X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילת השמאל הקיצוני, שהועברה השבוע ממעצר "מינהלי" למעצר "פלילי", טוענת כי המגע הפיסי ואמצעי חקירה אחרים הננקטים נגדה נועדו לשבור אותה; פרקליטתה טוענת, כי הוגשה תלונה בגין הטרדה מינית; בג"צ ידון בשבוע הבא בעתירת "ידיעות אחרונות" הדורש לראיין את פחימה; השב"כ: כל עוד היא נחקרת - אין ראיונות
▪  ▪  ▪

פעילת השמאל הקיצוני טלי פחימה, שהוחזרה השבוע ממעצרה המינהלי למעצר "פלילי", טוענת כי "החוקרים והסוהרים הגברים באים עימה במגע הדוק מדיי, הכולל מגע פיסי". את הדברים העבירה פחימה באמצעות פרקליטתה, עו"ד סמדר בן-נתן.
פחימה, מזכירה תל אביבית בת 28, התפרסמה בשנה האחרונה כידידתו של המחבל המבוקש זכריה זביידי, ראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין. היא נעצרה ב-10 באוגוסט בעת שניסתה להיכנס לשטחים דרך מחסום עינב. מאז האריכו בתי המשפט את מעצרה, אולם הפרקליטות לא הגישה נגדה כתב אישום, בנימוק שהדבר יחשוף מקורות מידע.
משכך, החליט שר הביטחון, שאול מופז, לעצרה במעצר מינהלי ל-4 חודשים, וזאת בעקבות המלצתו של אלוף פיקוד העורף, יאיר נוה. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, אישר את המעצר המינהלי, כשקבע כי מהחומר החסוי עולה שפחימה נחושה בדעתה לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות ולא ניתן להסתפק במעצר-בית בעניינה. בית המשפט העליון דחה את ערעורה של פחימה על ההחלטה.
פחימה מועברת למעצר "פלילי"
ביום ראשון השבוע, הודיעה לפתע המשטרה כי פחימה מוצאת ממעצרה המינהלי ומובאת להארכת מעצר "פלילית" (על-פי חוק סדר הדין הפלילי), בעקבות מידע חדש שנתקבל בעניינה, המייחס לה חשדות אחרים - חמורים יותר.
בית משפט השלום באשדוד נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרה של פחימה ב-12 יום. השופט אריאל חזק כתב בהחלטתו, כי "כל הראיות שהוצגו לבית משפט היום, הינן ראיות חדשות שהושגו לאחר תום מעצרה של המשיבה בהליכי המעצר הקודמים בפני בית משפט".
גם החשדות, הוא ציין, הם שונים: "בעבר, בניגוד להיום, [היא] נחשדה בקשירת קשר לביצוע פשע ובהפרת הוראה חוקית וכיום, חשודה המשיבה, בין היתר, בסיוע לאויב בזמן מלחמה ובמסירת מידע לאויב". הוא הוסיף כי "שחרור המשיבה בשלב זה של החקירה, עלול לשבש מהלכי החקירה ואף עלול לסכן את שלום הציבור".
אזיקים במשך שעות
פחימה הועברה מכלא הנשים "נווה תרצה", שבו שהתה במעצר מינהלי, לכלא שקמה באשקלון, שרבים מאסיריו ביטחוניים. כעת טוענת פחימה, כי חוקרי השב"כ משתמשים באמצעים מיוחדים "לכבודה", ובין היתר במניעת שינה ומזון, כבילה מכאיבה באזיקים למשך שעות ואפילו הטרדות מיניות. תלונה שהגישה פחימה בנושא זה נמצאת כעת בשלבי בירור.
בפגישה עם פרקליטתה, התלוננה פחימה על שהחוקרים כובלים אותה באזיקים למשך שעות ארוכות. עו"ד בן-נתן מספרת, שגם במהלך פגישתן של השתיים היתה פחימה כבולה באזיקים ועל ידיה ניכרו סימנים אדומים. לדבריה, הסוהר סירב לבקשתה להסיר את האזיקים, בטענה ש"אלו הן ההוראות". היא מציינת, כי בג"צ כבר אסר על כבילת נחקרים כאמצעי לחץ וקבע כי "איזוק מכאיב הוא מעשה אסור" (בג"צ 5100/94).
סימנים אדומים על המצח
עוד טוענת פחימה, כי מונעים ממנה ללכת לשירותים בזמן החקירה, האורכת שעות ארוכות. לטענתה, אחד מחוקרי השב"כ אמר לה כי מניעת הליכה לשירותים מותרת לפי החוק או הוראות השב"כ. היא אף מלינה, כי למרות שהיא נחקרת גם בלילה עד השעות הקטנות, מאלצים אותה לקום לספירת הבוקר, וכשאינה עושה כן, שוללים ממנה סיגריות למשך 4 ימים.
עו"ד בן-נתן מספרת עוד, כי על מצחה של פחימה ניכרים סימנים אדומים, כתוצאה מכיסוי עיניים מהודק המוצמד לראשה כאשר היא מובלת בתוך מתקן המעצר.
פחימה טוענת, כי נרמז לה שהתנאים להם היא זוכה והאמצעים הננקטים נגדה מהווים תגובה חקירתית-עונשית להחלטתה לשמור על זכות השתיקה, על-אף שזו מוקנית לה על-פי חוק.
בג"צ ידון בעוד שבוע בעתירת 'ידיעות אחרונות'
בתוך כך, ביום רביעי השבוע ידון בג"צ בעתירה שהגישו העיתון "ידיעות אחרונות" והכתבים גידי ויץ ויובל קרני, הדורשים להורות לשירות בתי הסוהר, לאפשר להם להעביר לטלי פחימה מכתב ובו שאלות.
העתירה הוגשה לאחר ששב"ס סירב לאפשר לכתבים להיפגש עם פחימה במעצר ולהעביר לה שאלות בכתב. הכתבים ניסו לשלוח לה שאלות בדואר רגיל, אולם בשב"ס סיכלו את הניסיון לראיינה. דובר השב"ס מסר לעותרים, כי ההחלטה שלא לאפשר ראיון עם פחימה התקבלה על-ידי השב"כ.
העותרים טוענים, באמצעות עורכי הדין פז מוזר ורינת מודיאני, כי "זו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שצעירה, אזרחית ישראלית, יהודיה, נעצרת במעצר מינהלי, ונחשדת בסעיפי אישום החמורים ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל". הם הוסיפו, כי הם "רואים עצמם כבעלי הזכות, ואף בעלי החובה המקצועית, לדווח לציבור על פרשת מעצרה המינהלי של פחימה, וגם על פרטים אחרים הקשורים לדמותה הציבורית והפרטית".
בין יתר השאלות שביקשו כתבי העיתון לשלוח לה: "איך חשת מול הריסותיה של העיר ג'נין?", "האם זביידי שיתף אותך בתהליך הנפשי שעבר מנער המשחק בתיאטרון למפקד גדודי חללי אל-אקצא?", "מדוע הצבעת לשרון בבחירות האחרונות?", "האם רודפים אחרייך ואחרי ואנונו בגלל מוצאכם המזרחי?", "מה דעתך העקרונית על פיגועי ההתאבדות של הפלשתינים?", ועוד.
השב"כ: כל עוד היא נחקרת - אין ראיונות
ממשרד ראש הממשלה, האחראי על דיברור השב"כ, נמסר ל-Nfc בתגובה כי כל עוד פחימה נתונה בחקירה, לא יוכלו כלי התקשורת לראיין אותה בכך דרך שהיא. לגבי הטענות על הטרדות מיניות או מגע גופני של חוקרי השב"כ, טרם נמסרה לנו תגובה.
בג"צ 9864/04 ידיעות אחרונות ואח' נ' שירות בתי הסוהר ואח'

תאריך:  09/12/2004   |   עודכן:  09/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אלמוני חמוש באקדח עלה על במה במהלך הופעת רוק כבד ופתח באש לעבר הצופים; היורה נורה ונהרג על-ידי המשטרה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אוסרת שיווק משחק אשר מתאר את טייוואן, הונג קונג ואזורים נוספים כמדינות נפרדות ולא כחלק מסין
מירב לוי
החברה משווקת את מוצרי חברת השכר סאן-דור - נתיבי אוויר בינלאומיים; באתר ניתן להזמין טיסות ומגוון של חבילות נופש בחו"ל
יפעת גדות
בניגוד לדעות הקודמות, מתברר, שרבים מהסובלים מריח פה בואש סובלים מדלקת שקדים כרונית הנוצרת על-ידי חיידקים בשקדים; מנהל מח' א.א.ג במרכז רפואי ספיר פיתח שיטה היכולה להביא מזור לבעיה מטרידה זו
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מכונית תופת נוספת התפוצצה בשוק במוסול שבעירק; מטר של מרגמות פגעו באזור שגרירות איטליה ובסיס משמר לאומי עירקי בבגדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il