X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוניברסיטת לונדון יצאה בקריאה להחרים מדענים ישראלים; פרופ' דויד גרוס: שערוריה בלתי נסבלת ומגעילה
▪  ▪  ▪

"שערוריה בלתי נסבלת ומגעילה", כך הגדיר חתן פרס נובל בפיסיקה לשנת 2004, פרופסור דויד גרוס, את הקריאה שיצאה מאוניברסיטת לונדון להחרים מדענים ישראלים.
"לא יעלה על הדעת לבודד מדענים", אמר פרופ' פראנק וילצק, אף הוא חתן פרס נובל בפיסיקה לשנת 2004. מזכיר האקדמיה השוודית המלכותית למדעים, גונר קויסט אמר בתגובה: "יש לשמור על האקדמיה נקיה לחלוטין מפוליטיקה".
הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה היום (יום ג', 7.12.04) בשטוקהולם בה השתתפו חתני פרס נובל ויותר ממאה עיתונאים מרחבי העולם.
בתשובה לשאלה כיצד יש לעודד צעירים לפנות למדע, השיב פרופ' אברהם הרשקו מהפקולטה לרפואה בטכניון וחתן פרס נובל בכימיה לשנת 2004: "סקרנות, בראש ובראשונה. אני נרגש היום כפי שהתרגשתי לפני 30 שנה, כאשר מתקבלת תוצאה חיובית לניסוי".
עמיתו למחקר ולפרס, פרופ' ארוין רוז, הוסיף: "למנחה של החוקרים הצעירים תפקיד מאוד חשוב. הוא צריך לרגש את הסטודנט. זהו תפקידו העיקרי".
ואילו חתן הפרס השלישי בכימיה, פרופסור אהרן צ'חנובר מהפקולטה לרפואה בטכניון, הדגיש: "אנו, במדע, צועדים כל העת במקדש הידע. אברהם הרשקו ואנוכי באים מעולם הרפואה. שם ישנו הפציינט ואנו פועלים למענו, מנסים למצוא מזור למחלות המאיימות עליו".
השיטה האמריקנית מאפשרת מוביליות רבה בין האוניברסיטאות
באשר לדומיננטיות האמריקנים בין מקבלי פרס נובל לדורותיו, אמר פרופ' דויד גרוס כי התשובה טמונה בשיטה האמריקנית, המאפשרת מוביליות גדולה בין האוניברסיטאות. פרופ' אדוארד פרסקוט, חתן פרס נובל בכלכלה לשנת 2004, השיב כי לדעתו התשובה היא עידוד המצווינות בארה"ב, ותחרותיות רבה.
פרופ' אברהם הרשקו הדגיש כי גם ידידותה הרבה של אמריקה לזרים מביאה אליה את טובי החוקרים מרחבי העולם. ואילו פרופ' אהרון צ'חנובר שם את הדגש בתשובתו על העידוד הממשלתי והתקציבים הרבים המוזרמים על-ידי הממשל האמריקני לאוניברסיטאות ולמחקר המדעי.

תאריך:  07/12/2004   |   עודכן:  07/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות, אלונה קורן
החלה היום את הניסוי במסגרתו חוברו הבוקר עשרות משתמשים; בשבועות הקרובים תרחיב את פעילותה בתחום ותביא לציבור את הבשורה הטמונה בטכנולוגיה החדשה; מנכ"ל בזק בינלאומי: "כמובילת שוק בתחום האינטרנט המהיר בזק בינלאומי מתכוונת גם להוביל את שוק ה-VoIP בישראל"
הדר פרבר
הכנס השנתי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות יעסוק השנה בדרכי התנהלות התקשורת הישראלית בנושאים שונים
הדר פרבר
המנכ"ל, מוטי שקלאר: "נחצו קווים אדומים - לפידיון שבויים אין מחיר כספי"; טוען כי לתקשורת תפקיד של הבניית המציאות וכי תשלום על "הסיפור" של עזאם עזאם מהווה 'הזניית' הערך של פדיון שבויים; ערוץ 10: מדובר במתקפה תמוהה
נועם שרביט
החברה הבריטית, מהמובילות בעולם בתכנון מכוני טיהור שפכים, תובעת 10 מיליון ש"ח בגין הפרת חוזה, הפרת זכויות יוצרים, הפסד מוניטין ורווח ועילות נוספות; טוענת: א.צ.ו.מ. בע"מ ומנהליה הציגו מצגי שווא והסתירו מאיתנו מידע, שאם היינו יודעים אותו, לא היינו חותמים על ההסכם
מירב לוי
התוכנית עמדה על הפרק זמן רב אך הוקפאה בשל קשיים כספיים; נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר ציין כי יסייע בהקמת בית הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il