X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגיב לדבריו של שקלאר כי התשלום לעזאם עזאם אינו מקובל וטען כי שקלאר פגע באתיקה העיתונאית וכי עליו להתנצל בפני עובדי ערוץ 10
▪  ▪  ▪

מנכ"ל חדשות 10, רם לנדס, פנה (ד', 8.12.04) במכתב למנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מוטי שקלאר בעקבות דבריו על רכישת בלעדיות על דבריו של עזאם עזאם לערוץ. "נדהמתי לקרוא את מכתבך לערוץ 10 בעניין התשלום לעזאם עזאם, ואת 'חששך' שתוכן מהדורות החדשות בערוץ יקבע על-פי תשלום".
מהמכתב עולה, כי דבריו של מנכ"ל הרשות עוררו את זעמו וגרמו לו להתבטא בחריפות: "דבריך מעוררים אי נוחות, בלשון המעטה, ונודף מהם ריח רע של דיקטטורה מחשבתית".
לטענתו נכשל ששקלאר "במבחן הפשוט של עקביות ומידתיות.
הרי תשלום עבור חומר עיתונאי אינו מעשה חדש בעיתונות הישראלית. ואתה הרי שתקת כאשר בערוץ 2 שולם כסף תמורת ראיון עם פושעים שהורשעו בעבירות של גניבה וייבוא סמים... האם דווקא התשלום לעזאם עזאם, שמנסה לשקם את חייו, הוא, כלשונך, 'מקרה חמור ביותר של הזנייה וחציית הקווים האדומים'?"
בעיקר הוטרד המנכ"ל מהפגיעה באתיקה: "העיקרון החשוב ביותר בעיתונות, והקשה ביותר להגשמה, הוא ההכרה בכך שיש יותר מדעה אחת, וגם לדעה ההפוכה לשלך יש זכות קיום. בשם עיקרון זה הוזמנת והופעת באולפן חדשות 10 ותקפת ללא מגבלה את החלטת מנהלי ערוץ 10 לרכוש את הראיון. בשם העיקרון הזה מאפשרת חברת החדשות של ערוץ 10 ביטוי מלא לכל הגוונים והדעות של הקשת הפוליטית והחברה הישראלית, בעייתיים ככל שיהיו.
סגנון ההתבטאות משולח-הרסן שבו נקטת מעיד כי אינך מכיר בכך שיכולה להיות דעה הפוכה לשלך".
"זו דיקטטורה מחשבתית", חזר וכתב, "והיא נוראה באותה מידה כשהיא ננקטת בגלל דעה פוליטית, כלכלית, או מוסרית כביכול. ובכלל, כמי שמתיימר לשפר את החברה הישראלית, ראוי שתדע כי סגנון הוויכוח הציבורי, והסובלנות לדעות שונות, חשוב יותר, משמעותי יותר, קדוש יותר, מתשלום למרואיין".
המכתב החריף בסיומו, ולנדס הוסיף, כי הוא תקווה כי בתפקידו החדש, ינהג שקלאר בדרך מקובלת יותר: "באחרונה פורסם כי אתה עתיד להתמנות לראשות אחד מארגוני התקשורת החשובים ביותר בישראל. אני מקווה שתצליח בתפקידך החדש ובעיקר שתדע ללמוד מערכי העיתונות הנהוגים בחדשות 10, ולא מהכוחנות צרת האופקים שבאה לידי ביטוי בסגנון מכתבך... אני בטוח שתדע להתבונן במעשה ידיך, ותבין שנכשלת כשלון חרוץ בדרך שבה בחרת להביע את עמדתך".
לסיום, דרש לנדס את התנצלותו של שקאלר - בפומבי - בפני העובדים של ערוץ 10 על סגנון דבריו.

תאריך:  08/12/2004   |   עודכן:  08/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בחודש מרס תתחיל עונה שלישית של כוכב נולד עם מסלולים חדשים למתמודדים
מירב לוי
מבקשת פיצוי של 8 מיליון ש"ח; כתב התביעה מפרט את הורדת המחירים הדרסטית של אל-על עם תחילת טיסותיה של ישראייר והעברת דפלק המכירות של ישראייר בשדת התעופה JFK לדלפק מרוחק; אל-על בתגובה: חלקה של ישראייר בתחרות זו הוא שולי ולא משמעותי
גל ברגר, רנית נחום-הלוי
הללו נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים או עקב טעות בזיהוי; קצין בכיר בצה"ל אמר היום, כי לצד סיכול למעלה מ-100 פיגועים ומעצר של כ-2,000 מבוקשים, צה"ל מבצע הקלות לפלשתינים; ראש הממשלה: לא להיתפס לבהלה ולפקפק בצה"ל
נועם שרביט
שני השותפים פורשים מהמשרד לאחר 10 שנים שעבדו בו, מתוכן 4 שנים כשותפים; לדבריהם, הם חשים כי מיצו עצמם במסגרת הנוכחית ובכוונתם להקים משרד עצמאי שיטפל בחלק ניכר מהלקוחות שגייסו בשנים האחרונות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
במסגרת ההצעות של האיחוד, אזורים רחבים בים הצפוני באזור בריטניה וסקנדינביה ייחסמו לדיג בקלות למטרות מסחריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il