X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הפנים המפוטר החליט להיענות לדרישתה של האגודה לזכויות האזרח, ולהעניק מעמד תושבות קבע לילדיהם של מהגרי עבודה, אשר נולדו או גדלו בישראל
▪  ▪  ▪

מחטף של הרגע האחרון? שר הפנים המפוטר, אברהם פורז, ניצל את תפקידו עד הרגע האחרון, כאשר בדקות האחרונות לפני כניסת פיטוריו לתוקף, החליט להיענות לדרישתה של האגודה לזכויות האזרח ולהעניק מעמד לילדיהם של מהגרי עבודה, אשר נולדו או גדלו בישראל.
במשרד המשפטים אמרו בתגובה, כי ההחלטה אינה חוקית משום שהסמכות להחליט בנושאים הנוגעים למדיניות מינהל האוכלוסין, הועברה לוועדת שרים מיוחדת שהקימה הממשלה.
פורז הורה למנהל מינהל האוכלוסין להעניק מעמד של תושב קבע לארבעה בנים של עובדים זרים אשר נולדו ובגרו בישראל ואשר עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבלת מעמד כזה.
בנוסף לארבעת העותרים, הורה פורז בהתאם לסמכותו בחוק, להעניק מעמד בישראל גם לילדיהם של עובדים זרים אחרים, אשר הם או הוריהם נכנסו לישראל כחוק, וזאת בתנאי שיעמדו בתנאים אותם קבע.
בין היתר, נקבע כי ילד או מבוגר הנמצא בישראל 5 שנים לפחות והינו בהווה - או שהיה בעבר - תלמיד בבית ספר תיכון יקבל מעמד של תושב קבע. מתן מעמד כזה, הדגיש פורז בהחלטתו, מותנה למי שכשיר לשרת שירות צבאי וכן בהיעדר הרשעה פלילית או כתב אישום בעבירה שיש עימה קלון.
בנוסף, ילד הנמצא בישראל 5 שנים לפחות והוא בן 10 ומעלה, יקבל מעמד של תושב ארעי למשך שנתיים, ובהיעדר נסיבות מיוחדות, יקבל לאחר מכן מעמד של תושב קבע.
עוד הורה פורז, כי הוריו של ילד, שיקבל מעמד מכוח החלטה זו, יקבלו מעמד של תושב ארעי עד שיגיע הילד לגיל 21. אם להורים אלה יש ילד נוסף, יהיה זכאי ילד זה להישאר בישראל עם הוריו כל עוד ההורים זכאים לכך. השר פורז הדגיש עוד בהחלטתו, כי לא יינתן מעמד בארץ בהתאם להחלטה זו למי שיש לו הרשעה פלילית או שלדעת גורמי הביטחון מהווה סכנה לציבור.
החלטת שר הפנים התקבלה בעקבות עתירה שהגישה עו"ד מיכל פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח בתחילת 2003, בבקשה להעניק מעמד לארבעה הילדים הבוגרים ולאחרים, שמצבם דומה.
האגודה לזכויות האזרח בירכה על החלטתו של פורז והביע תקווה, כי יימצא בעתיד הסדר הולם לכלל ילדיהם של מהגרי עבודה, אשר מרכז חייהם בישראל ואינם נכללים בקריטריונים של החלטה זו.

תאריך:  05/12/2004   |   עודכן:  06/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
נתונים אלו הוצגו בכנס לרגל הצגת המודל הכלכלי האירי ויישומו בתחום התיירות בישראל; מנכ"ל התאחדות המלונות: יישום המודל הכלכלי האירי לתיירות יאפשר תוספת של 20 אלף מקומות עבודה ב-2005
גל ברגר
"המטרה היא להגיע לנקודה הזו עם כמה שפחות אבידות - זה צו הקוראן", מסביר מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה; מדגיש: 'הודנא' לא עומדת כעת על הפרק; המועמד האיסלמי היחיד בבחירות ברשות קורא לפלגים האיסלמיים לשקול מחדש עניין החרמת הבחירות
מיכאל דבורין
זו העמדה שאימצה ועדת הפנים של הכנסת בהתאם להמלצת לשכת עורכי הדין; בישיבת הוועדה נידונה הצעת חוק ממשלתית לתכנון ובניה, שמטרתה לשנות את סכום האגרות המשולמות לאוצר המדינה בהגשת עררים על-ידי אזרחים נגד החלטות המדינה להפקיע קרקעות לצרכיה
אלונה קורן
פרץ: למדתי מקרוב מהם הגורמים שאפשרו לאירלנד להפוך למדינה עם משק מתפתח לאחר שנים של עוני ופיגור
אלונה קורן
בסוף השבוע הגיעו לישראל שלושה מומחים זרים לצורך קידום התוכנית; האוצר: הרפורמה נוסתה עד כה בארה"ב, בהולנד ובאנגליה, שם ירדה האבטלה ב-50%-60% כתוצאה מהפעלת הפרויקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il