X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המסמכים שמסר גלעד שרון בפרשת "האי היווני" גילו, כי 'הכשרת היישוב' קנתה אופציה בסך 1.3 מיליון ש"ח, לרכישת חברה שבבעלותו, אך ויתרה עליה והכסף נשאר בחברה; המשטרה חוקרת, האם מדובר בשיקול עסקי או בצינור להעברת כספים; משרד המשפטים זועם על הפרסום המגמתי ב"הארץ", ומדגיש: התנהלות פנים-משטרתית היא שמנעה את קידום החקירה
▪  ▪  ▪

"התנהלות פנים-משטרתית היא שמנעה את קידום החקירה" בפרשת שרון-הכשרת היישוב. כך טוען (יום א', 5.12.04) משרד המשפטים, בתגובה לפרסום המגמתי, לטענתו, בעיתון "הארץ", לפיו היאחב"ל חידשה בסוף השבוע את חקירת העסקה בין חברת "הכשרת היישוב" שבשליטת משפחת נמרודי, לבין חברה המצוי בבעלותו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה.
היחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינ"ל חידשה את החקירה בעסקה, שבה על-פי החשד, העבירה הכשרת היישוב כ-1.3 מיליון ש"ח לעסקים שבבעלות משפחת שרון. כמו בפרשת "האי היווני", גם כאן החשד הוא, שמאחורי העסקה עומד שיקול שאינו עסקי, אלא בצינור להעברת כספים. אם לא יהיו התפתחויות מפתיעות, נראה כי גם בפרשה זו ייסגר התיק, כמו בפרשת "האי היווני".
הכשרת היישוב לא מימשה האופציות
על-פי החשד, בחודש ינואר 98' התקשרה הכשרת היישוב יחד עם חברת 'ש.פ. הנגב', שבבעלות גלעד שרון, בהסכם עם קיבוץ חולדה לבניית פרויקט של 138 יחידות דיור. במאי 99', קנתה חברת "הכשרת היישוב" אופציה לתקופה של 42 חודשים לקניית חברת "ש.פ. הנגב", שאחד מנכסיה היה חלקה בפרויקט זה, שלטענת הכשרת היישוב נראה מבטיח באותה עת וכבעל סיכוי רב לצאת לפועל ולהצליח.
תמורת האופציה, שולם סך של 1.3 מיליון ש"ח, כאשר בתום התקופה, בנובמבר 2002, ויתרה "הכשרת היישוב" על מימוש האופציה, מה שהותיר את הכסף בידי החברה שעמרי וגלעד שרון הם מבעליה. הכשרת היישוב טוענת, כי האופציה לא מומשה משום שהפרויקט התעכב מסיבות שאינן תלויות בחברות או בקיבוץ.
שרון משמש מליץ יושר של יעקב נמרודי
כדי להשלים את התמונה יש לציין, כי בחודש אוקטובר 2002 הגיש שרון לבית משפט השלום בתל אביב, עדות אופי לגבי יו"ר מועצת המנהלים של מעריב, יעקב נמרודי, שהורשע בעבירות שונות ודינו עתיד היה להיגזר [ראו קישור]. שרון ונמרודי התיידדו בעת שירותם המשותף בצה"ל, וקשריהם ההדוקים נמשכו גם לאחר שחרורם.
על-פי הדיווח ב"הארץ", דבר קיומה של העסקה הגיע לידיעת המשטרה והפרקליטות ממקורות שונים, ביניהם ארגזי המסמכים שמסר לה גלעד שרון בהוראת בית המשפט, במסגרת חקירת פרשת "האי היווני".
בפרקליטות מחוז מרכז, שליוו את החקירה, התלבטו בשאלה האם מדובר בעסקה תמימה. החשדנות היתה ברורה, אולם החוקרים סברו כי גלעד שרון לא היה מוסר מרצונו הטוב מסמכים המגלים את ביצוע העסקה, שיש בהם כדי להפליל את עצמו.
"הארץ": מחלוקת בין שנדר וקראדי
על-פי הדיווח של אמיר אורן ב"הארץ", הפרקליטות הורתה למשטרה, לפני כחצי שנה, להימנע מביצוע כל פעולת חקירה בפרשה, דבר שעורר בחודשים האחרונים תרעומת במשטרה, וגרם למחלוקת בין פרקליט המדינה, ערן שנדר, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, משום ששנדר התבסס על דיווח דו-משמעי שקיבל מפרקליטת מחוז המרכז. אורן מצטט מקורות משטרתיים מוסמכים, הטוענים כי המחלוקת הסתיימה בהודאה מצידו של שנדר, כי המשטרה צודקת בגרסתה.
בעקבות שיחה בין שנדר לקראדי ביום חמישי האחרון, טוען אמיר אורן, ביטלה הפרקליטות את איסור החקירה, וניצב מזרחי הורה לחדשה ולנקוט אמצעים שנמנעו עד כה מהחוקרים, כגון הוצאת צו לתפיסת מסמכים וגביית גרסה ממנהלי "הכשרת היישוב" ומגלעד שרון, ששמר עד כה על זכות השתיקה בחקירות קודמות.
אורן, הידוע כאחד מכתבי החצר של משה מזרחי, ביקש את תגובת הפרקליטות, שהכחישה בתגובתה כי היא זו שעיכבה את החקירה והפילה את האשמה על המשטרה.
הפרקליטות דווקא הורתה להאיץ החקירה
במשרד המשפטים זעמו על הידיעה החד-צדדית של אורן, והבהירו היום כי "מבירור מקיף שערכנו הן עם פרקליטת מחוז המרכז, עו"ד רחל שיבר, והן עם המשנה לפרקליטת המדינה דאז, עו"ד נאוה בן-אור, עולה כי שתיהן מכחישות בכל תוקף שהורו להפסיק את החקירה או שלא לקדמה. יתירה מזאת, לפחות אחת מבין השתיים דיווחה כי האיצה במשטרה, בזמן אמת, לנהל את החקירה האמורה".
עוד ציינו, כי בידיהם "תרשומת של שיחה עם אנשי המשטרה, המוכיחה כי הפרקליטות ביקשה לחקור ודווקא התנהלות פנים-משטרתית מנעה את קידום החקירה. על-רקע זה, ברורה פניית פרקליט המדינה למפכ"ל לקדם את החקירה האמורה".
"ברור", הוסיפו, "כי פרקליט המדינה לא הציג כל עמדה שגויה בפני המפכ"ל, בוודאי ובוודאי שלא נמסר לו כל דיווח דו-משמעי מפרקליטת מחוז המרכז, וממילא לא תלה זאת בדיווח שכזה".

תאריך:  06/12/2004   |   עודכן:  07/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
עמותת רופאים לזכויות אדם ומרכז אדווה דורשים לרשום בקובץ הבריאות שתי ילדות, שאבותיהם אזרחים ישראליים ואימותיהן גויות, כדי שניתן יהיה להעניק להן טיפול רפואי דחוף; טוענים: יש להקנות שירותי בריאות מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי לילדים גם במקרה של ספק, עד סיום בירור מעמדם
רנית נחום-הלוי
העתירה תונח הבוקר על שולחן בג"צ; לטענת ח"כ דורון: ההסכם מתעלם מפסקי דין קודמים בנושא, מצפצף על דוח מבקר המדינה ומהווה אפלייה בוטה כלפי שאר ילדי מדינת ישראל
רנית נחום-הלוי
ח"כ יגאל יאסינוב (שינוי) מציע, לאפשר לסטודנטים שנה קלנדרית אחת במהלך תואר אקדמאי, שבמהלכה לא ייקראו לשירות מילואים ויוכלו לווסת את עומס הלימודים והבחינות כרצונם; הצעת חוק נוספת שלו: להעניק הטבות מס לסטודנטים עובדים
נועם שרביט
ועדת הערר המחוזית של מחוז חיפה, קיבלה את הערר של חברת יונה אברך בע"מ; ועדת הערר קבעה, כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה לא היתה אמורה להתנות את הפקדת התוכנית בקבלת אישור משרד הבריאות
אורלי ממן
על-פי ההסכם: יוקפאו פיטוריהם של 200 עובדים זמניים ויאויישו המשרות עליהן התחייבה החברה; יצחק קאול, מנכ"ל בזק לשעבר, מונה למגשר בין הצדדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il