X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בזירת המט"ח אין סיבה לפיחות של ממש כלפי "סל המטבעות"; האינפלציה צפויה להמשיך בתוואי של שנת 2004 עם נטייה קלה למעלה- 1.5% עד 2%; הריבית עשויה לעלות באורח מתון החל מהרבע השני של 2005
▪  ▪  ▪

"האפשרות ששנת 2005 תהפוך לשנת בחירות במקום סוף 2006, עלולה להעלות באחת את רמת אי הוודאות. במצב כזה לא רק אמינות המדיניות הכלכלית עלולה להיפגע אלא גם תוכניות השקעה של משקיעים ונכונות הצריכה של הציבור, מה שעשוי להביא להתמתנות בקצב הפעילות הכלכלית. בהקשר זה יש להזכיר, כי חלק ניכר מהשינוי בתוצר הוא תלוי צריכה מקומית", כך אומרים כלכלני מיטב בסקירה מיוחדת לקראת 2005.
"אנו נוטים לנקוט בגישה שמרנית כרגע. משרד האוצר מניח כיום צמיחה בשיעור של 3.8% בשנת 2005, בנק ישראל נוקב ב-3.2% ואילו כלכלני מיטב מורידים את התחזית שלהם ומעריכים לפי שעה צמיחה בשיעור של 3% בלבד ב-2005".
"באשר לאבטלה, שיעורה החל רק לאחרונה לרדת מהרמה הגבוהה של 10.7% אך יש בכך כדי להטעות. שכן, מצב המשק השתפר בשנה האחרונה במידה ניכרת, מה שהביא לדרישה גוברת לעובדים ולהבנה של מובטלים שניתן, גם אם קשה, להשיג עבודה. להערכתנו, שיעור האבטלה ירד בשנה הקרובה עד לשיעור של כ-10%. אם שיעור הצמיחה יהיה אכן כ-3%, זה לא יתמוך בירידה של ממש באבטלה".
באשר לשער החליפין של השקל - לכאורה, יש סיבות טובות להניח, שצפוי פיחות בשער השקל, אומרים במיטב. ובכל זאת, להסיק מכל אלה שפיחות בלתי נמנע עומד בשער, תהיה טעות, מציינים כלכלני מיטב. להערכתנו, כך מיטב, תחום ההתנהלות של השקל כלפי סל המטבעות ב-2005 ינוע בטווח שבין 0% לבין פיחות של 1.5%, כאשר מול הדולר ומול האירו "ייחתך גורלו" של השקל כפונקציה של יחסי הכוחות שייקבעו ביניהם בשווקים הפיננסיים בעולם.
אינפלציה
האינפלציה בשנת 2004 תסתכם כנראה בטווח שבין 0.8% - 1.2%, הרבה פחות מהערכות החזאים. התרחיש המרכזי שלנו לשנת 2005, אומרים במיטב, הוא שמדד המחירים לצרכן ב-2005 ינוע בין 1.5% ל-2%. אין כיום במשק לחצים אינפלציוניים.
ריבית
לקראת 2005 עולה השאלה האם ביכולתו של בנק ישראל לשמר את שיעור הריבית הנוכחית. לכאורה, התשובה חיובית, שכן מדיניות בנק ישראל נועדה לשמור על יעד האינפלציה ויעד זה כרגע אינו עומד בסכנה. עם זאת, שני גורמים מאיימים על יציבות שיעור הריבית ברמה הנוכחית.
האחד - סכנת התערערות המשמעת התקציבית ונחישות המדיניות הכלכלית על רקע התערערות המצב הפוליטי- פנימי.
השני - המגמה של העלאת ריבית הפד בארה"ב מצמצמת את פער הריביות שעומד כרגע על 1.9% (3.9% בישראל לעומת 2.0% בארה"ב). מגמה זו מציבה אתגר למדיניות המוניטרית של בנק ישראל, במיוחד על רקע השוואת שיעורי המס בינואר 2005 והתערערות המצב הפוליטי בישראל.
מתוך הערכה שהריבית בארה"ב תעלה בתקופה הקרובה לשיעור של כ-2.5%, לא יהיה הכרח בהעלאת ריבית בישראל מנקודת ראות כלכלית טהורה. המדיניות המוניטארית של הנגיד תושפע הרבה יותר ממה שקורה בישראל מאשר ממה שקורה מעבר לים. משבר פוליטי - פנימי והקדמת הבחירות עשוי להביא להעלאת הריבית לכיוון של עד 5%.

תאריך:  06/12/2004   |   עודכן:  06/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
לטענת חברות הכנסת: חובה לוודא כי התרופות המיועדות רק לנשים ימצאו את מקומן בסל הבריאות; 15 חברות הכנסת חתמו על עצומה אותה העבירו לשר הבריאות; הפנייה נעשתה ביוזמת ח"כ גילה גמליאל
גלית יצחק
כך אושר אתמול בישיבת הממשלה; הרכישה תתבצע באופן מיידי במימון משרד האוצר; על שר הביטחון והשר לביטחון פנים לפעול להצטיידות הנדרשת של תרופות אנטי ויראליות עבור אנשי כוחות הביטחון
מירב לוי
כ-3,000 צליינים מניגריה, ינחתו בשבועיים הקרובים בארץ; משרד התיירות מעריך: עד סוף השנה יגיעו לישראל כ-15 אלף צליינים מניגריה
אלונה קורן
להערכתו, יישום המלצות ועדת בכר יפחית בצורה משמעותית את עמלות ההפצה של קופות הגמל וקרנות הנאמנות
אורלי ממן
יחידת שירותי מטבע של אגף שוק ההון באוצר הטילה היום קנסות בגובה 210 אלף ש"ח על נותני שירותי מטבע שהפרו את הוראות חוק איסור הלבנת הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il