X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקשת ערעור קודמת נדחתה על-ידי ביהמ"ש העליון לפני כשבועיים; טוען- נשללת זכותו לערעור המוקנית לו מכוח החוק במשפט הישראלי
▪  ▪  ▪

השר לשעבר, יצחק מרדכי, שב וביקש (ה', 9.12.04) מבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בהחלטה שלא לאפשר לו לערער על הרשעתו במעשה מגונה. מרדכי טוען, כי החלטת בית המשפט לדחות את בקשתו שוללת את זכותו לערער על הכרעת הדין שהרשיעה אותו בביצוע מעשים מגונים. וזאת, למרות שזכות הערעור מוקנית לו מכוח החוק במשפט הישראלי.
בקשתו של מרדכי הוגשה לאחר שבאמצע חודש נובמבר ניתנה החלטתם של שופטי בית המשפט העליון מישאל חשין, אליעזר ריבלין ואדמונד לוי: לדחות את בקשת רשות הערעור שהגיש מרדכי על הרשעתו בעניינה של המתלוננת נ'.
החלטת הרכב השלושה קבעה אגב כך, כי המכתב שכתבה נ' לבית המשפט, שבו היא כביכול חוזרת בה מהאשמותיה כלפי מרדכי, אין בו כדי לשנות את הכרעת הדין הראשונה.
השופטים, בהחלטתם, לא הסתפקו בדחיית בקשת הערעור של מרדכי, אלא אף הורו ליועץ המשפטי לממשלה לבחון האם קיים חשש לביצוע עבירה פלילית במערכת הלחצים שהופעלו על נ' עד שהתרצתה והסכימה לכתוב את המכתב.
"התגלתה בפנינו תופעה מדאיגה של ניסיון להביא לשינוי תוצאתו של הליך משפטי על ידי אלתורה של ראיה", נכתב בהחלטה, "על תופעה מסוג זה אסור לעבור לסדר היום. נבקש איפוא כי חומר החקירה במלואו יועבר ליועץ המשפטי לממשלה לבחינה אם מי מהמעורבים בפרשה חטא בביצוען של עבירות".
כאמור, סירב בית המשפט להעניק רשות לערער על פסק הדין, בין היתר מכיוון ש"רשות כזו אינה ניתנת במקום שההכרעה שעליה מבקשים לערער עוסקת בשאלות של עובדה, וכזהו המקרה שלפנינו". המסקנה, פסקו השופטים פה אחד, היא חד-משמעית - לנוכח חומר הראיות שהיה בפניו, רשאי היה בית משפט השלום להגיע לתוצאה המרשיעה.
שופטי העליון השתכנעו כי במכתבה לא חזרה בה נ' מגרסתה המפלילה נגד מרדכי, והמכתב ששיגרה לבית המשפט "איננו מבטא חרטה שתקפה אותה על שהפלילה את מי שלא חטא, אלא בעיקר צער על הסבל שנגרם לו כתוצאה מהמשפט שהתנהל נגדו והרשעתו בדין, על כל השלכותיה במישור הציבורי והפרטי".
מרדכי הורשע במארס 2001 בביצוע מעשים מגונים בשני מקרים, בעוד הוא זוכה מאשמה זו במקרה שלישי, שהיה דווקא זה שעורר את סערת פרשת ההטרדוה המיניות בהן הואשם. בית משפט השלום בירושלים גזר עליו בגין מעשים אלה מאסר על תנאי של 18 חודשים.
בספטמבר 2002 הציגו עורכי דינו של מרדכי "מכתב חרטה" שכתבה נ', שבו היא כביכול חוזרת בה מהאשמותיה. כתוצאה "מראיה" חדשה זו ערער מרדכי על הרשעתו בבית משפט השלום ובבית משפט המחוזי, וערעוריו נדחו בשניהם.

תאריך:  09/12/2004   |   עודכן:  09/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
השלב הראשון של המבצע הארצי החל בחודש מאי 2004 במהלכו הוסדרו רשיונות לכ-10,000 נשקים; החל ממחר ועד ה-1 בפברואר תיצור המשטרה קשר טלפוני עם בעלי הנשקים על-מנת שיגיעו להסדיר את רישיונם; לאחר סיום המבצע - יובאו העבריינים לדין
אורלי ממן
במסגרת העיצומים אותם הם נוקטים מתחילת השבוע; הצעדים יוחרפו בשבוע הבא
גל ברגר
שר הביטחון אישר את המלצת הרמטכ"ל למנות את האלוף יאיר נווה, מפקד פיקוד העורף כיום, לתפקיד אלוף פיקוד המרכז; האלוף נווה יחליף את האלוף קפלינסקי, המועמד לתפקיד ראש אמ"ן; קפלינסקי מסיים את תפקידו לאחר שנתיים וחצי
אורלי ממן
רווח הון לטאואר - 32 מיליון דולר, שיבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעון הרביעי
מיכאל דבורין
ביהמ"ש השלום בת"א קבע כי הוכח מעבר לספק סביר, כי הנאשמים, מאיר אמסילי ואורי ביטון, קשרו קשר יחד עם יריב מעתוק ועם אלי כהן, לביצוע פשע - לקיחת שוחד; נפסק כי השוחד ניתן להם להטיית מהלכי המשחק, בהתאם להימור שנקבע מראש לפני המשחקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il