X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמונות פורסמו תחילה על-ידי אשת חייל אמריקני אשר שירת בעירק; סוכנות איי.פי פרסמה למעלה מ-40 תמונות שהגיעו לידיה; נפתחה חקירה
▪  ▪  ▪

פרשת ההתעללויות באסירים העירקים שככה מעט והנה כעת מתפרסמות תמונות חדשות - בסוף השבוע פרסמה סוכנות איי.פי תמונות בהם נראים חיילי יחידה מובחרת בצי כשהם יושבים על עצירים עירקים כפותים ומכוסי ראש, בחלקן דם ניגר מראשיהם של העירקים ובאחד הצילומים נראים החיילים האמריקנים ליד העציר העירקי, כשאחד מהם דורך על חזהו ורובה מכוון לראשו.
הצילומים פורסמו בזכותה של אשת אחד החיילים אשר שירת בעירק, שהעלתה אותם לאלבום ציבורי באינטרנט. חלקם צולמו בחודש מאי 2003, על-פי התאריך שצוין על התמונות וחלקן מספר חודשים לפני שהחלה הפרשה בכלא אבו גרייב.
בצי הודיעו כי יפתחו בחקירה. התמונות העלו את חמתם של גורמים בעולם הערבי והביקורת היתה קשה כצפוי. פרשן ברשת אל-ג'זירה אמר, כי התנהגות החיילים האמריקנים מעוררת מחדש "את הסערה שפרצה בעקבות שערוריית אבו גרייב".
לידי סוכנות איי.פי הגיעו למעלה מ-40 תמונות מבין מאות התמונות אשר פורסמו באתר האינטרנט Smugmug.com Web. את התמונות ניתן היה למצוא בעזרת מנוע החיפוש גוגל. כעת, נדרשת ססמא על-מנת להגיע לעמוד המתאים.
נזכיר, כי בדוח ועדת החקירה שנפתחה בעקבות ההתעללות בכלא אבו גרייב, נכתב כי מפקדי בתי הכלא ומפקד הכוחות האמריקנים בעירק, לא פיקחו כראוי על שיטות חקירת האסירים ולא טיפלו כראוי בצפיפות הגבוהה בבתי הכלא בעירק, גואטנמו ביי, ובאפגניסטן. ועדת החקירה קבעה, כי הגנרל ריקרדו סאנצ'ז, שפיקד על כוחות צבא ארה"ב בעירק, לא ביצע את תפקידו כראוי.
מפקדת כלא אבו גרייב, ג'ניס קרפינסקי, נמצאה גם היא אשמה. הדוח מצא, כי לפחות 12 חיילים אמריקנים התעללו באסירים. נגד 7 כבר הוגש כתב אישום.
עם זאת, פטר הדוח את ראמספלד מאחריות להתעללות באסירים - בסוף השבוע התבקש שר ההגנה על-ידי הנשיא האמריקני להמשיך בתפקידו. זאת, למרות שעם פרסום הדיווחים אודות ההתעללות בכלא העירקי, נפגעה יוקרתו של השר ונראה היה כאילו תשפיע זו על המשך תפקידו. רמספלד נענה להצעה וימשיך בתפקידו.

תאריך:  05/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נקודות השיא של הנשים - קיום יחסי מין; לניקוד נמוך זכו הקניות במכולת ועבודות הנקיון של הבית
עומר שיקלר
האחים דן ורן אלתרמן זכו באליפות במקומות הראשונים; נינה פקרמן היא הזוכה הישראלית בקטגורית הנשים; משתתפים מחו"ל הגיעו על-מנת להשתתף בתחרות
יפעת גדות
קוסמופארם הצליחה להגיע ממחזור אפסי כמעט לפני 7 שנים למחזור של כ-100 מיליון ש"ח השנה
הדר פרבר
סגניותיה של מריה ג'וליה מנטילה גרציה הן - מיס הרפובליקה הדומיניקנית, קלאודיה ג'וליסה קרוז רודריגז, סגנית ראשונה, ומיס ארה"ב, ננסי רנדל כסגנית שנייה
מיכאל דבורין
כך החליטה מועצת הרשות השנייה בישיבתה כוועדת המכרזים; בכך אישררה המועצה את החלטתה הקודמת לפיה ייאסר על סוכן פרסום, סוכן של מבצע ועל בעל שליטה בסוכן פרסום או סוכן של מבצע, להיות בעלי שליטה בזכיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il