X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בועידה משתתפים בכירים רבים בממשל ובמשק; כמדי שנה - גם הפעם נערכות הפגנות מטעם ארגונים המכנים עצמם "ועידת העשוקים"; קוראים נגד המפגש של "הון ושלטון"
▪  ▪  ▪
סמל ועידת העשוקים [צילום: אתר "דימונה-נט"]

נתניהו

הנגיד קליין

עמיר פרץ

שרון

אולמרט

ועידת ישראל לעסקים, העשירית במספר שמארגן העיתון "גלובס", נפתחה במוצ"ש (4.12.04), והיא מתקיימת במלון דיויד אינטר-קונטיננטל בתל אביב. מול הוועידה התקיימה כמדי שנה הפגנה בשם "ועידת העשוקים".
בהפגנה השתתפו, בין היתר, חברי תנועת הנוער "השומר הצעיר", שהניפו דגלים אדומים ונשאו כרזות שאומרות: "דור העתיד מתגייס למאבק ודורש צדק חברתי עכשיו".
בכירים בממשל ובמשק
בכירים רבים בממשל ובמשק הבטיחו את השתתפותם, בהם: שר האוצר בנימין נתניהו, שר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט, נגיד בנק ישראל דוד קליין, יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ וראש הממשלה, אריאל שרון, שיחתום את הוועידה ביום שני בערב. אחד האורחים החשובים העומדים להשתתף בוועידה הוא פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה.
ועידת ישראל לעסקים הינה אחד האירועים הבולטים המתקיימים בישראל. אלפי אורחים מגיעים לוועידה - אנשי עסקים, מנהלים בכירים, יזמים, בכירים בדרג הפוליטי, אנשי ממשל ואחרים, הן כדי לפגוש בעמיתיהם, והן כדי לשמוע הרצאות.
כמדי שנה בחמש השנים האחרונות, מארגן פורום הארגונים החברתיים למאבק באבטלה, המאחד כ-30 ארגונים חברתיים שונים, עצרת מחאה רבת משתתפים מול אירוע הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים.
"קטסטרופה חברתית"
מהפורום נמסר כי עצרת המחאה, המכונה 'ועידת העשוקים', הפכה כלי ביטוי למאות מנפגעי הגזירות הכלכליות, פעילים חברתיים וחברי תנועות נוער, שבאים למחות על המדיניות הכלכלית אותה מנהלת ממשלת ישראל בשנים האחרונות, "ושפוגעת קשות במרבית אזרחי המדינה - מלבד בעלי ההון אותן היא מטפחת על חשבון הציבור כולו", נמסר מהפורום.
"הגזירות הכלכליות אותן יזמו אנשי האוצר והממשלה הביאו את החברה הישראלית בשנים האחרונות לקטסטרופה חברתית: מאות אלפי מובטלים, כמיליון וחצי נפש שחיים מתחת לקו העוני, קשישים אשר ידם אינה מספקת לרכוש מזון ותרופות ועובדים שזכויותיהם הבסיסיות נרמסו", אומרים בפורום.
"מפגש בוטה של הון ושלטון"
כמדי שנה, עומד הפורום מול מלון דויד אינטרקונטיננטל, המארח את ועידת העסקים, ומוחה נגד "המפגש הבוטה של ההון והשלטון, הבא לידי ביטוי בוועידה זו, ואשר בסופו של דבר קובע את הלך הרוח של הצעות תקציב המדינה - שלא באופן מפתיע מחזק את בעלי ההון על חשבון שאר הציבור.
"יוזמי ובאי הוועידה בוודאי אינם מעוניינים לשמוע ולדעת את תוצאותיו של אותו הקשר הלא תקין בין ההון והשלטון - ואינם רוצים לראות מול עיניהם את הציבור לו הם מתכחשים כשהם עוזרים לייצר מדיניות כלכלית הפוגעת בילדים, קשישים, עובדים, סטודנטים ורבים נוספים.
"אנו קוראים ליוזמי הוועידה לגלות התנהגות דמוקרטית ולא להשתמש בכספם על-מנת למנוע מרבים להשמיע את קולם ולשתק את מחאת הציבור, שכן, ניתן לקנות דברים רבים בכסף אך לא ניתן לקנות בעזרתו את קולות הצדק, הסולידריות והדמוקרטיה", אומרים בפורום.
כשהכלכלה נפגשת עם החברה
אחד המשתתפים בהפגנה הוא יצחק (ג'קי) אדרי, מנהל האתר "דימונה-נט". לדבריו, כשהכלכלה נפגשת עם החברה נוצרים פערים: פערים חברתיים, פערים תרבותיים, פערים חינוכיים, פערים כלכליים ופערים מעמדיים. הפערים יוצרים חוסר צדק שוויוני חברתי-כלכלי, שהולך ומתרחב עד לידי קרעים חברתיים קשים".
לדבריו, ועידת ישראל לעסקים מפגישה פוליטיקאים עם בעלי הון (תוך רמיזה לקשר בין ההון לשלטון שמעודדת הוועידה). "בהפגנה נדרוש סדר עדיפויות חברתי בישראל", הוא אומר.
"בישראל יש פערים חברתיים מהגבוהים בעולם המפותח. רבים רואים בפערים אלו את הסכנה האמיתית לדמותה, לאיכותה ואף לקיומה של המדינה. פערים חברתיים הם לא מולדים. הם יצירת מעשי אדם. בידנו האפשרות לפעול למען הקטנתם", דברי אדרי.

תאריך:  04/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
סוריה מעבירה היום איתות נוסף באמצעות השופר הרשמי שלה - העיתון תשרין; בין כל המילים היפות המובאות במאמר שוחר השלום, עדיין מופיע שמה של ישראל בין מרכאות; מחר ייצא סגן נשיא סוריה לקטר, במטרה לקבל את ברכתה למהלך החדש; שגריר סוריה בבריטניה: "אנו לא דורשים לפתוח בשיחות מהנקודה בה הופסקו"
גל ברגר
את הביקורת המפתיעה הזו על 'מכבסת המילים' משמיעה דווקא מי שאמונה על הדין בינ"ל בצה"ל ודווקא בבטאון צה"ל 'במחנה'; היא לא פוסלת אפשרות שקצינים בכירים יועמדו לדין במשפט בינ"ל ובנוסף, אינה שלמה עם חוקיות חיסולו של ת'אבת ת'אבת
גל ברגר
ראמי טייח, המעורב בפיגוע תופת במלון פארק שהביא ליציאת צה"ל למבצע 'חומת מגן', הסווה עצמו במשך השנים כשהוא מחופש לאשה, אך הלילה נעצר עם עוד ששה מבוקשים; בשכם נעצרו מחבל מתאבד ומשלחו; בחברון הסגיר אב את בנו המבוקש
מיכאל דבורין
הבכיר, ערבי ממוצא סורי, נחשב ליד ימינו של אבו-חפס האיש שמימן את מבצע החטיפה בבסלן בו נרצחו למעלה מ-300 בני אדם
מיכאל דבורין
הגיטריסט המחונן טמור קויטלשווילי שהוכתר בשנה שעברה בתחרות בלוס-אנג'לס כגיטריסט הטוב בעולם ניתץ את השיא הקודם של גיטריסט הודי שעמד על 24.5 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il