X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד הלך רוח השחיתות הולך ומחמיר; הציבור סבור כי רמת השחיתות לא תשתנה או אף תגבר; ישראל מתקרבת למדינות בהן השחיתות במפלגות הפוליטיות נחשבות לגבוהות ביותר
▪  ▪  ▪

יום המאבק בשחיתות מצוין היום (ה', 9.12.04) ברחבי העולם. 'מדד הלך רוח השחיתות' של ארגון השקיפות הבינ"ל לשנת 2004 מוצא: המצב אצלנו מחמיר.
באופן אולי לא מפתיע, עולה מהדוח כי המפלגות בישראל הן הגוף המושחת ביותר בארץ. הן זכו מהציבור לציון המפוקפק 4.3 בסולם של 1-5 - מההגון למושחת (5). הכנסת נתפסת אף היא כגוף מושחת ביותר ודורגה במקום השני עם הציון 4.3.
מוסדות הדת בישראל דורגו על-ידי הציבור במקום השלישי בדרוג המושחתים, ומס-הכנסה דורג רביעי. למקום השישי נכנסו השנה בסערה העמותות בישראל שקיבלו 3.2 נקודות. במקום המחמיא ביותר מבחינת דעת הציבור לגבי רמת שחיתותו (15) דורג גוף המצוי בימים אלו בעין הסערה: צה"ל עם 2.3 נקודות.
הציבור פסימי
עוד עולה מהסקר שפורסם היום, כי 88.0% מהציבור בישראל סבור כי רמת השחיתות לא תשתנה או תגבר (בעולם 85.0%). לא הטרור ואף לא רמת ההכנסה מדאיגים את הציבור ברמה כזו, כמו שמדאיגה אותו השחיתות הרבה. זו מטרידה את הציבור אף יותר מאיכות הסביבה ומהשחיתות בחיים הפרטיים ואף מהאינפלציה.
לדברי יו"ר שבי"ל, המשפטן פרופ' יוסף גרוס, ברוב המדינות המפותחות השפעת השחיתות היא נמוכה מאד. בישראל לעומת זאת 4 מתוך 10 ישראלים אומרים שלשחיתות יש השפעה משמעותית ויומיומית על אורח חייהם. הסקר מתפרסם כחודש וחצי לאחר מדד השחיתות העולמי שפרסם TI לאחרונה ולפיו, ירדה ישראל בדירוג העולמי אל המקום ה-26 מן המקום ה-21 שבו הייתה בשנה שעברה.
"מהסקר עולה שהציבור בישראל לא צופה כל שינוי במצב. זאת ועוד, לפי הציון שמקבלות המפלגות הפוליטיות מהציבור, ישראל מתקרבת למדינות שבהן השחיתות במפלגות הפוליטיות נחשבות לגבוהות ביותר כאקוודור, ארגנטינה, הודו ופרו שקיבלו בסקר ציון של מעל 4 בסולם של 5 (הציון 1 אומר שאין במדינה שחיתות). אקוודור קיבלה את הציון 4.9 והציון של ישראל הוא 4.3. במדד השחיתות בקרב המחוקקים, ישראל קיבלה את הציון 4.1".
התקשורת - מקום 'טוב' באמצע
תוצאות נוספות מסקר ה-GCB: לגבי ישראל: המושחתות ביותר הן כאמור המפלגות פוליטיות - 4.3; 2. הכנסת - 4.1; גופים דתיים - 3.8; מס הכנסה - 3.3; השרות הציבורי - 3.2; עמותות - 3.2; עסקים ומגזר פרטי - 3.1; מכס - 3.1; תקשורת - 3.1; שירותי בריאות - 3.1; מערכת הרישוי - 3.1; משטרה - 3.0; מערכת החינוך - 2.7; המערכת המשפטית - 2.7; ובמקום האחרון המחמיא מדורג הצבא - 2.3.
מסכם פרופ' רן לחמן מהפקולטה לניהול של אונ' תל-אביב ומבכירי שבי"ל ישראל: "גם השנה מצביע הברומטר כי החלשים הם המושפעים ביותר מהשחיתות, גם בחייהם הפרטיים. האנשים בעולם עדיין פסימיים לגבי הירידה ברמת השחיתות. בהשוואה בין תוצאות 2004 ותוצאות אשתקד ניתן לראות בברור כי בכל העולם יש בעיה חמורה של שחיתות בעיקר בתחום הפוליטי, המשפטי והמשטרתי. בכל העולם רוב העם חושב כי אין סיכוי שהשחיתות תקטן".
הסקר החדש - ברומטר השחיתות העולמי (GCB) פורסם היום על-ידי ארגון "שקיפות בינלאומית" (Transparency International) המיוצג בישראל על-ידי ארגון שבי"ל שבפקולטה לניהול באונ' תל-אביב. הסקר נערך בחודשי הקיץ האחרון ב-64 מדינות מפותחות ברחבי העולם ובכלל זה ישראל על-ידי חברת הסקרים הבינלאומית גאלופ. לסקר רואיינו בכל מדינה כ-500 אזרחים מעל גיל 18 המהווים מדגם מדעי מייצג. הוא בחן את הלך הרוח בציבור לגבי מצב השחיתות במדינתם.
זהו הארגון הבינ"ל היחיד שאינו ממשלתי ומקדיש את פעליו למלחמה בשחיתות ולקידום חברה אזרחית וממשלות לקואליציה גלובלית משותפת.
המדד מתפרסם אחת לשנה, מזה שמונה שנים, והוא נקבע בעזרת מכוני מחקר, בכל מדינה, אשר עוקבים ברציפות אחר תופעות של קשרי שוחד ושחיתות בין עסקים וממשל בתוך המדינות המדורגות במדד, וכן לפי תופעות של אי שקיפות מידע. הדירוג נקבע על-פי סקרים והערכות הנערכים בקרב אנשי אקדמיה, המגזר העסקי ואנליסטים.
אתר ארגון שקיפות בינ"ל www.transparency.org

תאריך:  09/12/2004   |   עודכן:  09/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך אישרה אתמול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל-אביב; מהעירייה נמסר ל-Nfc כי הוחלט להוסיף שתי קומות לבניין הישן בן 12 הקומות; עוד נמסר כי העבודות תחלנה בעוד כשנה והן צפויות להימשך בין 2 ל-3 שנים
מירב לוי
זאת על-מנת להבטיח מעבר נוח ומהיר של אלפי צליינים ותיירים לירושלים ולבית לחם; הצוותים יהיו אחראים על הקשר עם גורמי הביטחון, סוכני הנסיעות והתיירים
אורלי ממן
ההסכם יאפשר הרחבת סל השירותים של שתי החברות ע"י מתן פתרונות משותפים בתחום ה- Outsourcing
נועם שרביט
חברת 'אלמוג כ.ד.א.י', העוסקת בייזום פרויקטים במקרקעין ובביצוע עבודות בניה קבלניות, טוענת: לאחר שחתמנו חוזה עם 'קשת' לביצוע עבודות שלד של מרכז המוקם בפרויקט שליד נתב"ג, היא הפרה ההתקשרות והעבירה את הביצוע לחברה אחרת
יפעת גדות
תמונות של פסל החירות שתוכנן ועוצב על-ידי אמן צרפתי מוצגות במוזיאון בפריס; התערוכה מציינת את יום השנה למותו של מי שעיצב את הסמל האמריקני המפורסם ביותר בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il