X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועמ"ש של העבודה, אלדד יניב, סירב לייצג את פרס; פרס נאבק עתה במוסד לבירור עתירות שכפה עליו לכנס את מרכז העבודה לקביעת מועד לפריימריז לראשות התנועה; המתנגדים למהלכיו: פרס הוא הפודל של שרון הנובח לעבר אדונו
▪  ▪  ▪

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שמעון פרס, מנסה לטרפד כינוס מרכז העבודה, האמור לקבוע מועד לעריכת הצבעה בשאלה מתי ייערך הפריימריז לראשות התנועה. הכינוס קבוע ליום ראשון (12.12.04).
פרס יוצא למאבק חסר תקדים נגד מפלגתו שלו ונגד המוסד לבירור עתירות, שכפה עליו לכנס את מרכז המפלגה כדי להצביע בהצבעה חשאית על המועד לבחירת יו"ר העבודה וכינוס ועידת העבודה לדיון בתקציב. בכך מנסה פרס למנוע את חזרתו של אהוד ברק לראשות המפלגה.
ח"כ פרס נבחר ליו"ר מפלגה זמני עד נובמבר 2006, אולם הוגשו שלוש הצעות להקדמת הבחירות [פברואר 2005, אפריל 2005, נובמבר 2005]. אלו יועלו כהצעת-החלטה להצבעה ביום ראשון הקרוב. ח"כ פרס, כאמור, המנסה למנוע מהלך זה, ביצע במהלך היום סדרה של פעולות.
את בוקר יום ג' החל בתקיפת המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה, כאשר טען ששניים מהדיינים נגועים בניגודי עניינים. מלשכת פרס נמסר, כי הוא מתכוון לעתור נגד פסיקת המוסד לבירור עתירות. לשם כך שכר פרס את שירותיו של עו"ד חיים כהן, כדי שייצגו בהליכים המשפטיים המתקיימים במוסדות המפלגה. היועץ המשפטי של העבודה, עו"ד אלדד יניב, סירב לייצג את פרס בהליכים אלה בנימוק שהוא מחוייב, בראש וראשונה, למוסדות העבודה.
במקביל הוציא פרס הזמנות לכינוס מרכז המפלגה, ככל הנראה על-מנת לבטל את החלטת המוסד לבירור עתירות, שקבע כי המרכז יקבע מועד לקיום פריימריז. בכינוס פעילי העבודה מאזור הדרום הזהיר פרס, כי כל עיסוק עכשיו בנושא בחירות לראשות התנועה, עשוי למנוע אפשרות להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, הדבר ימנע את ביצוע פינוי עזה ופינוי ישובים מצפון השומרון. במקרה כזה, אמר, "האשמה על אי ביצוע ההינתקות תיפול עלינו. הציבור לא יבין מדוע מריבה פנימית חשובה יותר מהוצאת חיילים מעזה".
המתנגדים למהלך פרס: הוא פודל של שרון ונובח לעבר אדונו
ח"כ מתן וילנאי, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, הודיע כי יפעל לטרפוד מהלכי פרס. לדבריו, דווקא ההתנהלות הנוכחית מחזקת את הצורך בבחירת יושב-ראש ובמינוי מזכ"ל למפלגה. במקום לעסוק בחיזוק המפלגה, התריע, עוסקים בתרגילים למנוע הליכים דמוקרטיים.
יו"ר "העבודה האמיתית", דני כהן, אמר: "פרס ממשיך להתנתק מהמציאות ולהתנהג כדיקטטור סהרורי. הוא מאבד את עשתונותיו, רומס את הדמוקרטיה, מאיים לכל עבר, וממשיך את זחילתו המבזה לממשלה. אין גבול לתאוות השלטון של פרס המוכן לחסל את מפלגת העבודה למען תפקיד שר לענייני כלום בממשלת הכישלון של שרון. פרס במעשיו מתנהג כ'פודל' של שרון וראש מחנהו במפלגת העבודה, אשר נובח לכל עבר את דברי אדונו".
מי יספק את הדרמה הפוליטית: הליכוד או העבודה
פחות משתי יממות לפני כינוס ועידת הליכוד שחבריה יכריעו בשאלת הרחבת הקואליציה בצירוף מפלגת העבודה - במערכת הפוליטית מעריכים כי ראש הממשלה, אריאל שרון, יצליח לקבל את אישור הוועידה לפתוח במו"מ, ואת הדרמה הפוליטית יספק דווקא מרכז מפלגת העבודה. במפלגת העבודה הולכת ומתגבשת חזית רחבה נגד פרס, לקראת ההצבעה ביום א' הקרוב. החשש הוא, כי מרכז העבודה יימנע כניסת העבודה לממשלה.

תאריך:  07/12/2004   |   עודכן:  08/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך אומר ח"כ אלי אפללו עקב מצבו הבריאותי; ח"כ אפללו נעדר מפעילות פרלמנטרית מזה חודש; לאחרונה עבר שני ניתוחים להסרת גידולים שפירים בראשו; הציפייה היא, שח"כ אפללו ישוחרר בקרוב לביתו; חקיקת חוק להשעיית ח"כ חולה - בעייתי עד בלתי אפשרי
אורלי ממן
ביקר את משרד התקשורת על שלא עידכן את רשות הדואר בדבר קיומו של הסכם המתגבש בין המשרד לחברת אביב שיגור; טען גם כנגד אי-צירוף גורמים נוספים לדיוני הוועדה הציבורית לקביעת תעריפי הדואר
גל ברגר
כך מדווח הבוקר עיתון ערבי היוצא במפרץ מפי דיפלומטים בקהיר; לפי הדיווח, קהיר וירושלים סיכמו ביניהן שלא לפרסם את שמו עד להכרזה הרשמית; גורמים בכירים בירושלים אמרו הבוקר כי הביקורת הפנימית במצרים על שחרור עזאם עזאם עודדה הדיווחים האופטימיים מקהיר
אלונה קורן
"מניית זהב" של צים ישראל תופקד בידי שר התחבורה ושר האוצר
גל ברגר
נשיא אירן הגיע אתמול לאחד המפגשים הסוערים שידע בקריירה שלו; הוא ספג מטר של גידופים מעשרות סטודנטים שהמתינו לו באוניברסיטת טהראן לדיון על הרפורמות שמעולם לא ביצע; בטון מתנצל אמר להם: "למרבה המזל, בקרוב אני מסיים את כהונתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il