X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הספר שכתבה העיתונאית הרוסייה אנה פוליטקובסקאייה, יצא לאור באנגליה לאחרונה ומהווה כתב אישום חמור ונוקב כלפי הנשיא הרוסי; פוליטקובסקאיה נחשבת ליריבתו הקשוחה ביותר של פוטין מקרב עיתונאי רוסיה
▪  ▪  ▪

בימים אלה יצא לאור, באנגליה - מטעמים מובנים, סיפרה של העיתונאית הרוסייה הלוחמנית, אנה פוליטקובסקאיה, שנחשבת בעיני רבים ליריבה הגדולה ביותר של הנשיא פוטין מקרב אנשי התקשורת ברוסיה.
לאחרונה עלה שמה של פוליטקובסקאיה לכותרות, לאחר שנטען כי הורעלה על-ידי השלטונות בזמן משבר בני הערובה בבסלן, וכי מחמת זאת נמנעה ממנה האפשרות לתווך בין הצדדים ולהביא לסיומו בשלום של המשבר שהסתיים כידוע בטרגדיה נוראה בה נרצחו למעלה מ-300 ילדים, מורים והורים. חלקים נרחבים מספרה החדש מוקדשים לפרשת ההרעלה ותוצאותיה.
הספר "רוסיה של פוטין", מהווה כתב אישום חריף ונוקב כלפי פוטין ומדיניותו. פוליטקובסקאיה מזהירה כי פוטין דוחק את רוסיה לאחור לכיוון של דיקטטורה בסגנון סובייטי. היא אף משווה את פוטין לצורר הרוסי, יוסף סטאלין, ולדמות הפאתטית של ניקולאי גוגול. בשל הביקורת האמורה וההשוואות הקיצוניות, לא יצא הספר לאור ברוסיה.
בראיון לעיתון האינדיפנדנט הבריטי בעקבו צאת סיפרה, אמרה פוליטקובסקאיה, כי היא פוחדת מעתידה של רוסיה וכי היא מקווה שביום מן הימים תיווצר צורה הולמת של דמוקרטיה במדינה. עוד אמרה בראיון, כי רוסיה, המונהגת על-ידי פוטין לא תהיה דמוקרטיה ורק החלפתו יכולה להוביל לשינוי ולתקווה.
לטענתה, אסור לרוסיה להרשות לעצמה להישאר תחת הנהגתו של פוטין עד שנת 2008 - עת תסתיים תקופת שלטונו החוקית, ויש לשאוף להקדים את הבחירות כמה שיותר מהר. היא משווה את התנהגותו של פוטין בתקופת בחירות 2004 להתנהגותו של סטאלין. פוטין הרס את האופוזיציה הדמוקרטית, שיקר לאנשים פשוטים, סירב להשתתף בדיונים, ושיקר לגבי צ'צ'ניה ורפורמות סוציאליות. פוליטקובסקאיה צופה, כי יש לצפות גם להפעלת אמצעי דיכוי מצד פוטין כפי שעשה בזמנו סטאלין.
פוליטקובסקאיה מספרת כיצד הורעלה על-ידי אנשי שרות הביטחון הפדרלי, כשהיא טסה לצ'צ'ניה אחרי האסון בבסלן. בעקבות ההרעלה היא איבדה הכרה, והוחזקה בבית כלא בדגסטן במשך שלושה ימים.
אחרי האסון בבסלן היא שיגרה מכתב לפוטין, שבו תיארה את רעיונותיה להשגת השלום בצ'צ'ניה. תוכניתה כוללת פירוק נשק, הצבת משגיחים בינלאומיים במדינה, מאבק נגד שחיתות ויסוד של ועדה פדראלית שתשלוט באזור. כצפוי, נותר מכתבה עד כה ללא מענה.

תאריך:  11/12/2004   |   עודכן:  11/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך מדווחת "הוועדה להגנת עיתונאים" שבסיסה בניו-יורק; מרבית ההרוגים, 23 במספר, נהרגו או נרצחו בעירק מאש המורדים
מיכאל דבורין
מועמד האופוזיציה האוקראינית לבחירות לנשיאות המדינה שפניו הושחתו על-ידי רעל מסתורי חזר למרפאה המטפלת באוסטריה כדי לעבור בדיקות נוספות וכן לצורכי מעקב אחרי התקדמות החלמתו
מיכאל דבורין
זאת לאחר מאבק משפטי שארך 4 שנים; הזיכוי טכני במהותו עקב התיישנות הארועים; האיש העשיר באיטליה הואשם כי נתן שוחד לשופטים בשלהי שנות ה-80' ובשנות ה-90' ונהג להחזיק שופטים בין רשימת מקבלי הכספים שלו
יואב יצחק
החייל שנהרג הוא רב"ט אל-סרעיה באסם, הלוויתו תיערך בישוב כסייפה
יואב יצחק
גורם מוסמך אמר ל-Nfc: שחרור האסירים ייעשה כמחווה לנשיא מובארק ובמטרה לרצות את הפלשתינים; התוכנית - לשחרר בשלב הראשון 100-200 אסירים ועצירים; השב"כ ומשרד המשפטים ייקבעו את הרשימות; ישוחררו בעיקר אסירים שריצו את מרבית עונשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il