X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר סילבן שלום מקיים שיחות עם ח"כ אלי ישי כדי לשכנעו לתמוך בהינתקות ולצרף את ש"ס לקואליציה; השר עוזי לנדאו מבטיח: נפעל למנוע כניסת העבודה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, זימן את שרי הליכוד לפגישת "תידרוך", במטרה להשפיע עליהם לפעול יחד עמו ולעודד את אנשי מרכז הליכוד לבוא ולהצביע בעד צירוף העבודה לממשלה.
שרון הודיע על-כך הבוקר לשרים. הפגישה החלה ב-12:00. שרון הקצה לכך שעתיים. חלק מזמן זה הוא הועיד לקיום פגישות אישיות עם חלק מהשרים. ראש הממשלה נמנע מקיום השיחה בנושא זה במהלך ישיבת הממשלה שהחלה ב-09:00, כדי להישמר ממצב של עירוב עבודת הממשלה עם פוליטיקה מפלגתית.
במהלך הפגישה קיבלו השרים את עמדתו של שרון, להגיש הצעת-החלטה מוסכמת בפני ועידת הליכוד. הנוסח שהוסכם:
"הואיל וכיום מכהנת ממשלת מיעוט, המורכבת מסיעת הליכוד בלבד, ונדרשת הרכבת ממשלה רחבה ויציבה, כדי למנוע הידרדרות אפשרית לבחירות, תומכת ועידת הליכוד בהרחבת הקואליציה באופן המשלב את סיעת הליכוד, העבודה והסיעות הדתיות". על-פי נוסח זה, מייד לאחר העברת ההחלטה בוועידת הליכוד, יחל מו"מ קואליציוני עם העבודה והמפלגות הדתיות (ש"ס ויהדות התורה).
מנגד, מורדי הליכוד, ובראשם השר עוזי לנדאו, נערכים לסכל את כניסת העבודה לקואליציה. הקרב הבא: יום חמישי, בהצבעה העומדת להערך בוועידת הליכוד. השר לנדאו מתריע, כי תמיכה עכשיו בהצעת שרון עלולה לאפשר לו ליישם את ההינתקות.
שרון, לעומת זאת, עומד על דעתו לצרף את העבודה, ולאחר מכן, אם יתאפשר הדבר, גם את סיעת ש"ס. שרון הבהיר בפני שרי הליכוד, כי בדעתו להוציא אל הפועל את החלטות הממשלה וליישם את תוכנית ההינתקות, ולחילופין - לייזום בחירות תוך זמן קצר.
שר החוץ סילבן שלום זימן פגישה בצהריים (יום א') עם ח"כ ישי, כדי לשכנעו לתמוך ביישום תוכנית ההינתקות באופן מתואם עם הפלשתינים. כידוע, מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הביע התנגדות להינתקות חד-צדדית. עתה מנסים שרון-שלום להוביל מהלך, לפיו הרב יוסף ייתמוך בהינתקות שתתואם במו"מ עם הפלשתינית, או לפחות יימנע מהתנגדות.
כפי שאירע בשני הסיבובים הקודמים, גם הפעם ניצבים אלה מול אלה - מחנה שרון מול מחנה המורדים. אלא ששרון, למוד ניסיון, מנסה הפעם להקדים תרופה למכה. במטרה להבטיח השתתפות מירבית מצד חברי מרכז הליכוד, והצבעה בעד הצעתו, דורש שרון לאפשר פתיחת קלפיות נוספות בדרום הארץ ובצפון הארץ. מטרת שרון היא להקל על המצביעים, המוזמנים להצביע בעיצומו של חג החנוכה. להערכת אנשיו, אחוזי הצבעה גבוהים יגדילו את סיכויו לזכות בהצבעה ולקבל מנדט לצירוף העבודה.
המורדים, מצידם, מנסים להערים קשיים. הם דורשים להעלות להצבעה בוועידה לא רק הצעת-החלטה מטעם שרון, אלא גם הצעת-החלטה מטעמם לפיה לא יתאפשר לצרף לקואליציה עם הליכוד שום מפלגה, אלא אם זו תתחייב לכבד את החלטת מרכז הליכוד מאוגוסט 2004 - נגד תוכנית ההינתקות.
שני הצדדים הניצים מקבלים חיזוקים מגורמים המזוהים עימם. בשרון תומך עתה גוף המכונה "צעירי הליכוד", בראשו עומד יואל חסון. במכתב ששיגר אל שרון כותב חסון, כי בחירות עכשיו רעות למדינה, ולכן יצביעו צעירי הליכוד בעד אחדות ובעד תוכנית ההינתקות. לעומת זאת, ארגון נאמני ארץ ישראל, בראשו עומד אביעד ויסולי, מתגייס להדוף את הצעת שרון. ויסולי כבר פנה ביום שישי אל מזכירות הליכוד, בדרישה להעלות הצעת-החלטה נגד כניסת העבודה. ויסולי דורש להביא זאת להצבעה בפני חברי המרכז, שאם לא כן הוא יעתור בפני מוסדות הליכוד.

תאריך:  04/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בועידה משתתפים בכירים רבים בממשל ובמשק; כמדי שנה - גם הפעם נערכות הפגנות מטעם ארגונים המכנים עצמם "ועידת העשוקים"; קוראים נגד המפגש של "הון ושלטון"
גל ברגר
סוריה מעבירה היום איתות נוסף באמצעות השופר הרשמי שלה - העיתון תשרין; בין כל המילים היפות המובאות במאמר שוחר השלום, עדיין מופיע שמה של ישראל בין מרכאות; מחר ייצא סגן נשיא סוריה לקטר, במטרה לקבל את ברכתה למהלך החדש; שגריר סוריה בבריטניה: "אנו לא דורשים לפתוח בשיחות מהנקודה בה הופסקו"
גל ברגר
את הביקורת המפתיעה הזו על 'מכבסת המילים' משמיעה דווקא מי שאמונה על הדין בינ"ל בצה"ל ודווקא בבטאון צה"ל 'במחנה'; היא לא פוסלת אפשרות שקצינים בכירים יועמדו לדין במשפט בינ"ל ובנוסף, אינה שלמה עם חוקיות חיסולו של ת'אבת ת'אבת
גל ברגר
ראמי טייח, המעורב בפיגוע תופת במלון פארק שהביא ליציאת צה"ל למבצע 'חומת מגן', הסווה עצמו במשך השנים כשהוא מחופש לאשה, אך הלילה נעצר עם עוד ששה מבוקשים; בשכם נעצרו מחבל מתאבד ומשלחו; בחברון הסגיר אב את בנו המבוקש
מיכאל דבורין
הבכיר, ערבי ממוצא סורי, נחשב ליד ימינו של אבו-חפס האיש שמימן את מבצע החטיפה בבסלן בו נרצחו למעלה מ-300 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il