X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דן אנד ברדסטריט הגישה היום תביעה בנושא לביהמ"ש המחוזי בת"א; לטענת החברה כתב התביעה מבוסס על ממצאי חקירה סמויה וממושכת שנערכה במשך שבעת החודשים האחרונים והעלתה כי גניבת המידע נעשתה באמצעות חברת קש שמשכה נתונים מתוך מאגרי החברה
▪  ▪  ▪

חברת דן אנד ברדסטריט ישראל, אחת החברות הוותיקות והמובילות בישראל לאספקת מידע עיסקי, הגישה היום (א', 5.12.04) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד צביקה חיימוביץ ממשרד עו"ד מ. פירון ושות', כתב תביעה כנגד BDI - ביזנס דאטה וכנגד העומדים בראשה, בטענה שהם גנבו מידע עיסקי נרחב מתוך מאגרי המידע שלה באמצעות הפעלת חברת קש, בשם "פריזמה" ועשו בו שימוש לצורכיהם המסחריים. בין היתר, נעשה השימוש לצורך השבחת מאגרי המידע שלהם והשקת דרוג חברות המתיימר לחקות את דרוג דנס 100 של דן אנד ברדסטריט. גם פריזמה ובעליה, מרדכי אברמוביץ נתבעים במסגרת תביעה זו.
סכום התביעה, לצורכי אגרה בלבד, נקבע על כ-3.45 מיליון ש"ח. אך בדן אנד ברדסטריט טוענים כי לא מן הנמנע שכאשר תסתיים הערכת הרווחים של ביזנס דאטה מאז תחילת הגניבה, התביעה תעמוד על סכום של כ-15 מיליון ש"ח ואף למעלה מכך, לאור היקף הפרת זכויות היוצרים.
התביעה הוגשה לאחר כשבעה חודשים של חקירה סמויה ומאומצת שביצעה דן אנד ברדסטריט. זאת תוך הפעלת משרד חקירות, ותוך שימוש במיכשור מתוחכם; מיכשור שלטענת דן אנד ברדסטריט שאיפשר זיהוי של כתובות ה-IP של מחשבי ביזנס דאטה (בכניסתם למערכת של B&D) וזאת למרות מה שבדן אנד ברדסטריט כינו, ניסיונות ההסוואה מצד ביזנס דאטה.
סיפור המעשה החל בראשית חודש מאי כאשר מנהלי B&D חששו שחברת "פריזמה", שרכשה מנוי לשימוש עצמי במאגר המידע השיווקי של החברה, באמצעות האינטרנט, עושה שימוש לרעה במאגר (בניגוד להסכם התקשרות עליו חתמה). החשש עלה אחרי הזמנה חריגה של מאות אלפי רשומות, הנוגעות לעשרות אלפי חברות.
הזמנה בהיקף זה היא חריגה, במיוחד בשים לב לעובדה כי חברת "פריזמה" הציגה עצמה כחברה קטנה העוסקת בתחום האמנות.
המערכות של B&D הצביעו על כך, שהמידע רב ההיקף, הוזמן על-ידי פריזמה בתקופה קצרה ביותר במגוון דרכים: יצוא, הדפסה וצפייה.
לטענת דן אנד ברדסטריט מומחי מחשבים מטעמה אשר קיימו מספר בדיקות של תעבורת הנתונים באינטרנט בקשר לחברת "פריזמה", מצאו הם כי למרות ניסיונות ההסוואה מצד ביזנס דאטה ושימוש מתוחכם בשרת ביניים (PROXY) המסקנה שהתקבלה הייתה שהבקשות לקבלת המידע בהיקף החריג נשלחו ממחשבי ביזנס דאטה, באמצעות מנוי אחד, חברת הקש לכאורה, "פריזמה".
הליך החקירה כלל גם את הפעלתו של חוקר פרטי, תחת סיפור כיסוי של סוחר אמנות, אשר נפגש עם מרדכי אברמוביץ, בעליה של "פריזמה", שסיפר לו כי עיקר עיסוקו הוא בהדפסת הדפסי משי של אמנים ישראליים והפצתם בארה"ב כך שפעילותה העיקרית של "פריזמה" היא בחו"ל ואין לה עניין בשוק המקומי (אשר לגביו בוצעו שליפות מידע בהיקף כה חריג). כמו כן נמצא כי אברמוביץ מנהל את עסקיו מתוך משרדיה של חברת פלדק, משרדים שהעמיד מנהל פלדק לחברו אברמוביץ, כאשר פלדק משמשת כספק שירותי האאוט סורסינג של כל שירותי המחשוב של ביזנס דאטה.
בכתב התביעה מפורט כי עבודת הלקט המבוצעת ב-B&D מזה שנים לשם הכנת מאגר המידע השיווקי הכולל מידע נרחב ומעודכן ביותר על קהילת העסקים בישראל, היא הבסיס להכנת הדנס 100 - השנתון המוכר של B&D המדרג כ-1000 חברות מובילות בכ-80 דרוגים ודרוגי משנה לפי תחומים שונים. על כן, תהליך הפקתו של הדנס 100 הופך ליעיל ומהיר יותר הודות למאגר השיווקי הנרחב והמעודכן של דן אנד ברדסטריט.
לטענת דן אנד ברדסטריט, ביזנס דאטה, באמצעות גניבת מאגר המידע, חסכה לעצמה את כל התהליך המורכב והיקר של איסוף הנתונים ולפתע הכריזה כי בידה דרוג חברות מתחרה לדנס 100 תוך שהיא נמנעת מלציין כי מקורם של הנתונים הוא בתחרות לא הוגנת, ובמעשה גזל וגניבה לכאורה של המידע.
דן אנד ברדסטריט ביקשה מבית המשפט גם להטיל על ביזנס דאטה צו מניעה קבוע, שיאסור עליה לעשות שימוש במאגרי המידע שברשותה, בכל מידע שנערך או לוקט מ-B&D ולחייבם להשמיד כל מידע כאמור.
כמו כן B&D ביקשה לחייב את ביזנס דאטה להגיש תצהיר על היקף ופרטי המנויים שלהם, והיקף הכנסותיהם מאז תחילת גניבת המידע לצורך הערכת נזקי B&D, וכן לחייב את ביזנס דאטה לפרסם באתר האינטרנט שלה את עובדת הפרת זכויותיה של B&D, שלא כדין על-ידם לתקופה שלא תפחת משנה.
עוד התבקש בית המשפט, לצוות על תשלום פיצויי נזק בגין הפגיעה בזכויות כמפורט בכתב התביעה ובכלל זה בזכויות היוצרים.

תאריך:  05/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קטרקט מופיע כשפרוטאינים בעדשות העיניים מתחילים להפוך לגוש, יוצרים ענן חלבי שמערפל ומטשטש את הראייה; אנשים האוכלים פירות וירקות בכמות גדולה נמצאים בסיכון נמוך יותר ללקות בקטרקט
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אחד השוטרים הטמין בכוונה כ-140 גרם חומר נפץ פלסטי במזוודה של אחד הנוסעים כדי שהכלבים יוכלו לתרגל את זיהויו, אך הכלב "נכשל"
מירב לוי
תפעיל פרויקט ייחודי של מעורבות חברתית בתקציב של 40 אלף דולר; בין התוכניות: הקמת קבוצות לעזרה עצמית, תקשורת קהילתית, הקמת מועצת נוער, התמודדות עם אלימות במשפחה ועוד
הדר פרבר
גל אלי מציג יצירות המתעדות מצבים אותנטיים ומבוימים
יפעת גדות
שתייה של שתי כוסות מים (480 מ"ל) יכולה להעלות את לחץ הדם; אנשים הסובלים מלחץ דם נמוך ונמצאים בסיכון להתעלפות הדבר עלול להשפיע על חייהם במובנים רבים - במקרים קיצוניים למנוע מהם את היכולת לעבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il