי
בנושא חוק המו"פ הוסיף אולמרט כי הממשלה אישרה את התיקון לחוק המו"פ, כך שיאפשר תנועה של ידע מישראל ואליה.
"אני מקווה שהתיקון לחוק יעבור את כל שלבי החקיקה עד סוף השנה. אני יודע משיחותיי עם משקיעים בעולם שהחוק הנוכחי מהווה חסם אמיתי במשיכת השקעות זרות לישראל ובהקמת מרכזי פיתוח וייצור של חברות רב-לאומיות. אני מאמין ששינוי החוק יביא שינוי בכמות ההשקעות הזרות", אמר אולמרט.
לסיום אמר אולמרט כי לשכת המדען הראשי היא מהגופים החשובים במשק. "מה שמיוחד בלשכת המדען הראשי הוא יכולתה להניע פרויקטים בפרק זמן קצר וכמעט מיידי ולהניע בכך את גלגלי המשק וגלגלי הצמיחה. בכוונתי לפעול במיטב כוחותיי כדי לחזק את לשכת המדען הראשי ולמנוע את הקיצוץ הצפוי", דברי אולמרט.

תאריך:  02/12/2004   |   עודכן:  02/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מקורות בריטיים דיווחו כי למרות שבדיקות ה-DNA של הגופה טרם הושלמו, צילומי השיניים מוכיחים כי הגופה אינה של חסאן
הדר פרבר
ראש הממשלה וראש האופוזיציה יאפשרו לביהמ"ש להכריע האם זויפו הבחירות והאם יש לבטל את הכרזת ועדת הבחירות על נצחונו של ינוקוביץ'
אלונה קורן
הכרטיס לא יאפשר ביצוע פעולות בשבת והוא יכובד רק בבתי עסק שומרי שבת; כך דווח הבוקר בדה-מרקר
מיכאל דבורין
חבר הפרלמנט הבריטי שהואשם על-ידי ה"דיילי טלגרף" בקבלת כספים מסאדם חוסיין יפוצה על-ידי העיתון; ג'ורג' גאלווי יקבל פיצוי בסך 290,000 דולר מהעיתון שחשף את הסיפור ואף האשים את גאלווי בבגידה
יפעת גדות
ניסוי קליני חדש המבוצע בהדסה הר הצופים; התרופה תיבדק על נשים לאחר גיל המעבר; ההשתתפות פתוחה לנשים שאינן מטופלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il