X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלחץ העתירה לבג"צ, הודיע הערוץ הציבורי כי ישדר את קבוצת הנשים הבכירה של ישראל בכדורסל, החל משלב רבע הגמר האזורי, שיחל באמצע חודש ינואר הקרוב; השופטים קבעו, כי "מתכונת זו תישמר על דרך העיקרון גם בשנים הבאות"
▪  ▪  ▪

משחקי הבית והחוץ של קבוצת הנשים "אנדה" רמת השרון, במסגרת גביע היורוקאפ בכדורסל, ישודרו בשידורים ישירים בערוץ הראשון של הטלוויזיה, החל משלב רבע הגמר האזורי שיחל באמצע חודש ינואר הקרוב. כך הודיעה היום (ב', 6.12.04) רשות השידור לבג"צ. נוכח הצהרה זו, מחקו העותרים את העתירה.
כזכור, אגודת "אנדה" רמת השרון ועמותת ל.כ.ן, עתרו לבג"צ באמצעות עורכי הדין עדי זרנקין וגיל פורדס, בדרישה לקבוע קריטריונים שוויוניים לשידורי הכדורסל במפעלים האירופאים, בהם נוטלות חלק קבוצות ישראליות.
טוענים: ערוץ 1 הפר את ההסכם
בעתירה נטען, כי בעונת המשחקים הנוכחית, היה לקבוצת הנשים של רמת השרון הסכם עם מנהלי הטלוויזיה לשידור משחקי הקבוצה בגביע אירופה. ואולם, נטען, הסכם זה לא כובד על-ידי הרשות, והשידור הראשון בוטל בפתאומיות ימים ספורים לפני מועד המשחק, בטענה של מצוקה תקציבית.
העותרים טענו, כי טענת המצוקה הכלכלית של הרשות כביכול, נגועה בחוסר תום-לב, מאחר ומלוא תקציב הספורט מוענק לקבוצות הגברים בסכומים אדירים. אין מדובר על "מצוקה תקציבית", אלא על "העדפה תקציבית" לגברים בלבד.
העותרים ביקשו מבית המשפט להקדים את הדיון בעתירה שנקבע לסוף חודש ינואר, כדי שלא תהפוך לתיאורטית בלבד, והשופט מישאל חשין נענה לבקשה והקדים את מועד הדיון.
השופטים הורו לרשות השידור לשפר את ההצעה
בדיון הקודם שהתקיים בסוף חודש ספטמבר, הציעה עו"ד חני אופק מפרקליטות המדינה, המייצגת את רשות השידור, לשדר את משחקיה של רמת השרון רק משלבים מתקדמים של היורוקאפ. השופטים חשין, ביניש וחיות, ניסו לתווך בין הצדדים ולאחר מו"מ ארוך ביקשו מרשות השידור לשקול אפשרות להרחיב את זכויות השידור של כדורסל נשים מעבר להצעה האמורה.
השופט חשין אמר אז בדיון, כי מחלקת הספורט של רשות השידור מתנהגת כאילו היתה ערוץ 2, והוסיף כי שיקולים של רייטינג אינם השיקול היחיד לקביעת שידורים. השופטת אסתר חיות דרשה לשדר את משחקי הנשים החל מהשלב הראשון של המפעל האירופי.
בג"צ קבע היום, כאמור, כי משחקי קבוצת הנשים הבכירה של ישראל בכדורסל ישודרו בערוץ 1 בעונת 2004/5. בהחלטתם, כתבו השופטים כי "מתכונת זו תישמר על דרך העיקרון גם בשנים הבאות. הצהרה זו חלה הן על משחקי הבית של נציגת ישראל והן על משחקי החוץ, ככל שהדברים אמורים ברשות השידור".
כן צויין בהחלטה, כי "רשות השידור תוסיף ותעשה לקידום הענין הציבורי בספורט נשים מתוך חתירה לשוויון השידור בינו ובין ספורט הגברים".
יו"ר רמת השרון, רחל אוסטרוביץ', אמרה בתום הדיון בבית המשפט: "אנו שמחות וגאות בניצחון שלנו. זהו יום גדול לספורט נשים ולחשיפתו בטלוויזיה. מאבק של שנים נשא פרי. כל אוהדי הספורט במדינת ישראל, כמו גם הספורטאיות ייהנו מההחלטה. הפסיקה הזו היא נדבך נוסף בחברה צודקת ושיוויונית".
בג"צ 8021/04 א.ס. ל.כ.ן רמת השרון ואח' נ' רשות השידור

תאריך:  06/12/2004   |   עודכן:  26/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ארגון 'בצלם' מפרסם היום עדויות קשות על פעילות כוח של יחידת העלית בסוף השבוע בג'נין; לפי תחקיר הארגון, הכוח ירה למוות במבוקש פצוע לאחר שנשקו כבר נלקח ממנו; בצה"ל מינו צוות מיוחד לבדיקת נסיבות האירוע
עומר שיקלר
אמר את הדברים בוועידת ישראל לעסקים בתל אביב; הדגיש כי עזיבת עזה היא דבר הכרחי; "רק ממשלה יציבה תוכל לבצע את ההינתקות ולממש את הרפורמות הכלכליות"; הדגיש כי יפעל להקמת קואליציה עם העבודה והמפלגות הדתיות; "בשנת 2005 נקצור את הפירות"
נועם שרביט
שחר דביר-זליגר הורשע גם בשמירת לבנות החבלה אותן נתבקש להעביר לאיציק פס ומתי שבו; השופט: ניכר בו כי מאז שנעצר, הביע חרטה על מעשיו ואף עזר בסיכול פיגועים נוספים; "הפעילות הטרוריסטית מבית אף פוגעת בתדמיתה של המדינה הנלחמת בטרור הפלשתיני המכה בנו חללים"
מיכאל דבורין
בשבוע שעבר קפצה חברתו בת ה-14 של הנער אל מותה; הנער הואשם בגרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי משפט; מכתב האישום עולה כי הנער ידע על כוונות הנערה אך לא עשה דבר כדי לעצור אותה
נועם שרביט
כך טוענת עו"ד מירב ישראלי, במסגרת ערב עיון משותף של המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; יוזמי ערב העיון טוענים: הצעת חוק ההתיישנות, המציעה לקצר תקופה זו מ-7 ל-4 שנים, פוגעת בנגישות קבוצות חלשות באוכלוסיה למערכת המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il