X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השייח' יוסוף, מנהיג החמאס בגדה: "הכוונה היא, ששני צדדים לוחמים חיים זה לצד זה בשלום ובביטחון למשך תקופה מסויימת"; מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה, הצהיר: "נסכים למדינה בגבולות 67' ולהודנה ממושכת", בתנאי שישראל תפסיק את התוקפנות נגד אנשינו
▪  ▪  ▪

תנועת החמאס בלבנון דוחה את דבריו של השייח' חסן יוסוף, בכיר החמאס בגדה - שצידד בזכות הקיום של ישראל לחיות בשלום ובביטחון. נציג תנועת החמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר כי תנועת החמאס לא שינתה את מדיניותה, ובכלל, אמר, הוא אינו מאמין שיוסוף אמר את הדברים שיוחסו לו.
השייח' חסן יוסוף, בכיר החמאס בגדה, ששוחרר רק באחרונה מכלא ישראל, אמר (ו', 3.12.04), כי תנועת החמאס תסכים לקבל מדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 67' והודנה (הפסקת אש זמנית) ארוכת-טווח עם ישראל.
בראיון לסוכנות הידיעות AP, לא מסר יוסוף מהם התנאים שתובעת התנועה מישראל לשם השגת 'הודנה' ולא ציין מהו פרק הזמן עליו מדברת התנועה. ואולם, שר החוץ סילבן שלום, הבהיר אתמול (ה'), כי ישראל לא תתפשר על הפסקת אש, כי אם תדרוש הפסקה מוחלטת של פעילות הטרור [ראו קישור].
השייח' יוסוף מבהיר למה כוונת התנועה במושג 'הודנה'. "הכוונה היא, ששני צדדים לוחמים חיים זה לצד זה בשלום ובביטחון למשך תקופה מסויימת". בסוכנות AP צויין בהערה, כי זהו ה'קופון' של ארבע שנות לחימה עם ישראל וסנקציות בינלאומיות.
האני אל-מסרי, פובליציסט פלשתיני בעיתון "אל-איאם", שופך אור על מה שעומד מאחורי קריאת החמאס להודנה: "התנועה הוחלשה לאחר שהוכללה ברשימות השחורות של ארה"ב והאיחוד האירופי, דבר שהיווה מכה קשה למקורות המימון שלה".
"בנוסף לכך, רדיפת ישראל את מנהיגי התנועה - לרבות חיסולם של השייח' אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנטיסי, תרמה להחלשת התנועה. זו לא תוכל לשרוד בלא שינוי", אמר מסרי.
ראש צוות המו"מ סאיב עריקאת הוסיף מצדו, כי בשיחות שניהל אתמול אבו מאזן עם בכירי החמאס בעזה, היו "התפתחויות של ממש בקווי המדיניות של התנועה". בחמאס אומרים, שהשיחות התמקדו בגיבוש 'אמנת כבוד' שתאפשר שיתוף התנועה בשלטון, מחוץ למסגרת אש"ף.
א-זהאר: ניתן להגיע להסדר עם ישראל
מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה, אמר אמש (ה') כי "אם ישראל תפסיק את התוקפנות נגד אנשינו, אני חושב שנוכל להגיע להסדר באמצעות מו"מ".
א-זהאר ציין, כי תנועת החמאס תחל בשיחות עם הפת"ח בעניין זה, ככל הנראה כבר בשבוע הבא. הוא אמר את הדברים בתום פגישה עם יו"ר אש"ף, אבו מאזן. מדובר בפגישה ראשונה בין אבו מאזן לאנשי החמאס, מאז החליטה התנועה להחרים את הבחירות בינואר. ביום שני צפוי אבו מאזן להיפגש בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל.
שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', אמר מוקדם יותר השבוע, כי תנועת החמאס תסכים להתחייב להפסקת אש עם ישראל, בתנאי שזו תהיה הדדית. לדבריו, זהו הרושם שנוצר בשיחות בין אבו מאזן לחמאס באחרונה בעזה. "אם החמאס מתחייבת להפסקת אש", אמר שעת', "ישראל יכולה להטיב עמה על כך".
השבוע גם נועד שר בקבינט הפלשתיני נועד עם אנשי גדודי חללי אל-אקצא בשכם, וביקש מהם להפסיק את הפיגועים נגד ישראל. בתמורה, הבטיח השר הפלשתיני, יפעל אבו מאזן, להשיג ערבויות מישראל על-מנת שזו תחדל לרדוף אותם. הוא הוסיף, כי ל-90% מאנשי הגדודים ניתן יהיה למצוא פתרון במסגרת זו.

תאריך:  02/12/2004   |   עודכן:  04/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בעקבות המסרים מדמשק בדבר נכונותה לחדש את המו"מ עם ישראל, ישוגר סגן נשיא סוריה להתייעצויות בקטר; שר החוץ הירדני שוגר לדמשק לשיחות עם הנשיא הסורי בשאר אסד ושר החוץ שלו; וגם אירן שיגרה שליח מיוחד לקבל הבהרות; הדיפלומטיה הסורית בפעולה
קריות באינטרנט
שלושה גברים תקפו ודקרו נער בשכונת שער העלייה ולאחר מכן גנבו את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו
קריות באינטרנט
עשרות טונות של חומרי בנייה וחומרים מסוכנים התגלו במבצע משותף של העיריה המשטרה הירוקה והמשרד לאיכות הסביבה
קריות באינטרנט
בת 20 חשודה כי הפעילה בית בושת בדירת מגורים בקרית חיים; הפשיטה יצאה אל הפועל לאחר שהשכנים התלוננו במשטרה
קריות באינטרנט
המשרד לאיכות הסביבה החליט להפעיל צוות מריחים אשר ינסה לאתר מקור ריחות הצחנה בשכונות הצפוניות בקריית ביאליק ובקריית מוצקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il